Citat:
Ursprungligen postat av
Dark_driver
Hej är medlem på en dejtingsida kom i kontakt med en tjej som jag tror är i 20 års åldern står så på hennes profil börjar skriva med denna tjej på Skype när vi skrivit ett tag frågar hon hur gammal jag är jag svarar 31 år då säger hon att hon bara är 14 år får ångest över att jag skrivit med ett barn men inte bara tal om det hon vill fortfarande träffa mig hon säger att hon gillar äldre killar och är hela tiden den drivande i skrivandet hon blir sur om man inte ger henne något svar hon är oftast online på natten hur ska jag göra blir inte av med henne sist skrev hon att hon ville ha sex med mig men jag sa att en kyss kan du få på sin höjd det blev hon inte helt nöjd med hon brukar skriva vad jag skulle vilja göra om vi ses och blir sur om man inte svarar börjar även funderar över om det verkligen är en tjej eller någon som jävlas bara hon har inte varit online i dag än vad ska jag göra är en snäll och omtänksam kille så vill ju inte såra henne
Se upp - kan vara nån meningsmotståndare som försöker sätta dit dig.
Vid 15 blir man ju byxmyndig så när fyller hon? Kan ni typ bara hålla hand fram tills dess, så att allt är klart sedan till hennes födelsedag?
Det finns nån "antigroominglag" som eventuellt säger att man inte får prata med 14-åringar i syfte att ha sex sedan när hon fyllt (detta nämndes i debatten inför dess införande, men jag vet inte om det blev så - kanske nån annan vet bättre?).
Stunta dock i alla hatare här som säger att man bara får vara kåt på nån som har samma ålder, ras och kön som man själv, de är bara nazibögar. Det viktiga är att man är kompatibla, och kompatibilitet kan även komma ur att man är olika. Man och kvinna, stark och svag, kort och lång, behövande och hjälpsam - olikheter attraherar!
Uppenbarligen gillar hon äldre och därför kommer hon hitta en äldre. Du kan inte förhindra det. Det du däremot kan styra över är om det ska vara du (som är omtänksam, verkar det som) eller om det ska vara nån random snubbe som kanske bara vill knulla och dumpa. Resultatfokuserad etik versus dygd-etik ("JAG var god för JAG gjorde åtminstone inget") alltså. Kanske kan förtjäna en egen tråd i Filosofi-forumet rentav?