Jag har sen ca. 10 år tillbaka en hjärnskada som bla. ger mig kraftig ångest och ytterst lite lyckokänslor (24/7). Har genom åren testat massor med medicin som för det mesta bara gjort mig sämre eller noll effekt, undantaget är benso som jag nu genomlidit ett rent helvete för att bli av med, och mår 4 månader senare bara sämre o sämre Börjat få sjuka hallisar på flera timmar när jag åker till lala-land, och bens har iprincip slutat funka och jag är trött på att va så avstängd.
Jag har tidigare använt Sub i perioder upp till ett halvår för att få ner toleransen på bens, har då märkt att jag har mått betydligt bättre, har också haft minimala utsättningsproblem när tabbarna tagit slut, har inte 'knarkat' på dom, bara tagit så jag kan stå ut med livet.
Snubblade på nån studie där Sub användes
effektivt mot ångerst/Depp, och den har ju i gämförelse mot psykofarmaka mm. minimala biverkningar.
Så min fråga är om någon här använder/får det utskrivet mot ånger/Depp utan att ha en historia av opi-missbruk, och om det funkar i längden?
Ursäkta om tråden ligger fel, men tror det finns mer erfarenhet här än på psykofarmakaforat.
MVH. Mycket tacksam för konstruktiva svar! (är så trasig nu så självmord ligger inte långt borta)
(Hjärnskadan har jag fått av malariamedicinen Lariam, skadan kallas Quinism och är helt främmande för svenska vården, finns dessutom ingen känd bot mot det i dagsläget)
Jag har tidigare använt Sub i perioder upp till ett halvår för att få ner toleransen på bens, har då märkt att jag har mått betydligt bättre, har också haft minimala utsättningsproblem när tabbarna tagit slut, har inte 'knarkat' på dom, bara tagit så jag kan stå ut med livet.
Snubblade på nån studie där Sub användes
effektivt mot ångerst/Depp, och den har ju i gämförelse mot psykofarmaka mm. minimala biverkningar.
Så min fråga är om någon här använder/får det utskrivet mot ånger/Depp utan att ha en historia av opi-missbruk, och om det funkar i längden?
Ursäkta om tråden ligger fel, men tror det finns mer erfarenhet här än på psykofarmakaforat.
MVH. Mycket tacksam för konstruktiva svar! (är så trasig nu så självmord ligger inte långt borta)
(Hjärnskadan har jag fått av malariamedicinen Lariam, skadan kallas Quinism och är helt främmande för svenska vården, finns dessutom ingen känd bot mot det i dagsläget)
inta så oväntat.
Haha, klassiskt.