2018-05-14, 10:56
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Det är bara för att man är efterbliven och har lyckats övertala sig själv att det är gott.

Om man måste lära sig att gilla något så är det inte gott (detta inkluderar öl). Även lakrits är en sådan sak folk lär sig att gilla även om allt säger att vi borde avsky smaken.

Inget av det ovan har jag "lärt" mig att gilla förrutom öl.
Citera
2018-05-14, 11:20
Avstängd
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Inget av det ovan har jag "lärt" mig att gilla förrutom öl.

Oftast lär du dig från ung ålder, när föräldrarna tvingar i dig olika saker.
Citera
2018-05-14, 11:24
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Oftast lär du dig från ung ålder, när föräldrarna tvingar i dig olika saker.

Jo detta vet jag, men har riktigt svårt att tro att mamma och pappa satt och tryckte i mig ingefära när jag var liten. Även lakrits. Har älskat lakrits sedan jag knappt kunde gå förfan.
Citera
2018-05-14, 11:32
Medlem
Policys avatar
Jag vill också ha svar på detta. Jag kollade på ett par avsnitt av något matlagningsprogram med Jamie Oliver häromveckan, och den jäveln använde ingefära i alla maträtter.
Citera
2018-05-14, 13:14
Medlem
styckets avatar
Det är en hälsorörelse som sprider sig över planeten jorden. Den kommer inte att sakta ned förens alla är veganer och friska. Ja jag är seriös, det kommer säkert ta ett tag men det är en naturlig fas i en intelligent arts evolution. Att äta anti-inflammmatorisk mat som ingefära är väldigt bra då vi alla "lider" av någon slags inflammation i kroppen. Givetvis är det också en fluga på den svenska marknaden även om ovanstående påståenden stämmer. Det finns massvis med olika anti-inflammatoriska saker man kan ha i shots osv, men just nu är det ingefära som gäller! En sak i taget säg
Citera
2018-05-14, 14:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det är en hälsorörelse som sprider sig över planeten jorden. Den kommer inte att sakta ned förens alla är veganer och friska. Ja jag är seriös, det kommer säkert ta ett tag men det är en naturlig fas i en intelligent arts evolution. Att äta anti-inflammmatorisk mat som ingefära är väldigt bra då vi alla "lider" av någon slags inflammation i kroppen. Givetvis är det också en fluga på den svenska marknaden även om ovanstående påståenden stämmer. Det finns massvis med olika anti-inflammatoriska saker man kan ha i shots osv, men just nu är det ingefära som gäller! En sak i taget säg
Sen är det gott med, detta får man inte glömma.
Sen verkar inte TS tycka detta, men smaken gillar många och inte alls konstigt att man äter en del ingefära.
Samma som jag och gari, det kommer till all mat i perioder, just för det är gott och aldrig för någon hälsa.

Även gurkmeja används för det inflammatoriska, och det smakar sådär i stora mängder tom rätt illa.
Kanske en del lämnat gurkmeja och gått över till ingefära, vet en del äter dessa saker då de inte tål voltaren så bra.
Citera
2018-05-14, 14:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Policy
Jag vill också ha svar på detta. Jag kollade på ett par avsnitt av något matlagningsprogram med Jamie Oliver häromveckan, och den jäveln använde ingefära i alla maträtter.
Och vad lagade han för rätter då?
Citera
2018-05-14, 14:11
Medlem
Buffedbygods avatar
Vill bara tilläga att jag var sjuk mkt förut och började därför dricka ingefärate varje dag och har inte varit sjuk sedan dess. Säger ingenting säkert såklart men jag vill tro att ingefäran har haft ett finger med i spelet.
Citera
2018-05-14, 23:51
Medlem
Är ingefära verkligen en sån sår grej att vi kan snacka om hype/trend? Visst, jag har sett Pepsi Max Ginger samt olika juicer som bland annat innehåller ingefära. Samtidigt som ingefära vid förkylning anses vara en huskur som fungerar, har dock aldrig prövat själv. Men att det är ingefära från allt i vatten till godis har jag visst missat.
Citera
2018-05-15, 08:40
Medlem
kvertys avatar
Ingefära är gott i små mängder helst så små så att det inte syns med blotta ögat
Citera
2018-05-15, 21:11
Medlem
Är väl inget nytt under solen? Ingefärsgodis, dryck, huskurer, matingrediens etc har väl funnits de senaste 25 åren vad jag upplevt.
Citera
2018-05-15, 21:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Är väl inget nytt under solen? Ingefärsgodis, dryck, huskurer, matingrediens etc har väl funnits de senaste 25 åren vad jag upplevt.

-Intet nytt under kjolen, solen menar jag..

Ingefära har använts under sekler, om inte mer. -Även i läskeblask: "Ginger Ale".
Men det som trådskaparen kanske vänder sig emot är att det ska vara så "jävla nyttigt" och det ska hällas i all mat. -DET är en hype, garanterat!

Ena året är det nyttigt att äta vitlök, man blir mindre "förkyld" -Tro fan det, förkylning smittar när folk vill stå en "rakt i fejset", och vilka vill stå i "anderiktningen" på någon som stinker vitlök?
(Inte jag!)

-Men det är en jäkla hype, det ska medges. Själv ser jag olika krydderier (ingefära inräknat) som något ska förhöja matens smak, inte att jag vill ha ingefära i "all mat" för eventuella hälsoeffekter som är påhittade..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in