Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-16, 18:46
  #25
Medlem
Killer-queens avatar
liten påminnelse om att hålla topic. Vill man prata om sin egen träning så gör man det fördelaktigast i journalerna.
Citera
2018-05-16, 23:22
  #26
Medlem
lucifersatans avatar
Varför träna biceps? för att impa på brudar så klart, det som syns med t shirt är armarna ..... Beror lite på vad för styrka man är ute efter, har en viktig funktion även om man kanske inte blir starkare i just bänkpress av den. Skadeförebyggande och gör så man bibehåller god rörlighet tycker jag är anledningar nog.
Citera
2018-05-22, 23:51
  #27
Medlem
Soxis avatar
Haha tränar bara biceps för att få big guns, men de kan vara till användning i bänk. Där används de som stabiliserare
Citera
2018-05-23, 09:19
  #28
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Varför träna biceps? för att impa på brudar så klart, det som syns med t shirt är armarna ..... Beror lite på vad för styrka man är ute efter, har en viktig funktion även om man kanske inte blir starkare i just bänkpress av den. Skadeförebyggande och gör så man bibehåller god rörlighet tycker jag är anledningar nog.
Detta är enda egentliga anledningen jag kan se, övriga är inte relevanta då biceps får nog av träning för det genom ryggträningen. Dessutom så ser en stabil rygg riktigt vass ut i t-shirt också då man får fin tjocklek på kroppen av en massiv rygg. Bra biceps ser bra ut på välbyggda personer och inte på en i övrigt tunnis och har man kommit så långt så man är grov i rygg/bröst/axlar ja då har man bra biceps generellt också utan överdrivet fokus på dem.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback