2006-02-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Tycker att det är en bra idé det där med en OS-ombudsman i studion, det ger lite distans till sporten att höra vad resten av svenska folket tycker och en bra paus att kanske fixa lite kaffe eller gå på muggen. Sen om Jan Rippe (eller Ripple?) är rätt man för det kan man ju diskutera, men ett bra grepp av SVT tycker jag.

du skämta med mig aprillo? OSombudsmannen är det värsta som någonsin existerat. Rippe blir ju en kandidat till Sveriges mest hatade människa om han fortsätter så här. Nej bort med den lilla sportspegel skiten och koncentrera på sportgrenarna.
Citera
2006-02-18, 16:53
Medlem
Bengt Barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
...och ingen topp 20 för Järbyn. Tipset om plats 33 är nog ganska realistiskt då det kommer åkare från stora alpina nationer som Thailand, Turkiet och Kina som riskerar att peta ner honom

Mycket obegripligt att SOK inte väljer att stå över en manlig representant till fartgrenarna istället för att skicka en som inte presterat en topp-tio plats sedan 1998, det är trots allt nästan ett årtionde sedan!
Sorgligt. Men, sorgligast är väl bristen på återväxt inom fartgrenarna.
I övrigt blir jag mest smått förbannad när Järbyn går på i eftersnacket om hur han hade trott att han skulle placera sig riktigt bra, men....på något vis ville det sig inte riktigt ända fram, utan bara till en 43:e plats!
Citera
2006-02-18, 16:53
Moderator
Gromguttens avatar
SCHWEIZ!!!

WTF, först Tjeckien och nu 2-0 mot Canada. Helt otroligt!

Edit: 7 minuter väntan och "No Goal" för Canada, var var den måldomaren när Carter gjorde "mål" i VM-finalen...
Citera
2006-02-18, 16:54
Medlem
Bengt Barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
du skämta med mig aprillo? OSombudsmannen är det värsta som någonsin existerat. Rippe blir ju en kandidat till Sveriges mest hatade människa om han fortsätter så här. Nej bort med den lilla sportspegel skiten och koncentrera på sportgrenarna.

Tycker du har fel. Utifrån sportnördarnas perspektiv kanske han ej behövs, men för de som har aningen mindre kunskap om de olika grenarna, regler statistik och annat, tycker jag att han gör ett bra jobb. Oväntat val också av ombudsman!
Citera
2006-02-18, 17:01
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt Baron
Tycker du har fel. Utifrån sportnördarnas perspektiv kanske han ej behövs, men för de som har aningen mindre kunskap om de olika grenarna, regler statistik och annat, tycker jag att han gör ett bra jobb. Oväntat val också av ombudsman!

Men Rippe är ju inte den som har kunskap om de olika grenarna, regler, statistik och annat. Han sitter mer och läser upp pinsamma mail, sjunger på fjantiga sånger och snackar skit med Jidhe. Rippe riskerar för all framtid att bli ihågkommen för den som förstörde Torino-OS 2006, inte för Macken eller Galenskaparna och After shave. Jag hade gjort ett bättre jobb än Rippe. Tror jag hade kunnat komma med förslag på 100 personer som hade kunnat göra ett bättre jobb.
Citera
2006-02-18, 17:04
Moderator
Gromguttens avatar
Letterna är balla, hela gänget ser ut som Peter Stormare-kloner.
Citera
2006-02-18, 17:14
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Pärsson är bättre än Kostelici både storslalom och Super G. Kostelic har haft stora problem med storslalomtekniken hela säsongen. Mitt Anja-tips innan OS var brons i störtlopp, silver i komben, guld i storslalom och super G och uråkning i slalom. Så långt ifrån är jag inte.

Hoppas du har rätt om guldmedaljerna
Citera
2006-02-18, 17:29
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt Baron
Mycket obegripligt att SOK inte väljer att stå över en manlig representant till fartgrenarna istället för att skicka en som inte presterat en topp-tio plats sedan 1998, det är trots allt nästan ett årtionde sedan!
Sorgligt. Men, sorgligast är väl bristen på återväxt inom fartgrenarna.
I övrigt blir jag mest smått förbannad när Järbyn går på i eftersnacket om hur han hade trott att han skulle placera sig riktigt bra, men....på något vis ville det sig inte riktigt ända fram, utan bara till en 43:e plats!

Håller med till 100%
Citera
2006-02-18, 17:43
Medlem
någon som orkar dra alla kedjor sverige spelar med?
även box- och powerplay.

blandar man backparen med med kedjorna friskt?
Citera
2006-02-18, 18:10
Moderator
Gromguttens avatar
Schweizarna chockar Kanada, FBK-Gerber nollar och ex-habs-spelaren Paul di Pietro sätter bägge målen.

Slovakien - Schweiz i finalen?
Citera
2006-02-18, 18:22
Medlem
Bengt Barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Men Rippe är ju inte den som har kunskap om de olika grenarna, regler, statistik och annat. Han sitter mer och läser upp pinsamma mail, sjunger på fjantiga sånger och snackar skit med Jidhe. Rippe riskerar för all framtid att bli ihågkommen för den som förstörde Torino-OS 2006, inte för Macken eller Galenskaparna och After shave. Jag hade gjort ett bättre jobb än Rippe. Tror jag hade kunnat komma med förslag på 100 personer som hade kunnat göra ett bättre jobb.

Rippe är intresserad av idrott, kanske inte med spetskunskap som en nörd som Chris Härenstam, men tycker att han fyller sin funktion som just uppläsare av tittares e-post och såna frågor som dyker upp. Lite upplysningsombudsman liksom. De e najs.
Citera
2006-02-18, 18:32
Moderator
Gromguttens avatar
Canada gnäller för att de inte fick hemmadomare...

http://www.theglobeandmail.com/servlet/story/RTGAM.20060218.wmens0218/BNStory/OlympicHockey2006/Torino2006

Notes — Canada and Switzerland's last Olympic meeting was at the 1992 Games ... For a third straight game, Canada drew a non-NHL referee in Bulanov. At the last two Olympics, NHL refs were required for teams with mostly NHL players ... After two games at the main rink, Palasport Olympico, Canada moved to Torino Esposizioni, a conference centre in which a temporary rink was built.

Dessutom var det visst motvind...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in