2006-02-16, 18:37
Medlem
Varför får spelarna bara cirka 1 dag på sig innan allt drar igång. Inte fan kommer spelarna en dag innan ett fotbolls VM börjar.
Citera
2006-02-16, 18:38
Medlem
Bennos avatar
[quote=taags]Varför får spelarna bara cirka 1 dag på sig innan allt drar igång. Inte fan kommer spelarna en dag innan ett fotbolls VM börjar.[/QUON

NHL bestämer, allt handlar om pengar
Citera
2006-02-16, 18:39
Medlem
Carmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Anrell tror Sverige vinner guld. Säger allt vad han kan om hockey och sport.

Tuneringen är dock ung, mycket kan hända. Får hoppas Hävelid blir frisk, han behövs. Någon som vet vilka Sverige möter på lördag?
Är Lettland tror jag, som spelade 3-3 mot USA och ligger bara under med 5-3 mot slovakien nu
Citera
2006-02-16, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Någon som vet vilka Sverige möter på lördag?

Lettland...
Citera
2006-02-16, 18:41
Medlem
timehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Lettland...

lättland om man vågar va lite kaxig
Citera
2006-02-16, 18:43
Medlem
Bennos avatar
Det kan bli tufft mot Letterna
Citera
2006-02-16, 18:48
Medlem
Tony Cliftons avatar
Det är bättre att plattmatchen kommer i gruppspelet än i kvartsfinalen, som i de senaste turneringarna (OS o. WC), där man promenerat igenom gruppspelet och åkt på däng direkt i kvarten (Finland 98, Vitryssland 02 o. Tjeckien 04). Glöm inte att Sverige vann med 5-1 mot Kanada i första matchen i OS 02, och ni minns väl vilka som vann turneringen och vad som hände Sverige i Kvarten...
Hoppas att denna matchen kan funka som väckarklocka för tre kronor och att man spelar betydligt bättre i dom kommande matcherna (ja jag förväntar mig att dom gör det), vinner man resterande matcher så har man fortfarande en klar chans att sluta som gruppetta... När det gäller Ryssland så kan det vara så att dom gör om Sveriges misstag från OS 02 och peakar för tidigt...medaljerna delas ju inte ut i gruppspelet som ni vet...
Citera
2006-02-16, 18:51
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benno
Äh Letterna brukar ha lätt för USA av någon anledning, med rätt inställning (vilket saknades idag), så vinner man den matchen med en 2-3 mål...
Citera
2006-02-16, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Det är bättre att plattmatchen kommer i gruppspelet än i kvartsfinalen, som i de senaste turneringarna (OS o. WC), där man promenerat igenom gruppspelet och åkt på däng direkt i kvarten (Finland 98, Vitryssland 02 o. Tjeckien 04). Glöm inte att Sverige vann med 5-1 mot Kanada i första matchen i OS 02, och ni minns väl vilka som vann turneringen och vad som hände Sverige i Kvarten...
Hoppas att denna matchen kan funka som väckarklocka för tre kronor och att man spelar betydligt bättre i dom kommande matcherna (ja jag förväntar mig att dom gör det), vinner man resterande matcher så har man fortfarande en klar chans att sluta som gruppetta... När det gäller Ryssland så kan det vara så att dom gör om Sveriges misstag från OS 02 och peakar för tidigt...medaljerna delas ju inte ut i gruppspelet som ni vet...

Tycker inte Sverige var så dåliga heller.

Om inte domarna hade givit bort någrea mål till Ryssland kunde de lika väl ha vunnit.

Det var lite slappt i mittzon men när man har sådant oflyt med domarna och att pucken inte studsar din väg går det inte att vinna.
Citera
2006-02-16, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Benno

Sager som L-G Jansson pa radiosporten, vi skall inte springa och bli kissnodiga nu, vi skall sla dem med 7 mal...
Citera
2006-02-16, 18:55
Medlem
Ahruons avatar
Synd att SVT inte visar hockeyn. De har många kanaler, kan de inte visa dessa långa sammandrag i 24an eller tvåan så får man se hockey. Frågan är om vi kommer få se Kanada ikväll eller blir det konståkning.
Citera
2006-02-16, 19:01
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Tycker inte Sverige var så dåliga heller.

Om inte domarna hade givit bort någrea mål till Ryssland kunde de lika väl ha vunnit.

Det var lite slappt i mittzon men när man har sådant oflyt med domarna och att pucken inte studsar din väg går det inte att vinna.
Problemet idag var att man ställde ut skridskorna på isen och inte kämpade, man gav bort matchen till Ryssarna som visserligen vär jävligt bra, men om sverige spelar på topp förlorar man inte med 5-0. Jag har inte gett upp än på långa vägar, hellre ett mediokert gruppspel och ett bra slutsspel än tvärt om...
Personligen undrar jag om Ryssarna inte bränner sitt bästa krut lite för tidigt, det är rätt många matcher kvar så att säga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in