2006-02-27, 23:53
Medlem
cecels avatar
nog för att det var arrangörerna som bestämde vilka som skulle vara där(eller var det det?), men förstår inte hur man som karl martindahl kan stå där och tro att publiken på 25 000 glada svenskar är där för att se honom. Jag skulle ha backat undan, och överlåtit hela rampljuset till Tre kronor.

Att stå där i vägen och ta åt sig all ära, fyfan! DOm är bara där för att göra pr och kunna säga att dom var med och tog emot hyllningar från hela svenska folket! pinsamt!

och hur kul var det för Da buzz att gå upp där? kan väl inte ha varit nåt annat än en mardröm för dom?
Citera
2006-02-27, 23:53
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatPtang
Tänkte inte ens på Alfred Nobel faktiskt.

Du kan ju kolla vad Duerfian skrev som du citerade, som jag senare citerade.

Ursprungligen postat av Duerfian
Tråkigt med massa nollor som tränger sig på scenen med våra hjältar (och då menar jag inte ens damkronorna). En konferancier + laget är allt som behövs. Sedan låter man varje spelare ta emot folkets jubel.

Inte var Alfred Nobel med på scenen i alla fall...
Citera
2006-02-28, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Du kan ju kolla vad Duerfian skrev som du citerade, som jag senare citerade.

Ursprungligen postat av Duerfian
Tråkigt med massa nollor som tränger sig på scenen med våra hjältar (och då menar jag inte ens damkronorna). En konferancier + laget är allt som behövs. Sedan låter man varje spelare ta emot folkets jubel.

Inte var Alfred Nobel med på scenen i alla fall...

Personligen gillar jag damer hörrudu, och hjältar blir man i krig, där man riskerar sitt liv för att andra ska få leva, händer knappast i hockey! Det är bara sport, kul med 14 medaljer för lilla Sverige, men det är bara sport.
Citera
2006-02-28, 00:36
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatPtang
Personligen gillar jag damer hörrudu, och hjältar blir man i krig, där man riskerar sitt liv för att andra ska få leva, händer knappast i hockey! Det är bara sport, kul med 14 medaljer för lilla Sverige, men det är bara sport.

Så du menar att om jag räddar livet på två flickor från ett brinnande hus så är jag inte en hjälte bara för att det inte är krig? Nej, det krävs inget krig för att vara hjälte.

Dessutom kan man definiera hjälte på olika sätt, att vara en sporthjälte/ikon/stjärna är självfallet inte samma sak som att vara en gammal krigsveteran/hjälte. Och som en liten fotnot så kan man faktiskt riskera saker inom sport, kanske inte sitt liv men väl armar och ben och andra kroppsdelar.. kolla bara hur nära pucken flög Thomas Holmströms kulor när Tre Kronor slog Lettland. För mig är det inte bara en sport, det är en stor passion jag har och för mig är då dessa män hjältar eftersom dom innan turneringen inte alls var påtänkta för Guld men så vinner dom ändå.
Citera
2006-02-28, 08:51
Medlem
timehunters avatar
Jag hade inte tillgång till dator under firandets gång men det är skönt att det inte bara är jag som satt och vred mig i soffan av obehag och pinsamhet. Först han snubben som skulle stå och gapa och löjla sig på scen innan tre kronor kom dit.

Sen Kristin Kaspersen som ska presentera alla spelare och man hör knappt vad hon säger och det blir bara trams av allt. Bättre att de skulle låta alla gå upp på scen och sen presentera alla spelare i ett lite lugnare tempo där kanske speakern säger förnamnet och publiken efternamnet eller där man årtminstonde hinner uppfatta vad som försigår.

Damkronorna.
De kunde kommit upp på scen och sagt hej och sen gått ner men nu var de med lika mycket som herrarna. De vann INTE guld, damhockey är inte stort, punkt slut, bara för denna förbannade jämnstäldighet sen att de står och sjunger we are the champions vilket inte stämmer är bara löjligt!

Citera
2006-02-28, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timehunter
Damkronorna.
De kunde kommit upp på scen och sagt hej och sen gått ner men nu var de med lika mycket som herrarna. De vann INTE guld, damhockey är inte stort, punkt slut, bara för denna förbannade jämnstäldighet sen att de står och sjunger we are the champions vilket inte stämmer är bara löjligt!

Är så ruggigt trött på att feministerna har fått ett så fast grepp om idrotten.

Nu sabbade de firandet igår. De gnäller på allt och alla vilket säkerligen är orsaken till att de får som de vill. Kan de inte hålla sig till vettiga frågor som lika lön för lika arbete och liknande.

Det var trots det bra att det gick bra för damkronorna i OS. Förhoppningsvis upphör nu damlandslaget i fotboll att vara det officiella feministiska landslaget. De laget avskyr jag och är så illa trött på att de ska kvoteras in i alla sändningar på bekostnad av herrfotbollen som är den fotboll alla vill se. Det har ju blivit förbjudet i svensk television att tala herridrott utan att lägga in några minuter damidrott. Och då Malin Svedberg kvoteras in som expertkommentator är måttet rågat.
Citera
2006-02-28, 10:40
Medlem
fresboys avatar
Tycker också det var jävligt pinsamt av alla artister att stå där uppe med alla spelarna!! Vad fan har dom gjort för att stå där, en del av dom har varit med i nån jävla såpa med Bert, OS-guld och silver är väl lite mer värt än Bert?????
Citera
2006-02-28, 11:19
Medlem
Kyparens avatar
Problemet med firandet var att man höll på så länge, jag läste(kanske fel av mig) att det började kl 15:00 och många med mig fick stå och lida i kylan och lyssna på alla dessa wannabe "jag gör allt för lite TV tid" artister plus några föredettingars tappra försök att pånyttföda sin karriär. Att man sedan hyr in en tönt utan någon som helst inblick i supporterkultur som i bästa Moraträskmanner försöker elda igång den frysande och otåliga människoskaran genom fjantiga Hylandshörna grejer(alla i de hörnet hoppar nu).

Äntligen kommer spelarna och stämningen når sitt klimax, folk börjar sjunga sverige ramsor och då avbryter fjanten hela tiden med högmusik eller genom att skrika "olé olé". Låt folket stå för stämningen inte högtalarna.
Citera
2006-02-28, 11:24
Bannlyst
Bojkotta de artister som var med och förstörde OS-festen!
Citera
2006-02-28, 11:54
Medlem
vinbras avatar
Kolla in Foppa i sista bilden i bildspelet, han ser ut att ha festat till som det anstår en guldhjälte. Jonas Åkerlund ser också lite lätt sliten ut...

http://www.aftonbladet.se/vss/special/bildspel/visa/sport/0,4542,3505,00.html
Citera
2006-02-28, 12:14
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Kolla in Foppa i sista bilden i bildspelet, han ser ut att ha festat till som det anstår en guldhjälte. Jonas Åkerlund ser också lite lätt sliten ut...

http://www.aftonbladet.se/vss/special/bildspel/visa/sport/0,4542,3505,00.html

Fy fan vad bimbos det var där då. Inte speciellt förvånande, men ändå...
Citera
2006-02-28, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Fy fan vad bimbos det var där då. Inte speciellt förvånande, men ändå...

där det finns pengar finns det bimbos eller "lyxhoror" något av det är det haha
thats life.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in