2006-02-27, 02:27
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinholdtz
Vad är din poäng? Om det handlar om att Sverige inte borde ha sett till så man fick möta Schweiz är du bra dum i huvet. Men det kanske det inte gör.

Var Stefan Edberg "dum i huvet" när han påpekade för domaren att bollen faktiskt var inne? Eller var han bara sportslig?

När italienska fotbollslandslaget faller som käglor i straffområdet, är de osportsliga, eller bara taktiska som ser till att de får en straff?

När Sverige spelar läggmatch mot Slovakien för att slippa möta Kanada, är det ett taktiskt korrekt drag, eller småfegt mygel? Eller kanske båda två?

Allt jag säger är att om Sverige är kapabla att ta OS-guld så ska de även vara kapabla att ta de riktigt tuffa utmaningarna. Att ta fighten med Kanada i kvarten och gå vidare till ett OS-guld - det är insatser som inte bara blir historiska, utan även legendariska.
Citera
2006-02-27, 02:40
Medlem
Steinholdtzs avatar
Tycker det är konstigt att snacket om en läggmatch har kommit upp. Det är väl självklart att man vilar några spelare och inte sliter ut sig om man redan är klara för slutspel och har en kvartsfinal dagen därpå.

Eftersom Schweiz vann över Kanada, borde då inte det vara "tuffare" att våga möta dom än sopiga Kanada? Kanada förlorade ju även mot Finland som Sverige slog, så det är väl inget snack om att det är värdiga mästare. Inte för att de inte varit det om de mött Schweiz, Vitryssland och Belgien i slutspelet, men ändå.

Edberg var sportslig. Filmande fotbollsspelare är rätt osportsligt, även om jag kan förstå det. Det var ingen regelrätt "läggmatch".
Citera
2006-02-27, 02:45
Medlem
P.Gs avatar
nån som har klippet med tomten som de intervjuade vid plattan? han som skulle visa ur lundqvist räddade det sista skottet och kstade sig på gatan? sändes på tv4-sporten
Citera
2006-02-27, 02:53
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
nån som har klippet med tomten som de intervjuade vid plattan? han som skulle visa ur lundqvist räddade det sista skottet och kstade sig på gatan? sändes på tv4-sporten

om du går typ en sida bakåt så kanske du hittar nåt
Citera
2006-02-27, 02:58
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
om du går typ en sida bakåt så kanske du hittar nåt
tackar, har en irl polare till han här som var het desperat på att se den igen
Citera
2006-02-27, 03:36
Medlem
grks avatar
Medborgarplatsen Idag 17.00, Vifta Me Den Svenska Fanan O Hedra Hjältarna Från Turin
Citera
2006-02-27, 08:31
Medlem
funfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
vad säger den finske kommentatorn??

Var kan man lyssna på honom?

http://sporten.yle.fi/
Citera
2006-02-27, 08:36
Medlem
haha jaaa!! guld!! fyfan så skönt, det största jag varit med om!! fan vad jag älskar sverigeeeeeeeeeeeeeeee
Citera
2006-02-27, 09:21
Medlem
Per Edelholm är ju sanslös.

Sitter och ser på SVT:s morgonnyheterna och tror inte mina ögon då jag ser Per Edelholm där också. Han var ju med på TV4:s nyheter också. Helt otroligt.

Tack för länken till den finska kommentatorn som lyckligtvis pratar svenskaklart roligt. "Henrik Lundqvist pruttar in 0-1 till Finland". Fint dom pratar i den finländska televisionen.
Citera
2006-02-27, 09:26
Medlem
PreDampors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bex
Tre Kronor är bäst i världen just nu!!!!!!
Alla de bästa spelarna var där och vi vann!!

Kul länk:
http://team.finland.justgotowned.com/

Underbar länk tack
Citera
2006-02-27, 09:58
Medlem
shakiras avatar
Peters matchtröja från Lillehammer

När Sverige vann OS-guld 1994 i Lillehammer så slängde Foppa ut matchtröjan i firandet på Sergels torg vet någon vad som hänt den?
Citera
2006-02-27, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av treborhos
http://tv4.se/player/categories.aspx?treeId=4&pid=43012&more=1

Men vad in i helvfete - Per Edelholm, vilken lirare, kolla in slidningen!!!!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in