2006-02-27, 00:42
Medlem
NoTruces avatar
Någon mer än jag som reagerade på de osannolika uttalanden från vår käre statsminister? Trodde först det var en imitatör, för det hela kändes så ... riggat. Såg man på Jihde och Thornberg verkade det som om de hela tyckte det var mycket lustigt.
Citera
2006-02-27, 00:44
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Hoppas hans föräldrar missade TV4-sporten idag.. För deras skull.

De funderar nog på retroaktiv abort.
Citera
2006-02-27, 00:46
Medlem
Steinholdtzs avatar
Nej, men jag vill inte visa hur tuff jag är som håller på ett skitlag. Folk som följer Sverige eller exmpelvis Man U är lika mycket värda som supportrar. Jag började hålla på Forest en gång i tiden pga det coola namnet som tilltalade en ung Steinholdtz och sen har jag inte kunnat sluta.

Men på dom där människorna och även på annat folk i min närhet så verkar det som att man har vunnit ett stort krig eller nåt. Alla bryr sig om curling och vad fan som helst så länge det är svenskar med i bilden. Och det får väl dom göra, jag tycker bara att det är lite märkligt.
Citera
2006-02-27, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinholdtz
Nej, men jag vill inte visa hur tuff jag är som håller på ett skitlag. Folk som följer Sverige eller exmpelvis Man U är lika mycket värda som supportrar. Jag började hålla på Forest en gång i tiden pga det coola namnet som tilltalade en ung Steinholdtz och sen har jag inte kunnat sluta.

Men på dom där människorna och även på annat folk i min närhet så verkar det som att man har vunnit ett stort krig eller nåt. Alla bryr sig om curling och vad fan som helst så länge det är svenskar med i bilden. Och det får väl dom göra, jag tycker bara att det är lite märkligt.

Klart det är märkligt. All idrott är märklig. Hur kan miljoner människor bli glada över att någon sparker en boll i ett mål?

Jag är dock väldigt tacksam för att det faktiskt förhåller sig på detta sätt. Hur mycket tråkigare skulle livet inte vara om man var likgiltig för vinster eller förluster i idrottssammanhang.
Citera
2006-02-27, 01:07
Medlem
Steinholdtzs avatar
Jag håller ju med dig, idrott handlar om känslor. Tyvärr så har jag tappat den där känslan om att jag och Sverige är ett i takt med att jag blivit äldre..

Det konstiga är att jag har en polare som verkligen ogillar Anja Pärson, men lik förbannat så blir han galen när hon tar guld.
Citera
2006-02-27, 01:19
Medlem
Trentors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinholdtz
Jag håller ju med dig, idrott handlar om känslor. Tyvärr så har jag tappat den där känslan om att jag och Sverige är ett i takt med att jag blivit äldre..

Det konstiga är att jag har en polare som verkligen ogillar Anja Pärson, men lik förbannat så blir han galen när hon tar guld.

Du har en poäng alltså..men måste fråga är det Curtis på bilden?
Citera
2006-02-27, 01:31
Medlem
Steinholdtzs avatar
Ja, det är det.
Citera
2006-02-27, 01:53
Medlem
Atlantiss avatar
Sverige vinner OS-guld i hockey, men vågade inte möta Kanada? Vaffan?
Citera
2006-02-27, 02:02
Medlem
Steinholdtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis

Vad är din poäng? Om det handlar om att Sverige inte borde ha sett till så man fick möta Schweiz är du bra dum i huvet. Men det kanske det inte gör.
Citera
2006-02-27, 02:04
Medlem
Knudsons avatar
Citat:

Vaddå inte vågade möta Kanada?
Citera
2006-02-27, 02:11
Medlem
Marulks avatar
Citat:

Bitter ? Finland har väl chans i fotbolls VM ?

Citera
2006-02-27, 02:18
Medlem
Christer ps avatar
Finsk tv sänder live från deras mottagning i Helsingfors!
Verkar ganska muntert trotts allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in