2006-02-25, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Kul med drömfinalen på söndag. Hjärtat klappar naturligtvis för Sverige men jag blir inte överdrivet besviken om vi förlorar eftersom guldet i så fall går till vårt broderfolk i Finland.

Finnarna är bra människor som förtjänar både respekt och framgång!

Har du redan glömt Lahtis?
Citera
2006-02-25, 09:43
Medlem
vinbras avatar
Österrikaren Hoffman drog ju sig ur femmilen på grund av "influensa". Botvinov verkar ännu inte ha lämnat återbud - gissar att han i sista stund ger beskedet att han typ "är ur form" eller nåt sånt.

Oerhört skönt Österrikarna avslöjades till slut, har väntat på det ända sedan Salt Lake City-OS.
Citera
2006-02-25, 09:45
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Kul med drömfinalen på söndag. Hjärtat klappar naturligtvis för Sverige men jag blir inte överdrivet besviken om vi förlorar eftersom guldet i så fall går till vårt broderfolk i Finland.

Finnarna är bra människor som förtjänar både respekt och framgång!

Jag blir grymt besviken om vi torskar, det vore fan på tiden med en framgång
för vårt folkkäraste landslag. Dock tror jag på Sverige, vi har ett mentalt
övertag på finnarna vilket kommer att behövas.

Får vi bara ner farten på dom och blir lite elakare ska det nog gå bra.
Dom har ingen Foppa eller Sudden.

Självklart unnar även jag Finnarna framgång, bara det inte blir på söndag.
Citera
2006-02-25, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Österrikaren Hoffman drog ju sig ur femmilen på grund av "influensa". Botvinov verkar ännu inte ha lämnat återbud - gissar att han i sista stund ger beskedet att han typ "är ur form" eller nåt sånt.

Oerhört skönt Österrikarna avslöjades till slut, har väntat på det ända sedan Salt Lake City-OS.

Ja, OS i Salt Lake förstördes helt av doping.

Nu är det väl bara Pyleva som har fuskat av medaljörerna.
Citera
2006-02-25, 09:49
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Har du redan glömt Lahtis?
Hehe... jo, man minns det man vill minnas.

Seriöst: Ett folk som finnarna, typ 5 miljoner människor som står upp mot ryssarnas 200 miljoner i både krig och sport, förtjänar att respekteras. Den finska sisun är ingen myt, i varje finne finns det inombords en äkta krigare. Finnarna är rejäla människor.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag blir grymt besviken om vi torskar, det vore fan på tiden med en framgång för vårt folkkäraste landslag. Dock tror jag på Sverige, vi har ett mentalt övertag på finnarna vilket kommer att behövas.
Jag tror också på det mentala övertaget plus att finnarna kan komma att vara övertända och dra på sig ödesdigra utvisningar osv.

Min poäng är att det vore mycket värre att förlora mot kosackerna på söndag. Av den anledningen innebar gårdagens båda semifinaler en dubbel njutning för mig, på temat "delad glädje är dubbel glädje". Ungefär.
Citera
2006-02-25, 09:50
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa32
Finns det någonstans man kan se hockeyfinalen på internet live? Jag är nämligen utomlands och de sänder inte den här.

Förhoppningsvis visas den här:
http://cgi.nos.nl/cgi/nosrtv/channelinfo/
Citera
2006-02-25, 09:59
Medlem
Vad håller skidskytteexperten på med?

Han tippade ju Sverige på medaljplats i stafetten trots att ett troligt resultat var 5-8.

Nu tippar han Carl-Johan Bergman på bronsplats trots att han inte har en top 6 plats i världscupen den här säsongen och var sjuk innan mästerskapet.
Citera
2006-02-25, 10:23
Medlem
Nulles avatar
Carl-Johan Bergman ligger på plats 30, sist av alla.

Törs man hoppas på att bäste svensk blir 27:a eller bättre? Eller är jag optimist i överkant?

EDIT: Just nu placeringarna 24, 26 och 30.
Citera
2006-02-25, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
Carl-Johan Bergman ligger på plats 30, sist av alla.
.

Ridå för skidskytteexperten. Han tippade ju CJ Bergman som trea.
Citera
2006-02-25, 11:06
Medlem
Herrarna sköt ju bort sig igen. Nu står det sista medaljhoppet till Olofsson hoppas hon kan få sitt skytte att stämma någon gång.

Just nu visas förövrigt Sverige-Tjeckien på Eurosport...skitkul att lyssna på med norska kommentatorer.
Citera
2006-02-25, 11:06
Medlem
Icecubes avatar
Somsagt, alltså när på Söndag sänds hockeymatchen?
Citera
2006-02-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Somsagt, alltså när på Söndag sänds hockeymatchen?
klockan 14.00
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in