2006-02-23, 14:04
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Gromgutten har det bara fint Han är lite väl odräglig bara...

Jag tror det blir norsk medalj på 10.000 meter skridsko, där både Lasse Sätre och Eskil Ervik har chansen, i damernas skidskyttestafett och på herrarnas skidskytte gemensam start.

Kristin Störmer Steira har definitivt chansen på något stort på distansen, det var fullständigt skogstokigt att sätta henne på den klassiska startetappen på stafetten. Hon är norges bästa i fristil.

Dessutom har ju Dordi chansen mot Canada i curlingmatchen om bronset med 60-40. Men sen är det nog stopp.

Trevligt OS detta, och bara så ni vet det, även norska medier gläds med svenska framgångar. Svensken kallas inte "söta bror" för intet...

Närmare 75% av alla norrmän är enligt Verdens Gang idag missnöjda med den norska OS-insatsen hittills. Hade det varit samma medaljställning för Sverige i t.ex. förra OS hade vi varit helnöjda, vilket säger allt om Norges ambitioner
Citera
2006-02-23, 14:20
Medlem
Mysonoxens avatar
Även snygga brudar går att såga, och jag hoppas på en bättre modellkarriär för Aprilia än vad hon presterat som brädåkare idag
Citera
2006-02-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Även snygga brudar går att såga, och jag hoppas på en bättre modellkarriär för Aprilia än vad hon presterat som brädåkare idag

Nog kan vi gå längre än bara modell väl hehe
Citera
2006-02-23, 14:25
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Närmare 75% av alla norrmän är enligt Verdens Gang idag missnöjda med den norska OS-insatsen hittills. Hade det varit samma medaljställning för Sverige i t.ex. förra OS hade vi varit helnöjda, vilket säger allt om Norges ambitioner

Som jag skrivit tidigare, de räknade med 15-17 guld, varav 7 i Längd. Pratade om att "tapetsera podiet i norska färger" på skridskon och att Ole-Einar med sina 5 guld skulle bli OS-kongen. Backhoppningen hade nog räknat med lite bättre resultat trots att det var den minst väntade som blev guldvinnare. Førhoppningen på Kari Traa i "Kulekjøringen" var också guld. Detta skulle bli det bästa OS:et någonsin.

Klart de är besvikna, men samtidigt har produktiviteten på norska arbetsplatser økat i takt med uteblivna framgångar. Eller medgångssupportrar som vi kallar det...
Citera
2006-02-23, 14:29
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Nog kan vi gå längre än bara modell väl hehe

Ja jag skulle inte gråta om jag fick se henne i en X-rated rulle eller utan en tråd i en herrtidning (och allra minst skulle jag gråta om hon hamnade i min säng - möjligen glädjetårar då )
Citera
2006-02-23, 14:33
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Som jag skrivit tidigare, de räknade med 15-17 guld, varav 7 i Längd. Pratade om att "tapetsera podiet i norska färger" på skridskon och att Ole-Einar med sina 5 guld skulle bli OS-kongen. Backhoppningen hade nog räknat med lite bättre resultat trots att det var den minst väntade som blev guldvinnare. Førhoppningen på Kari Traa i "Kulekjøringen" var också guld. Detta skulle bli det bästa OS:et någonsin.

Klart de är besvikna, men samtidigt har produktiviteten på norska arbetsplatser økat i takt med uteblivna framgångar. Eller medgångssupportrar som vi kallar det...

Kulekjöring är onekligen det festligaste norska ordet för ett OS-evenemang
(Var det inte Kari Traa som poserade naken på underkroppen eller var det den här Ingvild vadhon nu hette, jag blandar ihop vem som var halv- och helnaken av dem. Men den ena av dem visade ju mer än vad svenskarna gör då de "viker ut sig" i BH och trosor )

15-17 guld är ju onekligen en enorm målsättning, men de blev ju bästa nation i Salt Lake City, va det 13-14 guld nånting de tog där?

Undrar i mitt stilla sinne vad mn hade fått för odds hos bookmakers på att Sverige skulle vara före Norge i medaljligan? Hade man satt en tusenlapp på det innan spelen hade man nog varit försörjd för resten av året
Citera
2006-02-23, 14:35
Medlem
Citat:
Ja jag skulle inte gråta om jag fick se henne i en X-rated rulle eller utan en tråd i en herrtidning (och allra minst skulle jag gråta om hon hamnade i min säng - möjligen glädjetårar då )

haha vad ska OS-feministerna säga om dem läser detta?
men nog skulle man uppskattaom hon ställt upp på det haha
Citera
2006-02-23, 14:50
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
haha vad ska OS-feministerna säga om dem läser detta?
men nog skulle man uppskattaom hon ställt upp på det haha

Ja fy fan vad gôtt det hade varit...

Feministerna har kanske slutat se på OS. Damhockeyn har ju avslutats

Edit: Kanske bildfantomen allas vår moderator vf redan har en bild på henne utan kläder, han verkar ju kunna få fram vadsomhelst, så hoppet finnas
Citera
2006-02-23, 14:50
Medlem
Läskigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Var det nån som la märke till den finska snowboard-åkerskan? Det var det absolut fetaste jag sett i en skiddräkt. Hur kan hon tillhöra världseliten i den sporten, är det bara 30 personer som håller på i hela världen?

Niina Sarias

Våran egen Anja Pärson är ju också en som ser till att utnyttja dräktens hela stretckapacitet...

fast det är sant att slalomsnowboard nog inte har många mer utövare än dom som är med i OS...
Citera
2006-02-23, 15:31
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Kulekjöring är onekligen det festligaste norska ordet för ett OS-evenemang
(Var det inte Kari Traa som poserade naken på underkroppen eller var det den här Ingvild vadhon nu hette, jag blandar ihop vem som var halv- och helnaken av dem. Men den ena av dem visade ju mer än vad svenskarna gör då de "viker ut sig" i BH och trosor )

http://www.bt.no/multimedia/archive/00078/kari_traa_78053a.jpg

http://www.bt.no/multimedia/archive/00078/kari_traa__78055a.jpg

http://www.vg.no/bilderigg/?rigg_id=680&plass=22 (+ lite fler nakna/halvnakna sportare i bildspel)
Brukar man inte ta av sig føre man går i duschen?
Citera
2006-02-23, 15:38
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
http://www.bt.no/multimedia/archive/00078/kari_traa_78053a.jpg

http://www.bt.no/multimedia/archive/00078/kari_traa__78055a.jpg

http://www.vg.no/bilderigg/?rigg_id=680&plass=22 (+ lite fler nakna/halvnakna sportare i bildspel)
Brukar man inte ta av sig føre man går i duschen?

Man tackar.

Nu när man bara väntar på curlingfinalen kan det vara trevligt med lite kvinnlig fägring
Citera
2006-02-23, 15:41
Moderator
Gromguttens avatar
Den norska "nedturen" fortsätter

Ådne Søndrål utrøstad ur IOC

http://www.dagbladet.no/sport/2006/02/23/458825.html

TORINO (Dagbladet.no): Ådne Søndrål stilte til gjenvalg som utøvernes representant i Den internasjonale olympiske komite (IOC). I dag ble valgresultatet offentliggjort, men røyk ut.

Ådne ble nummer seks av femten nåværende og tidligere utøvere som stilte til valg.

Den kanadiske langrennsløperen Beckie Scott og den finske hockeyspilleren Saku Koivu ble valgt inn. Scott fikk 449 av totalt 1982 stemmer, Koivu 412, mens den tidligere japanske kombinertløperen Kenji Ogiwara fikk 392. Ådne fikk 305 stemmer.

- Når du har brukt mye tid på noe og hatt det morsomt, og ikke får lov til å fortsette, så blir du jo litt skuffa, sier Søndrål til Dagbladet.no.

Men overrasket var han ikke.

- Jeg representerer både en nasjon og en idrett uten alt for mange deltakere, sier han.

Ådne har hatt det bra som deltakerrepresentant i IOC. Fram mot valget har han drevet litt valgkamp.

- Jeg har pratet med en del deltakere og delt ut flyers, forteller Ådne.

... L is for Looser...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in