2006-02-23, 13:28
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Hur gick det för Norge såg att dem låg trea vid sista växlingen.

Femma tror jag det blev. Börjar bli lite tråkigt att det går så dåligt för Norge hela tiden. Roligare när det går dåligt för Finland och såna där otäcka länder.
Citera
2006-02-23, 13:31
Moderator
impieteers avatar
Var det nån som la märke till den finska snowboard-åkerskan? Det var det absolut fetaste jag sett i en skiddräkt. Hur kan hon tillhöra världseliten i den sporten, är det bara 30 personer som håller på i hela världen?

Niina Sarias
Citera
2006-02-23, 13:38
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Var det nån som la märke till den finska snowboard-åkerskan? Det var det absolut fetaste jag sett i en skiddräkt. Hur kan hon tillhöra världseliten i den sporten, är det bara 30 personer som håller på i hela världen?

Niina Sarias

78 pannor på 165 cm, blir bra fart av sånt.
Citera
2006-02-23, 13:41
Medlem
Citat:

Niina Sarias

Ja, hon var fet. Gick hon vidare?

Det är sanslöst vilket oflyt Norge har.

Efter några dagar när de hade 1-6-6 i medaljställning började de tala om fiasko. Sedan dess har de bara tagit 5 medaljer till varav ett guld på en vecka. Så nu är det verkligt fiasko. Hejade faktiskt på norrmännen i dagens skidskyttestafett.

Sedan när den var över börjar de bronsmatchen i curling med 0-4 i första omgången.
Citera
2006-02-23, 13:42
Medlem
Det går ju bra för Norskorna i curlingen nu också...
Som impeskvimpe sa, det börjar nästan gå lite till överdrift det här.

Så länge vi är före dem i medaljligan är jag hur nöjd som helst, men om det fortsätter gå såhär dåligt för dem fruktar jag att de snart blir sura och börjar ta till våldsamheter.
Citera
2006-02-23, 13:47
Medlem
Nu är det 5-0 underläge..ser inte bra ut för dem.

edit: Öhlund kan inte spela enligt aftonbladet. Kronwall kommer in istället. Tråkigt för Öhlund och Sverige men Kronwall är ju ingen dålig back precis.
Hur påverkar det våra chanser?
Citera
2006-02-23, 13:53
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
78 pannor på 165 cm, blir bra fart av sånt.

78 kilon min bak. Jag tror de fyllt i de där forumulären själva, jag tror inte någon kontrollvägt deltagarna...
Citera
2006-02-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
Det går ju bra för Norskorna i curlingen nu också...
Som impeskvimpe sa, det börjar nästan gå lite till överdrift det här.

Så länge vi är före dem i medaljligan är jag hur nöjd som helst, men om det fortsätter gå såhär dåligt för dem fruktar jag att de snart blir sura och börjar ta till våldsamheter.

bra för norskorna i culringen?

skojar du?

5-1 till Canada efter tre omgångar.

Norge lyckades förvisso ta 1-0 i tredje omgången men de hade sista sten och då är ju 1-0 ett misslyckande.
Citera
2006-02-23, 13:55
Moderator
impieteers avatar
Citat:
men om det fortsätter gå såhär dåligt för dem fruktar jag att de snart blir sura och börjar ta till våldsamheter.

Bara inte Jyllandsposten får några dumma idéer och ritar nån nidbild av Ole Einar Björndalen, för då blir det nog kravaller i Oslo...
Citera
2006-02-23, 13:58
Medlem
Jag tycker nog det var väldigt nära mål för Kanada där, dom borde iaf kollat målkameran. Tycker också att domaren blåste av väldigt tidigt, gjorde samma sak i en sitation tidigt i matchen där målvakten inte hade koll på var pucken var.

Sorglig match att se på dock, Kanada var nästan usla. Visst hade dom lite spel i korta perioder men powerplay var helt stillastående och framförallt, hur kan man tappa så mycket puckar i mittzon? Färgblinda spelare kanske.

Ganska lustiga semifinaler. Ett Sverige som spelat dåligt i gruppspelet möter ett Tjeckien som spelat minst lika dåligt. Ryssland som spelat bra möter ett storspelande Finland. Det kan nog gå hur som helst, Tjeckien brukar vara vassa men visst kan småkronorna spela dom också. Det kommer bli jämt, fördel Tjeckien.

För Finlands del bli det nog hårt. Båda lagen har snabbhet och duktiga spelare, viss fördel får ändå Ryssarna skulle jag tro. Målvakterna är lite av frågetecken för båda lagen. Båda har hyllats tidigare i turneringen men båda har också gjort en del konstigheter.
Citera
2006-02-23, 13:59
Medlem
Citat:
Bara inte Jyllandsposten får några dumma idéer och ritar nån nidbild av Ole Einar Björndalen, för då blir det nog kravaller i Oslo...
Tyst!
Ge dem inga idéer!

För övrigt är nog Odd-Björn lättare att göra narr av.

JB9: Vad tror du?
Citera
2006-02-23, 14:02
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Tyst!
Ge dem inga idéer!
För övrigt är nog Odd-Björn lättare att göra narr av.

Jo, han ser ju faktiskt ut som karikatyrmaterial...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in