2006-02-24, 23:44
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBK
Sverige får bara inte förlora mot finland!!
Nix, vi måste bara vinna finnen kommer bli alldeles för mallig annars, dessutom så är det Sveriges sista chans att vinna nåt riktigt stort i hockey på mycket länge...
Citera
2006-02-24, 23:47
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
OS var en struntturnering innan Nagano 98

Dessförinnan var ju inte NHL-proffsen med.

Så Lillehammer guldet är långt ifrån så bra som det låter.

Fast om du ser på de spelare som var med så har de dominerat i NHL sedan dess. Nåja, nästan iaf. Det var världspelare samtliga, och visst var NHLproffsen med. Inte alla bara. Eller minns jag helt fel nu?

Hursomhelst var matchen otrolig, och förtjänar inte att marginaliseras!
Citera
2006-02-24, 23:48
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Ju mer negativ man är inför en final dess bättre mår man om den slutar åt rätt håll, d.v.s. med svensk seger
Jo jag har märkt att det är en taktik du brukar använda dig av inför stora mästerskap...Du tror självklart inte heller att Sverige går vidare från gruppen i fotbolls-VM helller, eller hur? Personligen så föredrar jag att vara försiktigt optimistisk, som det brukar heta...
Citera
Moderator
impieteers avatar
Det kommer antagligen att vara Sveriges enda chans att vinna när de bästa är med under överskådlig tid, dvs 20-40 år eller så. De har ju bara lyckats komma till en final tidigare, Canada Cup 1984...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Canada_Cup_1984
Citera
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Nix, vi måste bara vinna finnen kommer bli alldeles för mallig annars, dessutom så är det Sveriges sista chans att vinna nåt riktigt stort i hockey på mycket länge...

Ja, generationsväxlingen står för dörren och 14-15 spelare gör förmodligen sitt sista OS. Vi har Lundqvist i mål, bröderna Sedin och Zetterberg och några till kvar till nästa OS om allt går väl men hur är det med återväxten?
Citera
2006-02-24, 23:50
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Jo jag har märkt att det är en taktik du brukar använda dig av inför stora mästerskap...Du tror självklart inte heller att Sverige går vidare från gruppen i fotbolls-VM helller, eller hur?

Jo då det finns en tråd om detta där även jag tippar. Sverige och England går vidare från gruppen, hur det går sen vete tusan, men jag tror på kvartsfinal...
Citera
2006-02-24, 23:55
Medlem
Lastbils avatar
Varför var det vinter-os både 92 och 94?
Citera
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ja, generationsväxlingen står för dörren och 14-15 spelare gör förmodligen sitt sista OS. Vi har Lundqvist i mål, bröderna Sedin och Zetterberg och några till kvar till nästa OS om allt går väl men hur är det med återväxten?
lundqvist är ju kvar i minst 2 OS till. Zetterberg är ju bara 25 så OS 2014 är han bara 33 (ursäkta om jag räknat fel, är ganska trött)
Citera
Bannlyst
Gött att finnarna kasta ut ivan, spela på dem i första perioden till 2.30. Skulle dock bombat innan till 3,7 (!!).

Nu gäller det bara att vi spöar skiten ur dem på söndag, o'yes there will be blood....
Citera
2006-02-24, 23:57
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Den är dålig, men vi har en stark hocketradition i detta landet, vi kan nog vara tillbaka på banan inom 10-15 år med lite tur, men innan dess blir det ett par mörka år, lite som för skidlandslaget efter gunde-svan lade av eller handbollslandslaget efter att 64rna lade av (fast pinom handbollen så finns en stark återväxt å andra sidan).
Citera
2006-02-25, 00:01
Medlem
Christer ps avatar
Fan vilken match det kommer att bli blir inte kul för det landet som förlorar

Men vi ha ju i alla fall VM i Tyskland att se fram emot så en förlust kommer man nog kunna släppa ganska snabbt

Men stakars finnarna om dom förlorar vad ska dom se framemot Hockey VM
Citera
2006-02-25, 00:03
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Den är dålig, men vi har en stark hocketradition i detta landet, vi kan nog vara tillbaka på banan inom 10-15 år med lite tur, men innan dess blir det ett par mörka år, lite som för skidlandslaget efter gunde-svan lade av eller handbollslandslaget efter att 64rna lade av (fast pinom handbollen så finns en stark återväxt å andra sidan).

Inget guld i Vancouver alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in