2006-02-26, 23:26
Medlem
NoTruces avatar
Mycket spännande finalmatch! Jävlarimig om det inte var fenomenal underhållning. Jag står fortfarande fast vid min åsikt om att läggmatcher är fel, men har förstått att Sverige i så fall inte skulle vara ensamma om denna taktik, så då är det bara att spela med. Vad gäller Finland kan jag bara säga att det är ett lag som förtjänat att vinna minst lika mycket som Sverige. Missförstå mig inte, jag är skitglad över vår vinst, jag tycker spelarna varit kanon (om dock lite ojämna, speciellt de stora namnen), och en extra eloge går till Henrik Lundqvist för helt makalöst jävla försvarsspel! Att se honom flänga och kränga i tredje perioden var en rysare, men också en makalös uppvisning i proffsighet. Kanada fick inte guldet. USA fick inte guldet. Ryssland fick inte guldet. Vi fick guldet. Men skämmes på alla tuffa jävla typer som hånar finnarna och "vill pissa" på dem, osv. Ni skulle inte hålla en minut på isen mot dem.
Citera
2006-02-26, 23:28
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Expressen? Haha, skicka länk.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=535236
Citera
2006-02-26, 23:29
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Men skämmes på alla tuffa jävla typer som hånar finnarna och "vill pissa" på dem, osv. Ni skulle inte hålla en minut på isen mot dem.
Haha!Dagens mest intelligenta inlägg. Klart som fan man inte skulle hålla en minut mot dom. Det hade man inte gjort mot Englands landslag heller. Skule troligtvis kunna bli dödad av dom på en minut. Men man kan pissa på finnarna ändå.
Citera
2006-02-26, 23:30
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Blabla.....

Här vänder vi kappan efter vinden märker jag
Citera
2006-02-26, 23:31
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
http://www.expressen.se/index.jsp?a=535236
"En av de absolut mest intensiva var stockholmaren Per Edelholm. Efter att ha lyssnat på Peter Forsbergs segerintervju i tv, drog han direkt ner till Sergels torg.
Där ledde han segerdansen med ett bröl på gränsen att spricka, vilt vevandes en svensk flagga över huvudet.
- Detta är det bästa som hänt mig och Sverige! Den största idrottshändelsen i svensk historia!"

Hehe, skulle ge mycket för att få se TV4-klippet igen.
Citera
2006-02-26, 23:33
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Här vänder vi kappan efter vinden märker jag

Läs mitt inlägg igen. Jag skriver att jag fortfarande tycker att läggmatcher är fel. Vad är det i det du misstolkar? Skriv aldrig att jag är nån jävla kappvändare.

Och Sjuttiotvå: Exakt hur moget är det att håna människor, oavsett situation?
Citera
2006-02-26, 23:39
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
kappvändaren.....

Tycker inte du ska känna glädje efter guldet . Antingen står man bakom sitt land och vill att man ska vinna oavsett metoder eller så skiter man i det. Men nu när det blev guld kommer alla kappvändare fram och snackar om att de är glada.
Citera
2006-02-26, 23:42
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Tycker inte du ska känna glädje efter guldet . Antingen står man bakom sitt land och vill att man ska vinna oavsett metoder eller så skiter man i det. Men nu när det blev guld kommer alla kappvändare fram och snackar om att de är glada.

Du är rolig. Jag känner glädje efter guldet. I min värld är inte allt svart eller vitt. Du kan uppenbarligen inte läsa. Jag tycker inte om läggmatcher, och jag står för det jag skrev tidigare, om nu matchen mot Slovakien var riggad. Hur gör det mig till kappvändare?
Citera
2006-02-26, 23:42
Medlem
Jag vet inte vem eller vilka du syftar på!?

Klart det är synd om finnarna men jag tycker inte de förtjänade att vinna OS. De hade flyt rakt igenom hela turneringen och även i finalen mot Sverige. Trots det lyckades dom inte besegra oss. Vi har ett lag som är klasser bättre än deras. Sverige var det bästa laget i turneringen. Det enda lag som hade både klass, kämparglöd och mental styrka. Finland hade de två sista av dessa beståndsdelar men klass är ack så viktigt. Något som Johan Tornberg inte tycks medveten om.
Citera
2006-02-26, 23:47
Medlem
Citat:

Sluta gnäll på 'no truce'.

alla måste väl få sätta sina moraliska spärrar själv. Att han stöttar Sverige visar ju bara på att han är storsint och inte löjligt principfast.
Citera
2006-02-26, 23:51
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Vad har det med det här att göra? Klart som fan att jag skulle lackat om det var läggmatch. Ni som tycker det är okej kan dra åt helvete.

Folk som inte vill att Sverige ska vinna kan dra åt helvete just nu . Det är såna som ni som vaknar till vid varje stort mästerskap och tror er veta någonting om sport som smutsar ner sporten. Nåt taktiskt tänkande verkar inte vara din grej.
Citera
2006-02-26, 23:59
Medlem
Den finska kommentatorn är ju hur kul som helst.

Nu vill jag att någon lägger upp en länk som man får se denna beryktade Per Edholm från Sergels torg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in