2006-02-19, 22:13
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Varför blir aldrig matcherna som Tre Kronor spelar så här bra? Ryssland-Slovakien var ju också en kanonmatch. Det känns hela tiden som att alla andra matcher är mycket bättre och mycket mer sevärda än vad Sveriges är.
Precis den tanken jag fick när Tre kronor mötte Ryssland. Är dem experter på att sunka ner matcherna och göra dem tråkiga med järndisciplin rakt igenom eller vad?
Citera
2006-02-19, 22:15
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Vad skönt att den där Peja och hans lag inte tog sig till slutspel. Inte för att jag missunnar Sverige medaljer, men fy tusan vad trött jag är på curling! Det känns som 75% av SVT:s OS-sändningar har kommit från curlingbanorna. Är svenskar verkligen så galna i den där tråkiga spelet? Det kunde räckt med att de sänt eventuella finaler, tycker jag.

Curling är nått svensken bara bryr sig om vart fjärde år när det är OS. Har Sverige ingen chans tittar han inte på den efter det att Sverige slagits ut...
Citera
2006-02-19, 22:27
Medlem
Citat:
Varför blir aldrig matcherna som Tre Kronor spelar så här bra? Ryssland-Slovakien var ju också en kanonmatch. Det känns hela tiden som att alla andra matcher är mycket bättre och mycket mer sevärda än vad Sveriges är.

It takes 2 to tango?
Citera
2006-02-19, 22:28
Medlem
Bexs avatar
Citat:

Ryssland-Slovakien är bästa matchen hittills men den vi ser nu är hur bra som helst. Ang Sverige så tror jag att de bästa matcherna kommer. Kommer ihåg mot Canada förra world cup (eller var det förra OS?) den var bra...
Citera
2006-02-19, 22:29
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apophis
It takes 2 to tango?

Som vi just såg så gäller det att hålla i. Gumman har lite ont i ryggen...
Citera
2006-02-19, 22:30
Medlem
NoTruces avatar
Om bara Tre Kronor nu övar duktigt på tacklingarna kanske man kan ta sig an Kanada i finalmatcherna. Mycket står och faller med svenskarnas artigheter. Idag gjorde man bra ifrån sig mot USA, men det gäller att vara konsekvent, och framförallt att inte slarva bort pucken i mittzon. *säger med barsk Wikegårdröst*
Citera
2006-02-19, 22:30
Bannlyst
underbart fartfyllt match
men så när andra perioden är slut och man ser fram emot klockrena analyser och anekdoter av Wikegård, jag då brakar fjolldansen lös igen... jag blir tokig
Citera
2006-02-19, 22:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Som vi just såg så gäller det att hålla i. Gumman har lite ont i ryggen...

Tjejen som åker nu är rätt snygg....
Citera
2006-02-19, 22:36
Medlem
Fick just en liten rolig tanke. Tänk att blanda isdans med Ruutus härliga hockeyspel, det hade varit kul att titta på
Citera
2006-02-19, 22:41
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tjejen som åker nu är rätt snygg....

Jupp.

3:e har börjat...
Citera
2006-02-19, 22:42
Medlem
Bexs avatar
Nu har tredje börjat, blir att titta på en laggande stream utan kommentatorer tills det börjar på SVT igen.
Citera
2006-02-19, 22:46
Medlem
NoTruces avatar
Jävlar vad kanadensarna får pisk! Nu blir de snart desperata ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in