Varför blir aldrig matcherna som Tre Kronor spelar så här bra? Ryssland-Slovakien var ju också en kanonmatch. Det känns hela tiden som att alla andra matcher är mycket bättre och mycket mer sevärda än vad Sveriges är.
Precis den tanken jag fick när Tre kronor mötte Ryssland. Är dem experter på att sunka ner matcherna och göra dem tråkiga med järndisciplin rakt igenom eller vad?
Vad skönt att den där Peja och hans lag inte tog sig till slutspel. Inte för att jag missunnar Sverige medaljer, men fy tusan vad trött jag är på curling! Det känns som 75% av SVT:s OS-sändningar har kommit från curlingbanorna. Är svenskar verkligen så galna i den där tråkiga spelet? Det kunde räckt med att de sänt eventuella finaler, tycker jag.
Curling är nått svensken bara bryr sig om vart fjärde år när det är OS. Har Sverige ingen chans tittar han inte på den efter det att Sverige slagits ut...
Varför blir aldrig matcherna som Tre Kronor spelar så här bra? Ryssland-Slovakien var ju också en kanonmatch. Det känns hela tiden som att alla andra matcher är mycket bättre och mycket mer sevärda än vad Sveriges är.
Ryssland-Slovakien är bästa matchen hittills men den vi ser nu är hur bra som helst. Ang Sverige så tror jag att de bästa matcherna kommer. Kommer ihåg mot Canada förra world cup (eller var det förra OS?) den var bra...
Om bara Tre Kronor nu övar duktigt på tacklingarna kanske man kan ta sig an Kanada i finalmatcherna. Mycket står och faller med svenskarnas artigheter. Idag gjorde man bra ifrån sig mot USA, men det gäller att vara konsekvent, och framförallt att inte slarva bort pucken i mittzon. *säger med barsk Wikegårdröst*
underbart fartfyllt match
men så när andra perioden är slut och man ser fram emot klockrena analyser och anekdoter av Wikegård, jag då brakar fjolldansen lös igen... jag blir tokig