2006-02-19, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Kollade igen på sekvensen, han tar ju inte ens fart som du påstår, dom sista 5-7 metrarna glider han bara. Det ÄR bara så att står man inte upp så slutar det så där. Tacklingen sätts in från sidan, inte bakifrån. Jagr är för van med att ingen törs röra honom, ja nästan ingen då. Jag fattar inte vad det är att uppröras över mer en att det blir blodvite. Det kanske du kan klargöra med lite FAKTA?

Tycker nog detta är en solklar boarding. Ingen törs röra Jagr? Det gällde för ett par år sedan, men idag är stjärnorna precis lika tacklingsbara som alla andra. Se bara på Näslund/Alfredsson/Thornton/Sakic mfl.
Citera
2006-02-19, 15:14
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Tycker nog detta är en solklar boarding. Ingen törs röra Jagr? Det gällde för ett par år sedan, men idag är stjärnorna precis lika tacklingsbara som alla andra. Se bara på Näslund/Alfredsson/Thornton/Sakic mfl.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1705&a=522706&previousRenderType=14

Det vet väl alla som kan minsta lilla om hockey vad som händer om man tacklar Näslund? Det är inget som hör hemma i en rink däremot.
Citera
2006-02-19, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1705&a=522706&previousRenderType=14

Det vet väl alla som kan minsta lilla om hockey vad som händer om man tacklar Näslund? Det är inget som hör hemma i en rink däremot.

Nu börjar vi hamna utanför ämnet

Hör saken som R. Niedermeyer gjorde på Foppa i WC hemma i en rink? Det är precis samma idioti, bara att slutresultatet inte blev lika hemskt som för Moore. Så fort det är kanadensare/amerikaner som tacklar fult är det alltid värre än när svenskar/finnar gör det, det är intrycket jag fått av medias rapportering...
Citera
2006-02-19, 15:30
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Nu börjar vi hamna utanför ämnet

Hör saken som R. Niedermeyer gjorde på Foppa i WC hemma i en rink? Det är precis samma idioti, bara att slutresultatet inte blev lika hemskt som för Moore. Så fort det är kanadensare/amerikaner som tacklar fult är det alltid värre än när svenskar/finnar gör det, det är intrycket jag fått av medias rapportering...

Det Foppa utsattes för var en solklar boarding. Det Ruttu gjorde var ingen boarding. Jagr står tryckt mot sargen, Ruttu glider fram för att sätta in en tackling i sidan, precis när han ska landa den så BÖJER sig Jagr fram. Summasumarum, blodvite och ett jävla liv. Tjeckerna reagerar ju inte förens dom ser att Jagr ligger kvar.
Citera
2006-02-19, 15:31
Bannlyst
Under alla omständigheter får nog Ruutu se sig för lite extra nu framöver i turneringen.. man vet ju aldrig vad killar som exempelvis Zdeno Chara kan tänkas hitta på för nåt
Citera
2006-02-19, 15:38
Medlem
Ja Zdeno Chara är säkert verkligen förbannad för att någon tacklar sönder Tjeckiens bästa spelare

Fan nu ska tydligen inte Foppa vara med idag
Citera
2006-02-19, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Ja Zdeno Chara är verkligen förbannad för att någon tacklar sönder Tjeckiens bästa spelare

Fan nu är visst inte Foppa med längre
Missförstå mig rätt... han kanske vill sätta finnjäveln på plats i vilket fall som helst, besserwisser
Citera
2006-02-19, 15:42
Bannlyst
Jaha, ytterligare ett genidrag av Bengan 'Bredkäft' Gustafsson - Foppa ska INTE spela. Man vill som det så fint heter- spara honom...

Spara honom, är landslagsledningen helt jefla körda i roten, det är ju NU som man ska spela in laget, det är ju NU som man ska börja pumpa och gnugga för fullt.

Bengan, släng dig i väggen!
Citera
2006-02-19, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerVers
Jaha, ytterligare ett genidrag av Bengan 'Bredkäft' Gustafsson - Foppa ska INTE spela. Man vill som det så fint heter- spara honom...

Spara honom, är landslagsledningen helt jefla körda i roten, det är ju NU som man ska spela in laget, det är ju NU som man ska börja pumpa och gnugga för fullt.

Frågan är hur 100%:ig Foppa EGENTLIGEN är...Han kanske är skadad, men vill inte missa ett till OS, utan biter ihop och kör iallafall...
Citera
2006-02-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerVers

Det jag tyckte var lite konstigt förra matchen var att de spelade Foppas "fjärdefemma" betydligt mer än Foppas tänkta kedja. Bengan verkar hatrott att det skulle räcka med att kalla det en fjärdefemma för att han inte skulle få så mycket speltid.
Citera
2006-02-19, 15:50
Bannlyst
Jag är ganska så övertygad om att Foppa är hundraprocentig, annars så hade han nog inte ställt upp öht. Jag tycker det är FEL att inte lira med Foppa, dels för att betyder så mycket för laget, han drar på sig markering och dels för att han producerar ju nästan hela tiden.

Jag tror nog att lagledningen är rädda för att jänkarna är ute efter att skada Foppa, efter incidenten igår där det inavelska finska lejonet körde över Jagr.

Men jag tycker definitivt att Foppa ska spela, detta är väl för fan ingen värlgörenhetsgala för fjollhockey!
Citera
2006-02-19, 15:50
Medlem
Mysonoxens avatar
Då det bara körs repriser nu på SVT och USA-matchen inte börjar förrän om en och en halv timme lite drygt kan man ju ägna sig åt att spekulera över svenskarnas chanser under den kommande och avslutande OS-veckan. Sneglar i mitt lilla programhäfte och kollar vad som är kvar och kommenterar inom parentes, d = damer h =herrar:

Idag:

Skridskor d 1000 m (här har vi väl ingen svenska med)

Bob, h tvåmans (har väl inte funnits nån svensk herrbob på åratal)

Måndag:

Super G d (här måste det bli medalj, valören borde bli guld om Kostelic inte åker)

Storslalom h (Nyberg och kanske nån till är väl med och krigar runt 10-15 plats. Inga medaljhopp.)

Backhoppning lag (vi skulle nog inte ens kunna skrapa ihop fyra hoppare i Sverige)

Konståkning, isdans (konståkning kan jag inget om, finns det svenskar med överhuvudtaget?)

Ishockey d (Här har vi minst ett silver, bra at klå USA men här blir det för tufft är jag rädd)

Tisdag

Skidskytte stafett h (Svenskarna är kompromisslösa i sin konsekventa uselhet, får slåss om sistaplatserna)

Nordisk kombination ("Nordisk" ja, Finland och Norge är ju med men inte Sverige)

Skridsko h 1500 m (Om Johan Röjler vore lika stor på isen som han är i käften hade han tagit hem detta, men icke sa Nicke)

Bob tvåmans d (Inte ens en dopad rysk häcklöperska att knyta förhoppning till)

Onsdag:

Sprint d (Synd som fan att det är fristil och inte klassiskt men en tjej ska vi väl minst ha med i final.)

Sprint h (Björn Lind verkar vara i slag, han kan ta en medalj om det vill sig väl och vallningsteamet gör en kanoninsats)

Snowboard parallell h (Silver förra OS minns jag, men hur bra är svenskarna nu? Har ingen pejl på detta. Nån som vet?)

Skridsko 1500 m d (Nej.)

Slalom d (Chansartat som fan, och visst har Anja chans bara hon står på benen. mycket kan hända, minns Stenmark 1976)

Freestyle hopp d (Vet ej om vi har nån med. Nån annan som kan upplysa?)

Short track d stafett (Nej.)

Torsdag

Skidskytte d stafett (Vi har en bra skidskytt om nerverna håller för henne men det är nog lika bra att vi inte är med)

Snowboard parallell d (Har ingen pejl på eventuella svenskar i den grenen)

Curling d (Här ska vi förhoppningsvis vara med om de spelar lika bra i fortsättningen som hittills)

Freestyle hopp h (Har vi nån med?)

Konståkning d (Jag är het rudis på "fjollsporter" nån annan som vet om eventuella svenskar?)

Fredag:

Skidor 30 km d (För lång distans för de i Sverige som är bra. Britta Norgren blir väl 20:e och Elin Ek som vanligt 35:a eller så.)

Storslalom d (Här kan Anja knipa medalj, eftersom Kostelic är med blir det silver)

Skridsko 10000 m h (Det är milsvida avstånd kvalitetsmässigt mellan Tomas Gustafsson och Johan Röjler...no chance)

Curling h (Peja har redan sopat bort alla svenska chanser)

Lördag:

Skidskytte masstart d (Anna-Carin Olofsson, det betyder antingen medalj eller fiasko)

Skidskytte masstart h (Nej och åter nej, det är nästan en välgärning om svenskarna skulle rikta vapnen mot sig själva)

Skridsko 5000 m d (nej)

Slalom h (Larsson och Myhrer gjorde ju riktigt hyfsat från sig vid VM i fjol, med lite tur kanske nån kan skrälla)

Bob fyrmans h (Nej)

Short track h 500 m (nej)

Short track d 1000 m (nej)

Short track stafett h (nej)

Söndag:

Skidor 50 km h (Här är det väl en fråga om svenskarna håller hela distansen och vilka ryggar de får eftersom det är masstart)

Ishockey h (Ett under om Tre Kronor spelar här, men så sjuka resultat skrällmässigt det varit hittills kan allt hända i hockeyn.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in