• 1
  • 2
2006-01-30, 12:17
Medlem
Bullsquids avatar
Idag gick jag till vårdcentralen och beklaga mej över smärta pga utslgna tänder och hoppades på att få tramadol eller nåt annat skoj (alltid värt att chansa)
men läkaren skrev ist ut nåt som hette "Diclofenac"
aldrig hört talas om det så jag antar att det inte är nåt man kan flumma på?
har kollat på fass och det står mest att det e mot värk o så men det e ju tramadol åxå liksom så det e svårt att veta.

FASS: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
Citera
2006-01-30, 12:46
Medlem
HoChiMinhs avatar
Enligt en källa lär det gå att flumma på dem. Dock är jag inte hundra på effekterna och hur nyttigt det är i längden.
Citera
2006-01-30, 12:54
Medlem
darws avatar
Det är samma som voltaren, en antiinflammatorisk medicin. Det är ungefär som ipren fast starkare. Inget o flumma på, det kan tom vara farligt att överdosera då blodet blir väldigt tunnt. Äter man voltaren och tex tar ett blodprov så tar det längre tid för sticket att sluta blöda. Farligt om man råkar ut för en olycka med blödande sår.
Citera
2006-01-30, 13:19
Medlem
WaRs avatar
Det går inte att flumma på, däremot ska man må skitkasst om man tar för många.
Citera
2006-01-30, 13:27
Medlem
Bullsquids avatar
fan åxå... då var det både bortkastad tid och pengar!
Citera
2006-01-30, 13:35
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
fan åxå... då var det både bortkastad tid och pengar!

Tja, det ska väl stoppa inflammation och blödningar? Kan ju komma till hands då...
Citera
2006-01-30, 20:18
Medlem
Ewindiels avatar
Fick den skiten utskriven jag med(den gjorde inget åt min smärta och värk för övrigt). testade lite olika doser. på 200mg blev jag rätt pigg/uppåt. 300mg klarvaken och glad.450mg fick överskottsenergi och blev på allmänt bra humör och glad..

Jajajaja, dumt som fan att testa osv. men det fungerade ju lite (på mig)
Citera
2006-01-30, 21:40
Medlem
Bullsquids avatar
hmm låter konstigt att man nästan skulle bli speedad av en smärtlindrande tablett
Citera
2006-01-30, 23:53
Medlem
killergreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
hmm låter konstigt att man nästan skulle bli speedad av en smärtlindrande tablett

Klart att det går...... en låda tippar så e man stirrig....
Citera
2006-01-30, 23:58
Medlem
LadyTieras avatar
inte att rekomendera. det är dessutom starkt för magen.
Citera
2006-01-31, 00:05
Medlem
Boogie-ads avatar
Väx upp jävla hobbyknarkare som måste lura till sig preparaten så att jag som verkligen behöver dom inte får dom

Ska ni flumma varför köper ni inte en bit röka? Plockar svamp som en galning och tar en rejäl åktur i hallisvärlden, eller ta en xtc och lalla på... Allt måste ju vara bättre än läkemedel.
Citera
2006-01-31, 00:20
Medlem
Boogie-ads avatar
Taskigt att läkaren skrev ut diklofenak som verkligen inte hjälper mot nånting, det bästa du kan säga till en läkare som du vill ska skriva ut nånting åt dig är så här. -Läkaren: Du har alltså ont hela tiden och har inte kunnat sova sen du cyklade omkull med din rosa bmx? -Du som vill ha flumm: Ja jo det har varit några jobbiga dagar sedan jag föll omkull, men jag fick några TRAMADOL (till ex välj själv vad du vill ha) av min farmor (välj själv vem) och det hjälpte verkligen.

Är då läkaren en sån som lyssnar på sin patient så skriver han ut det, ditt uppförande och hur påtryckande du är osv kanske får läkaren att ana ugglor i mossen och skriver ut diklofenak istället.

Allt handlar om hur övertygande du kan vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in