Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-11, 06:57
  #13
Moderator
Diablo1118s avatar
Privatekonomi --> Ekonomi: övrigt
/Moderator
Citera
2018-05-11, 07:56
  #14
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GossetBeer
Alltså "baspoängen" som hjälper dig att gå upp i nivåer (silver, guld etc) kan ju även fås av (förutom flyg) av vanliga köp (se https://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/). Det jag undrar är om jag får baspoängen om jag gör köp med AMEX-kortet. Extrapoängen som fås av AMEX förstår jag men vill vara säker att jag även får baspoängen från köp med AMEX-kortet.

Du får inte baspoängen av AMEX-köp. Länken du länkar till är för vanliga poäng genom kreditkort. Jag håller med, helt konceptet med poäng och baspoäng är väldigt luddigt förklarat och nästan gjort så man ska missförstå. Hade en fight själv med kundservice om detta.

Hursomhelst, man får inte baspoäng (silver, guld, etc) av köp med AMEX.

Not.
Oj, såg att du redan fått ett svar.

Citat:
Ursprungligen postat av GossetBeer
Och säg att jag käkar på en restaurang som har ett samarbete med SAS EuroBonus som ger 50p/100kr och jag endast drar mitt AMEX-kort. Får jag då 50+10p eller endast 10p? För det enda jag vill veta är om jag behöver ha dra SAS EuroBonus-kortet varje gång eller inte.

Käkat du på restaurang för 100 kr så får du 10/15/20 poäng (beroende på AMEX-nivå) och 0p baspoäng. Du behöver inte ha med dig SAS EuroBonus-kortet.

SAS EuroBonus-kortet är endast nödvändigt när du flyger. Och knappt ens då, din bokning känner av din nivå. Jag är guldmedlem nu och får checka in flera väskor som är privilegier för kortet utan att visa upp det. Det finns liksom redan i datorn från början. Allt man behöver göra egentligen är att boka redan i ditt EuroBonus-kort.

Hint.
Men kanske skönt att ha med det ändå om något skulle strula, då har man ju bevis.
__________________
Senast redigerad av Fenjal888 2018-05-11 kl. 08:01.
Citera
2018-05-19, 23:56
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GossetBeer

Och säg att jag käkar på en restaurang som har ett samarbete med SAS EuroBonus som ger 50p/100kr och jag endast drar mitt AMEX-kort. Får jag då 50+10p eller endast 10p? För det enda jag vill veta är om jag behöver ha dra SAS EuroBonus-kortet varje gång eller inte.

Sorry för att jag är förvirrad...

Jag tror till skillnad från dom flesta andra att du måste dra ditt eb-kort också för att få extra extrapoäng.
Citera
2020-01-14, 18:38
  #16
Medlem
snowscreams avatar
Blev Sas eurobonusmedlem för några månader sedan och börjar fundera på hur jag köper flygresor för att få baspoäng.

Har hittat denna resa:

https://imgur.com/a/nRmgHD9

Båda bolagen är Star Alliance-bolag. Hur bokar jag för att få baspoängen till mitt kort? Kan jag boka på flygresor.se? Eller på Sembos egna sida? Eller någon annanstans?
Citera
2020-11-13, 04:51
  #17
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Är SAS Eurobonus blockad i Mexico?
Eller är det nått tillfälligt strul, tänkte kika in och se hur mycket poäng jag har och fick med sista resan hit ner till Mexico, men får bara upp nån text 403-Forbidden ?
Citera
2020-11-13, 07:44
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowscream
Blev Sas eurobonusmedlem för några månader sedan och börjar fundera på hur jag köper flygresor för att få baspoäng.

Har hittat denna resa:

https://imgur.com/a/nRmgHD9

Båda bolagen är Star Alliance-bolag. Hur bokar jag för att få baspoängen till mitt kort? Kan jag boka på flygresor.se? Eller på Sembos egna sida? Eller någon annanstans?

Du kan boka varsomhelst. Se bara till att visa ditt eurobonuskort vid incheckningen. Checkar du in på nätet kan du ange det där också.
Citera
2020-11-17, 23:47
  #19
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Kom nu in efter ändrat till svensk IP
Ser att jag endast fick 1300 Poäng Frankfurt-Mexico ,kan väl ändå inte stämma ?
Ok Economy biljett men Wtf ,brukar det iallafall inte ligga på 1 poäng /miles eller iallafall 5000P ?
Citera
2022-02-02, 21:39
  #20
Medlem
Ser att de har ett erbjudande nu och blev lite sugen. Finns det nån hake? Handla för 150000 per år gör man ju som barnfamilj. Detta ska sen ge en resa för två för halva priset. Det är inte dåligt. Nästan för bra för att vara sant tycker jag.
Citera
2022-02-03, 04:21
  #21
Medlem
LoResas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Ser att de har ett erbjudande nu och blev lite sugen. Finns det nån hake? Handla för 150000 per år gör man ju som barnfamilj. Detta ska sen ge en resa för två för halva priset. Det är inte dåligt. Nästan för bra för att vara sant tycker jag.

Du syftar på AmEx? Haken är främst att det kan vara svårt att hitta spännande 2-4-1 biljetter inom Star Alliance om du vill flyga first. Ett tips är att du kollar om någon du känner redan använder kortet så ni båda kan få värvningsbonusen på 20.000 poäng om den finns kvar.
Citera
2022-02-03, 09:53
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Ser att de har ett erbjudande nu och blev lite sugen. Finns det nån hake? Handla för 150000 per år gör man ju som barnfamilj. Detta ska sen ge en resa för två för halva priset. Det är inte dåligt. Nästan för bra för att vara sant tycker jag.

Man ska också tillägga att de alltid har erbjudande. Det är alltså inte sista chansen.
Citera
2022-07-18, 13:40
  #23
Medlem
explorerss avatar
Analytiker: SAS kan tvingas sälja Eurobonus!

https://nyheter24.se/nyheter/ekonomi...alja-eurobonus
Citat:
En historisk dag väntar för flygbolaget SAS – oavsett utfall i förhandlingarna med piloterna,
enligt flyganalytikern Jacob Pedersen.Blir det inget avtal i dag, måndag, kommer SAS att
vara ett strukturellt annorlunda bolag.

Tror SAS börjar bli desperat nu att få in pengar i kassan, då hela strejken lär ha kostat
närmare 2 miljarder hittills och tickar på för varje dag.

I så fall finns bara en väg framåt för bolaget: att sälja av strategiska tillgångar. Pedersen
nämner två av dem som i så fall kan läggas ut för försäljning. Det ena är slottider på Heathrow,
alltså avgångar. Det andra är att SAS tvingas sälja Eurobonusprogrammet.

Senast i början av juli skickade SAS VD Anko van der Werff ut meddelande till medlemmar
i Eurobonusprogrammet. Där skrev han att det "inte finns några planer på att ändra Eurobonus".

Citat:
Enligt Pedersen kommer SAS egna kapital att ta slut inom 50 dagar. Säljer
bolaget av tillgångar skulle man kan kunna hantera strejken längre, men den ekonomiska
krisen kommer fortfarande att vara kännbar.

Så om inget annat händer inom 50 dagar, så är SAS historia,
men det troliga att SAS är historia ändå.
Citera
2022-07-18, 14:38
  #24
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
[b]Där skrev han att det "inte finns några planer på att ändra Eurobonus.

Och SAS kan man alltid lita på
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback