Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-06, 21:21
  #1
Medlem
Hej! tänkte fråga några tips!

skulle vilja flytta nu till Sverige funderat på umeå och studera med min tjej! men hur är det med bostads stöd? skall man söka det från Sverige eller finland? Jobbar nu på k rauta men efter 9 månader skall jag sluta eftersom jag då skall i militärtjänst och efter det hade jag tänkte flytta till svergie. Har även tänkt söka helg jobb i umeå eller är det svårt? stor arbetslöshet för en vvs? skulle joo vilja bli bonde! min stora dröm! xD skulle vilja gå i faderns fot spår men vägrar bo kvar här i finland! hur många år måste jag jobba i svergie för att få stanna?
Citera
2018-05-06, 21:35
  #2
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Okej. TS har åtminstone exkluderat studiestödsfrågan i sin återpostning av trådstarten. Så här ligger det till:

Vi befinner oss i Utbildning & Studier. Därför bör diskussionen i tråden handla om forumets ämnesrubrik: Utbildning... & Studier.

Frågor om arbetsmarknaden i Sverige/Umeå/För VVS-utbildade tas i ----> (FB) Arbetsliv och arbetsmarknad. Likaså frågor om att arbeta som bonde.
Frågor om uppehållstillstånd tas i den här tråden i Juridik-----> (FB) (Frågetråden för uppehållstillstånd - frågor som rör uppehållstillstånd /mod) (För att förtydliga, så kan uppehållsrätt diskuteras där också och detta skall ändå inte kommenteras i tråden)

Rubriken är dessutom korrigerad i förtydligande syfte. Synpunkter på det här moderatormeddelandet tas i PM med undertecknad, ej i tråden.

Tack för visad hänsyn.

/Mod.
__________________
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2018-05-06 kl. 23:52.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback