2018-05-02, 22:08
Medlem
Skaffa genital herpes så kan besöken fortsätta och ni blir mer intima
Citera
2018-05-02, 22:11
Medlem
pwmus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis Cnut
Tänk på att läkaren har betalt för att vara snäll och intresserad av dig troligtvis har han en annan sida också.
Men det är ju skillnad på om han skulle få in en gammal patient på 95+ eller någon som är attraktiv. Bara för att man är läkare och van vid att se allt så betyder ju inte det att dem inte kan bli sexuellt attraherade av sina patienter? Jag har ju själv upplevt hur folk agerar som har ett intresse i mig och jag kan se likheter från hans sida.
Senast redigerad av pwmu 2018-05-02 kl. 22:18.
Citera
2018-05-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pwmu
Får ju räkna med att man är över 18 år gammal och mentalt 'klar'.
Fast det är ju just det att man inte kan svära på att patienten är "mentalt klar" som gör att man ska vänta och se om känslorna håller i sig. Sedan ser man till att man "råkar" stöta på varandra på en fest eller så.
Citera
2018-05-02, 22:17
Medlem
pwmus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Fast det är ju just det att man inte kan svära på att patienten är "mentalt klar" som gör att man ska vänta och se om känslorna håller i sig. Sedan ser man till att man "råkar" stöta på varandra på en fest eller så.
Men om man är så säker på en gemensam attraktion att det absolut inte finns några tvivel, är det fel då för en läkare att faktiskt fråga en patient om den kan få bjuda på en kaffe eller fika någonstans? (I detta fallet så hade jag jätte gärna druckit en drink och sen kollat på en film... )
Senast redigerad av pwmu 2018-05-02 kl. 22:21.
Citera
2018-05-02, 22:21
Medlem
Citat:
Men om man är så säker på en gemensam attraktion att det absolut inte finns några tvivel, är det fel då för en läkare att faktiskt fråga en patient om den kan få bjuda på en kaffe eller fika någonstans?
Fast hur skulle du kunna veta att det inte är att den patienten är "förälskad"?
Citera
2018-05-02, 22:23
Medlem
kristofferGs avatar
"Vi är nästan samma ålder. Jag är 26 och han är 35"

Citera
2018-05-02, 22:24
Medlem
pwmus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du får vänta till er relation läkare-patient "tar slut", sen torde det vara OK. Själv gör du inget fel (kan ej bli straffad) om du "lägger dig pladask omedelbart", men han kan råka väldigt illa ut.
Hur tar jag kontakt med denna människa när vår läkar-patient relation tar slut? Lite där jag behöver hjälp.
Citera
2018-05-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
"Vi är nästan samma ålder. Jag är 26 och han är 35"

Det är en bra åldersskillnad.
Citera
2018-05-02, 22:26
Medlem
pwmus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Det är en bra åldersskillnad.
Mitt ex var 40+. Så det är ingen fara. Jag känner mig mentalt mognare än folk i min ålder och därför så söker jag mig till äldre.
Senast redigerad av pwmu 2018-05-02 kl. 22:30.
Citera
2018-05-02, 22:31
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Hur tar jag kontakt med denna människa när vår läkar-patient relation tar slut? Lite där jag behöver hjälp.

Du vet väl vad din läkare heter? -Om inte annat, så på recepten, medicinburkarnas etiketter och intygen.
Heter han "Pelle Karlsson" eller liknande kan jag dock förstå att det kan bli knepigt att hitta honom.

Du kan dock alltid söka på Socialstyrelsens register på svensk sjukvårdspersonal.
Citera
2018-05-02, 22:37
Medlem
pwmus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du vet väl vad din läkare heter? -Om inte annat, så på recepten, medicinburkarnas etiketter och intygen.
Heter han "Pelle Karlsson" eller liknande kan jag dock förstå att det kan bli knepigt att hitta honom.

Du kan dock alltid söka på Socialstyrelsens register på svensk sjukvårdspersonal.
Jag har hans namn men jag kan ju inte bara börja skriva som en stalker heller. Vill helst ta intiativ mellan fyra ögon.
Citera
2018-05-02, 22:39
Medlem
Extraordinars avatar
Citat:
Jag har hans namn men jag kan ju inte bara börja skriva som en stalker heller. Vill helst ta intiativ mellan fyra ögon.

Tror var och varannan patient blir förälskad i sin läkare förutsatt att han är attraktiv. Du är säkert bara en i mängden. Han lär väl inte ta dig på stort allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in