Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-07-12, 15:15
  #61
Medlem
Afrolovers avatar
Har gått ett tag sedan TS var på tråden - hur har det gott?

Om TS är färdigbehandlad finns ingen beroendeställning så vad hindrar att TS tar kontakt med honom igen/privat på lämpligt sätt? Enda jag kan se är tystnad eller ett nej.

Så till TS försök - du har inget att förlora.
Citera
2019-08-18, 21:59
  #62
Medlem
cleovarnamnets avatar
Tror det är lätt att bli förälskad i just läkare. De är intelligenta, högutbildade, har ett statusjobb vars utbildning få kommer in på.
De ser oss, ger oss odelad uppmärksamhet, ställer en massa frågor vilket signalerar intresse i verkliga livet (men här är det ju deras jobb) och är mjukt (ibland) omhändertagande.
Men som sagt var: det är deras jobb. Jag skulle tippa att det känns ganska besvärande med patienter som försöker ragga upp dem. Smickrande? Jo, kanske, men samtidigt inser nog även de att det är lätt att falla för deras roll som omhändertagande, intresserad och ”den starke”.

Om du prompt måste ragga på honom, låt självsäker och säg att du är säker på att ni setts förut. Precis innan du ska gå, lämna din mailadress och säg ”om du kommer på var det var, kan du ju maila om du vill!” Sen ler du stort och självsäkert, vinkar glatt och sticker snabbt därifrån. (Med risk för att han tolkar det bokstavligen och följaktligen inte mailar dig. Men hellre det än skammen över att uppenbart försökt ragga upp sin behandlande läkare och blivit dissad.)

Med det sagt är den senaste läkaren jag träffade den snyggaste man jag sett på väldigt länge, och han verkade så genuint mjuk, fin och lite blyg att jag höll på att smälta. (Snygghet är ju inget utan fina inre egenskaper.) Han får lätt bli mitt fantasiobjekt under kommande höst. (Är läkares arbetstid offentliga uppgifter? Så man vet när man ska åka in akut, alltså? )

Edit: Är det en återkommande läkare har man ju ofta hunnit ha lite djupare konversationer. Då kanske det är mindre konstigt. Man har ju även då som patient haft tillfälle att ta på sig snygga kläder, sminka sig et c och se så presentabel ut som möjligt. Kanske skulle läkaren också tycka att patienten verkar vara en trevlig prick?
Men om man tänker på de gånger man kommer in akut, som jag i veckan - osminkad, kräkpåse som snuttefilt, andedräkt som högst troligen luktade bokstavlig spya, konversation inte om intressen utan om ens avföring. Inte helt kul som läkare att bli uppraggad av en sån patient. Även om det varit en 10:a i grunden. (Som jag alltså inte är!)
__________________
Senast redigerad av cleovarnamnet 2019-08-18 kl. 22:13.
Citera
2019-08-19, 12:11
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pwmu
Som titeln lyder! Vad gör man när man blivit kär i sin läkare på VC?

Vi har träffats några gånger på grund av min symptom som nu börjar försvinna! Vi är nästan i samma ålder då jag är 26 och han runt 35. Men vad händer nu? När jag är frisk och inte behöver gå dit längre? Skit tråkigt tycker jag då jag blivit förälskad i honom! Kan tillägga kort att vi klickar sjukt bra tillsammans och min magkänsla säger att det är attraktion från båda hållen. Är det okej om jag vill ta initiativ till något? Går det? Eller ska jag bara låta det vara?

Ni får jätte gärna berätta om ni har varit i någon liknande sits!

Du är inte kär i honom men i hans närvaro så justerar du dig själv till att känna känslan som vi kallar kärlek. Det är inte han som skapar känslan. Det är du själv som gör. När du inser detta så blir kärlek en slags hmmm vem ska jag dela det här med. Kanske kan du göra det med honom kanske inte. Du tar bara reda på det genom att agera, stå ta initiativet. Om det inte går vägen så förstå att känslan kärleken inte försvinner pga det. Du kan gå runt och känna kärlek hela tiden om du så önskar. Det kan dock få folk att tycka att man är för självupptagen/för självgod. De är bara projicering från deras egna oförmåga att kunna känna så. Vilket inte är sant. Alla kan älska sig själva men många tillåter sig inte det av varierande anledningar.
Citera
2019-08-19, 13:14
  #64
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Tycker att du ska börja med att kolla om han är gift eller har sambo. Om han är upptagen är det ju bara att glömma honom, tycker jag.
Varför tycker du he? En gift man, dessbättre...Då kan kärringhelvetet i hemmet, sköta markservicen å unga bruttan sköter knullandet.
Citera
2019-08-21, 03:09
  #65
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Tror det är lätt att bli förälskad i just läkare. De är intelligenta, högutbildade, har ett statusjobb vars utbildning få kommer in på.


Både du och TS borde vara återhållsamma när ni jagar läkare. Det finns också en mörk sida med detta yrke som inte bör ignoreras.


Jag kan även tillägga att några av de största idioter jag träffat på genom årens lopp har varit just läkare, dom har varit duktiga i sitt yrke men annars har dom inte varit speciellt smarta.

En uppdatering från TS vore dock kul eller har hon träffat på fel typ av doktor?
__________________
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2019-08-21 kl. 03:12.
Citera
2019-09-07, 22:26
  #66
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pwmu
Som titeln lyder! Vad gör man när man blivit kär i sin läkare på VC?

Vi har träffats några gånger på grund av min symptom som nu börjar försvinna! Vi är nästan i samma ålder då jag är 26 och han runt 35. Men vad händer nu? När jag är frisk och inte behöver gå dit längre? Skit tråkigt tycker jag då jag blivit förälskad i honom! Kan tillägga kort att vi klickar sjukt bra tillsammans och min magkänsla säger att det är attraktion från båda hållen. Är det okej om jag vill ta initiativ till något? Går det? Eller ska jag bara låta det vara?

Ni får jätte gärna berätta om ni har varit i någon liknande sits!

Tur det inte var din gynekolog... det hade varit creepy...

Men... hur har det gått?
Citera
2021-06-30, 02:47
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaabAbuRamada
Tur det inte var din gynekolog... det hade varit creepy...

Men... hur har det gått?
Kan man inte berätta för läkaren hur man känner och be om ett råd hur man ska komma ur den här situationen som tar all kraft och energi och som inte kommer att leda till någonting.
Vad skulle svaret bli från läkaren om han inte är intresserad? Vad tror ni?
Om han har det minsta eller stort intresse skulle han väl förklara att relationen är omöjlig så länge man är patient där, men om man byter läkare finns det möjlighet.
Men vad blir svaret om han inte alls är intresserad, vilket torde vara det mest troliga? Vad tror ni?
Att skicka sms och liknande saker tror jag är det mest lönlösa och han kan få klara stalker vibbar.
Nej, att på mottagningen förklara hur ens tillstånd har blivit pga den här attraktionen måste vara det bästa.
Men det är svårt. Det är inte var dag man blir förälskad.
Skulle vara roligt att få svar, gärna från en läkare.
Citera
2023-10-31, 12:25
  #68
Avstängd
Min åsikt är att man måste chansa för att få veta.
Det är ju på inget sätt olagligt eller ens olämpligt att visa känslor för ens läkare.

Jag har haft problem med en fot senaste månadderna och gått till rehab några gånger pga det.
Tjejen som hjälper mig är så jävla vacker enligt mig och vi pratar med varandra ganska mycket och skrattar.
Vi har också gemensamt intresse genom träning.
Ibland ser det ut som hon blir generad och nervös.

Då jag är en jävla looser utan framtid så skulle jag aldrig falla mig in i låta henne veta att jag gillar henne, men skulle hon fråga om jag ville göra nåt, typ följa med och träna, så skulle jag absolut följa med .
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback