2018-05-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Självklart bör man inte dra alla män eller kvinnor över en kam någonsin.

Feminism är inte en enhetlig ideologi egentligen, det finns olika riktningar, men den jag stödjer är inte emot valfrihet. Vi börjar med hemmafru. Till en annan användare skrev jag om exemplet med en kvinna som är gift med en bonde. De kom överens om att hon skulle vara hemmafru. För hennes jobb kompenserar han henne väl ekonomiskt med pengar varje månad på eget konto, även så att hon klarar sig vid en skilsmässa. En rättvis överenskommelse. Problemet uppstår när kvinnan som på 50-talet blir helt beroende av mannen. Hon sköter hem, barn och honom men får inga pengar till sin pension. Det blir en snedfördelning. Kritiken rör främst när detta blir norm och det förväntade i ett samhälle, som på 50-talet. Om det i ett modernt samhälle finns enskilda kvinnor som väljer att leva så, då är det upp till dem.
Sminka sig sexigt. Det finns kanske extremfeminister som är emot att kvinnor sminkar sig men jag känner ingen sådan, framförallt inte vuxna. Min kvinna kan sminka sig mycket sexigt och många feminister är måna om sitt utseende. Kritiken rör tvånget att som kvinna sminka sig. Silikon. Visste du att Dolly Parton är en feministikon?
Sexarbetare. Inte bara feminister anser att prostitution är i grunden ojämlikt. Rubbad maktbalans. Grogrund för utnyttjande och tvång. Orkar inte lägga ut språket om det.
Ett försök till svar.

Du säger att du inte känner några sådana feminister, men du skriver på flashback och har lyckat missa t.ex. Lady Dahmer och Fanny Åström?

Gissar jag rätt om du är man och s.k. "machofeminist"? Du är egentligen en mobbare som tycker om att trycka ned folk, och har kommit på att om du kallar dig feminist så får du stöd för att fortsätta trycka ned andra män?
Citera
2018-05-07, 22:47
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Du säger att du inte känner några sådana feminister, men du skriver på flashback och har lyckat missa t.ex. Lady Dahmer och Fanny Åström?

Gissar jag rätt om du är man och s.k. "machofeminist"? Du är egentligen en mobbare som tycker om att trycka ned folk, och har kommit på att om du kallar dig feminist så får du stöd för att fortsätta trycka ned andra män?
Jag känner inte Lady D eller F Åström.

Japp. Jag mobbar incels.
Citera
2018-05-07, 22:50
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:

Japp. Jag mobbar incels.
Är du då medveten om att du är medansvarig till incels som även råkar vara störda i huvudet som löper amok som Elliot Rodger? Intressant
Citera
2018-05-07, 22:57
Medlem
Citat:

Japp. Jag mobbar incels.

Ta och läs lite på deras bloggar, och kom därefter tillbaka och säg att sådana vansinnesfeminister inte existerar.

Det är kul att se att du iallafall är ärlig med att du är Machofeminist. Det blir bara lite svårt för dig att få någon trovärdighet i att prata om uppluckrade könsroller för män när du visar upp precis samma gamla vanliga översittarroll som ska beskydda kvinnorna.
Citera
2018-05-08, 00:50
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Är du då medveten om att du är medansvarig till incels som även råkar vara störda i huvudet som löper amok som Elliot Rodger? Intressant
Elliot rodger var inte mobbad. Han tyckte att han hade rätt till kvinnor. På samma sätt han var född med privilegier och pengar.
Citera
2018-05-08, 01:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Visa mig var feminister sitter och hejar på varandra om att män ska våldtas och tas ifrån sina rättigheter. Incels är inte kul. De är bortklemade små empatistörda pojkar. Mitt hjärta borde väl blöda för dem men nej. Lika lite som för kvinnohatande talibaner.
Så, uppemot 80% av svenska pojkar är bortklemade små empatistörda pojkar?
Vad bra, då är inte min generalisering av feministers empati särskilt långt ifrån sanningen trots allt.
Ångest, depressioner, psykisk kastrering, empatistörda mammor och omgivning (hej, du fick komma med på listan, hurra!), oro, nedstämdhet, social fobi, kognitiv dissonans, avskildhet från socialt umgänge, tv-spel, missbruk, självskadebeteende, könsdysfori och en hel lång rad av självmord när man inser att man antingen inte räcker till, man petas från sociala sammanhang och ibland också från sina rättmätiga platser pga sitt kön. Man får inte uttrycka sig fritt och man saknar både manliga kompisar med sunt umgänge och en manlig förebild som en pappafigur.
" Psykisk ohälsa innebär inte bara ett lidande för den drabbade utan kan också få allvarliga konsekvenser på sikt, till exempel genom att det blir svårt att tillgodogöra sig skolarbete, etablera sig på arbetsmarknaden eller att knyta relationer och exempelvis bilda familj."skriver socialstyrelsen.
Ökningen är dessutom mycket allvarlig och ett närmast akut problem, men eftersom det är mest pojkar som drabbas, kanske vi ska jobba lite mer på den flertalet gånger sågade samtyckeslagen i stället?

"Baserat på resultat från olika enkätundersökningar har uppskattningsvis 20–40 procent av befolkningen någon form av psykisk ohälsa. "
Då vet vi att pojkar är avsevärt mycket mindre benägna att anmäla sina problem. Den tysta starka typen, du vet?
Men det håller inte längre. 1500 pojkar tar livet av sig i onödan i år. Ännu fler hamnar i droger och kriminalitet.
Ett rent helvete kan jag säga och för en del av dem önskar man nästan det första alternativet hellre än att plågas år ut och år in.

Mellan 50 och 100 000 pojkar har så stora problem att de behöver söka vård och medicinering (psykofarmaka, och den siffran ökar lavinartat).

Mer än en halv miljon sitter hellre med sina spel.

Du kan ju kolla vilket utbud de har för en aktiv fritid i din stad.

Och vilket utbud du har för dina intressen. Räkna varannan, så är testet slut ganska fort.

Där har du dina incels.
Drick du deras tårar.
Men kom inte och säg att de borde prata mer om sina känslor sen.
Det fixar de med ett rep.
Senast redigerad av Pansarvecket 2018-05-08 kl. 01:15.
Citera
2018-05-08, 01:26
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Självklart bör man inte dra alla män eller kvinnor över en kam någonsin.

Feminism är inte en enhetlig ideologi egentligen, det finns olika riktningar, men den jag stödjer är inte emot valfrihet. Vi börjar med hemmafru. Till en annan användare skrev jag om exemplet med en kvinna som är gift med en bonde. De kom överens om att hon skulle vara hemmafru. För hennes jobb kompenserar han henne väl ekonomiskt med pengar varje månad på eget konto, även så att hon klarar sig vid en skilsmässa. En rättvis överenskommelse. Problemet uppstår när kvinnan som på 50-talet blir helt beroende av mannen. Hon sköter hem, barn och honom men får inga pengar till sin pension. Det blir en snedfördelning. Kritiken rör främst när detta blir norm och det förväntade i ett samhälle, som på 50-talet. Om det i ett modernt samhälle finns enskilda kvinnor som väljer att leva så, då är det upp till dem.
Sminka sig sexigt. Det finns kanske extremfeminister som är emot att kvinnor sminkar sig men jag känner ingen sådan, framförallt inte vuxna. Min kvinna kan sminka sig mycket sexigt och många feminister är måna om sitt utseende. Kritiken rör tvånget att som kvinna sminka sig. Silikon. Visste du att Dolly Parton är en feministikon?
Sexarbetare. Inte bara feminister anser att prostitution är i grunden ojämlikt. Rubbad maktbalans. Grogrund för utnyttjande och tvång. Orkar inte lägga ut språket om det.
Ett försök till svar.

Jag hade gärna jobbat som prostituerad. Tänk vilken egokick att folk betalar för att få sex av en. Tyvärr har kvinnor lättade att förverkliga sådana drömmar vilket beror på att kvinnan allmänt betraktas som det attraktivare könet som alla avgudar. Det finns olika prostitutionsformer där några är skitiga, men mitt ex och de andra jag känner som prostituerat sig satte minst lika tydliga gränser som man gör vid vanliga knull och fick dessutom betalt för att utöva sin hobby. Givetvis passar jobbet inte alla och det KAN onekligen bli farligt om man inte tänker på säkerhetsaspekterna, men det är såklart också så att det oftare är nymfomaner än frigida som väljer det och många av dem är nöjda. ALLA jag känner som är prostituerade är jättenöjda. Nej jag har aldrig köpt sex (hade jag gjort det hade jag erkänt det, jag är ändå anonym här) av den enkla anledningen att jag inte tänder på att betala för sex, på samma sätt som att jag inte tänder på golddiggertjejer. Men jag avundas och ser upp till de som haft detta som dröm och förverkligat den. De flesta horor jag känner är ex, KKs och personer man känner från kinkyklubbar.
Citera
2018-05-08, 07:59
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Elliot rodger var inte mobbad. Han tyckte att han hade rätt till kvinnor. På samma sätt han var född med privilegier och pengar.
Det var endast ett exempel och han var lite utfryst så visst var han lite mobbad. Ok Aspergerpucko?
Citera
2018-05-08, 08:25
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Jag har inget ansvar för att incels inte får ligga. Jag ser ett ansvar att protestera mot många mäns skeva kvinnosyn däremot. Och nej, att psykon mördar folk har jag inget med att göra.
Citat:
Det var endast ett exempel och han var lite utfryst så visst var han lite mobbad. Ok Aspergerpucko?
Moget. Hur många incels har en störning inom autismspektrumtillståndet?
Citera
2018-05-08, 08:40
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Jag har inget ansvar för att incels inte får ligga. Jag ser ett ansvar att protestera mot många mäns skeva kvinnosyn däremot. Och nej, att psykon mördar folk har jag inget med att göra.

Moget. Hur många incels har en störning inom autismspektrumtillståndet?
Halmdocka... oh sorry... feministdockor. Jo du har med att göra om dom incels du mobbar till sist tappar det och börjar skjuta runt.
Citera
2018-05-08, 08:45
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Så, uppemot 80% av svenska pojkar är bortklemade små empatistörda pojkar?
Är 80% av alla pojkar incels. Wow.
Citat:
Vad bra, då är inte min generalisering av feministers empati särskilt långt ifrån sanningen trots allt.
Ångest, depressioner, psykisk kastrering, empatistörda mammor och omgivning (hej, du fick komma med på listan, hurra!), oro, nedstämdhet, social fobi, kognitiv dissonans, avskildhet från socialt umgänge, tv-spel, missbruk, självskadebeteende, könsdysfori och en hel lång rad av självmord när man inser att man antingen inte räcker till, man petas från sociala sammanhang och ibland också från sina rättmätiga platser pga sitt kön. Man får inte uttrycka sig fritt och man saknar både manliga kompisar med sunt umgänge och en manlig förebild som en pappafigur.
1. Psykisk ohälsa är ett gissel, ja. Så det skulle vara på grund av kvinnor och social diskriminering? Ge mig exempel på varifrån män utesluts på grund av kön? Jag kan tänka mig som dagispersonal grundat i peddoskräck. Finns också en facebookgrupp där man håller på med krukväxter. Kvinnors omklädningsrum.
Och igen, ge mig exempel på var feminister sitter och hejar på varandra om att män ska fråntas sina rättigheter och våldtas.
2. Är det kvinnors fel att pappan är frånvarande och att killar inte kan skaffa killkompisar?
Citat:
" Psykisk ohälsa innebär inte bara ett lidande för den drabbade utan kan också få allvarliga konsekvenser på sikt, till exempel genom att det blir svårt att tillgodogöra sig skolarbete, etablera sig på arbetsmarknaden eller att knyta relationer och exempelvis bilda familj."skriver socialstyrelsen.
Skriver de att det enbart rör män?
Citat:
Ökningen är dessutom mycket allvarlig och ett närmast akut problem, men eftersom det är mest pojkar som drabbas, kanske vi ska jobba lite mer på den flertalet gånger sågade samtyckeslagen i stället?
Var får du det ifrån att mest pojkar drabbas och menar du att mäns psykiska ohälsa ska skyllas på att alla parter ska vara med på sex? Ja, vad gäller incels så verkar de ha problem med att man inte får tafsa och våldta. Precis som talibaner.

Citat:
"Baserat på resultat från olika enkätundersökningar har uppskattningsvis 20–40 procent av befolkningen någon form av psykisk ohälsa. "
Då vet vi att pojkar är avsevärt mycket mindre benägna att anmäla sina problem. Den tysta starka typen, du vet?
Men det håller inte längre. 1500 pojkar tar livet av sig i onödan i år. Ännu fler hamnar i droger och kriminalitet.
Ett rent helvete kan jag säga och för en del av dem önskar man nästan det första alternativet hellre än att plågas år ut och år in.
Och det tysta starka idealet ifrågasätts av feminister.

Citat:
Mellan 50 och 100 000 pojkar har så stora problem att de behöver söka vård och medicinering (psykofarmaka, och den siffran ökar lavinartat).

Mer än en halv miljon sitter hellre med sina spel.

Du kan ju kolla vilket utbud de har för en aktiv fritid i din stad.

Och vilket utbud du har för dina intressen. Räkna varannan, så är testet slut ganska fort.

Där har du dina incels.
Drick du deras tårar.
Men kom inte och säg att de borde prata mer om sina känslor sen.
Det fixar de med ett rep.
Inget av detta är kvinnors fel så kvinnohatet är missriktat.
Senast redigerad av Ziaya 2018-05-08 kl. 08:47.
Citera
2018-05-08, 08:50
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Halmdocka... oh sorry... feministdockor. Jo du har med att göra om dom incels du mobbar till sist tappar det och börjar skjuta runt.
Vet du vad en halmdocka är?
Berätta hur jag är skyldig till skolskjutningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in