Citat:
Ursprungligen postat av
Ziaya
1. Det kan ju män.
Män har inga reproduktiva rättigheter och de kan köras ut på gatan från sina egna hem på en lögn.
Missta inte dessa hemlösa män som "män som skaffade både familj" och levde ett fritt liv utan ansvar.
I Sverige har vi anlagt ett system av barnpassning som möjliggör kvinnans frigörelse och snabba återgång till ekorrhjulet. Visst, det är på barnets psykologiska utvecklings bekostnad, men skit i barns psykiska ohälsa?
Vi är biologiska varelser och människobarnet är kanske det känsligaste av dem alla. Inte förrän vid 18 år ålder anses de mogna nog att flytta ut.
Det vanligaste skälet till att unga hamnar i problem är att de växer upp i trasiga hem. Över 100 000 män skulle vilja träffa sina barn mer än de gör. En del av dem ger upp och går i konflikt med barnets mamma i stället.
Sen finns det en sak till.
"Normen" dvs den vanligaste accepterade sanningen är den att man stannar och gör rätt för sig. Det var därför äktenskapet inrättades. Eftersom normkritiken går ut på att krossa äktenskapet, finns inga skäl för mannen att stanna kvar.
Citat:
2. Förutsättningen för det är att kvinnan har samma möjlighet som mannen att försörja sig och att familjen är även mannens ansvar.
Najs, med att både få äta kakan och ha den kvar.
Tyvärr funkar det ju inte riktigt så.Barn som lämnas vind för våg är knappast en god uppfostran, men visst, sätt en Ipad i händerna på dem, så klarar de sig själva?
Citat:
3. Incel=självömkande kvinnohatare. Jag är sjuk. Känner folk med funktionsnedsättningar. Ingen ursäkt.
Ahh, beklagar! Då vet du precis hur "alla sjuk" funkar då?
(Inte undra på att social fobi ökar)
Du tänkte inte på vad ordet involuntary faktiskt antyder?
Ofrivilligt på svenska.
Frivilligt borde det nog vara för att din tolkning skulle bli korrekt. Eller kanske till och med tvångsmässigt?
Raljant skällsord kallar jag det, när man inte har någon utveckling av termen.
Det förutspåddes av såna som mig för över tre år sen, att "incels" skulle bli ännu ett i raden av pungsparkar ni skulle roa er med.