2018-05-06, 21:14
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
1. Det kan ju män.
Män har inga reproduktiva rättigheter och de kan köras ut på gatan från sina egna hem på en lögn.
Missta inte dessa hemlösa män som "män som skaffade både familj" och levde ett fritt liv utan ansvar.
I Sverige har vi anlagt ett system av barnpassning som möjliggör kvinnans frigörelse och snabba återgång till ekorrhjulet. Visst, det är på barnets psykologiska utvecklings bekostnad, men skit i barns psykiska ohälsa?
Vi är biologiska varelser och människobarnet är kanske det känsligaste av dem alla. Inte förrän vid 18 år ålder anses de mogna nog att flytta ut.
Det vanligaste skälet till att unga hamnar i problem är att de växer upp i trasiga hem. Över 100 000 män skulle vilja träffa sina barn mer än de gör. En del av dem ger upp och går i konflikt med barnets mamma i stället.
Sen finns det en sak till.
"Normen" dvs den vanligaste accepterade sanningen är den att man stannar och gör rätt för sig. Det var därför äktenskapet inrättades. Eftersom normkritiken går ut på att krossa äktenskapet, finns inga skäl för mannen att stanna kvar.
Citat:
2. Förutsättningen för det är att kvinnan har samma möjlighet som mannen att försörja sig och att familjen är även mannens ansvar.
Najs, med att både få äta kakan och ha den kvar.
Tyvärr funkar det ju inte riktigt så.Barn som lämnas vind för våg är knappast en god uppfostran, men visst, sätt en Ipad i händerna på dem, så klarar de sig själva?
Citat:
3. Incel=självömkande kvinnohatare. Jag är sjuk. Känner folk med funktionsnedsättningar. Ingen ursäkt.
Ahh, beklagar! Då vet du precis hur "alla sjuk" funkar då?
(Inte undra på att social fobi ökar)
Du tänkte inte på vad ordet involuntary faktiskt antyder?
Ofrivilligt på svenska.
Frivilligt borde det nog vara för att din tolkning skulle bli korrekt. Eller kanske till och med tvångsmässigt?

Raljant skällsord kallar jag det, när man inte har någon utveckling av termen.
Det förutspåddes av såna som mig för över tre år sen, att "incels" skulle bli ännu ett i raden av pungsparkar ni skulle roa er med.
Senast redigerad av Flickfotograf 2018-05-06 kl. 21:17.
Citera
2018-05-06, 23:05
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf

Ahh, beklagar! Då vet du precis hur "alla sjuk" funkar då?
(Inte undra på att social fobi ökar)
Du tänkte inte på vad ordet involuntary faktiskt antyder?
Ofrivilligt på svenska.
Frivilligt borde det nog vara för att din tolkning skulle bli korrekt. Eller kanske till och med tvångsmässigt?

Raljant skällsord kallar jag det, när man inte har någon utveckling av termen.
Det förutspåddes av såna som mig för över tre år sen, att "incels" skulle bli ännu ett i raden av pungsparkar ni skulle roa er med.
Ja, jag kan förstå hur det är för alla andra som lider av kroniska sjukdomar. Det är förstås inte precis lika, men vi kan förstå varandra i hur det är att vara sjuk. Incels ska inte komma och skylla på nån jävla sjukdom för att de inte får knulla. Det går inte in i era trånga hjärnor att ingen kvinna har som plikt att knulla med dem. Och nej, jag är inte särskilt road.
Citera
2018-05-07, 00:45
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ja, jag kan förstå hur det är för alla andra som lider av kroniska sjukdomar. Det är förstås inte precis lika, men vi kan förstå varandra i hur det är att vara sjuk. Incels ska inte komma och skylla på nån jävla sjukdom för att de inte får knulla. Det går inte in i era trånga hjärnor att ingen kvinna har som plikt att knulla med dem. Och nej, jag är inte särskilt road.
Det var inte lite nedlåtande mot sjuka det där!
Bara att inbilla sig att "ni är själsfränder pga sjukdom" är...

Naivt?

Du kan adressera mig med du och jag är inte incel.
Jag har det sociala kompetens som krävs för att kunna dissa en tjej till att bli intresserad och lägga upp sig.
De incels jag syftar på är de som inte har den sociala kompetens som krävs. De förstår inte koderna och efter att ha fått höra att de är creepy tillräckligt många gånger vågar de inte ens chansa på att tilltala en tjej av rädsla för att hon ska bita huvudet av honom eller skratta åt honom.
Som tjejer ofta gör.
Senast redigerad av Flickfotograf 2018-05-07 kl. 00:47.
Citera
2018-05-07, 01:13
Medlem
DaChiefs avatar
Vad är det folk inte förstår om män och många mäns livsresa? De flesta män skulle vara helt värdelösa grottmongon om de inte fått en bra uppväxt med män som guidar dem och ger dem tips och vägledning i livet. Av kvinnor också naturligtvis, men om en man ska kunna hitta sitt fulla potential så måste den ha vägledning av andra MÄN.

Nu är det tyvärr så att default för en man är att bli en betasnubbe. En drönare, ett lowlife. Om personen inte får rätt vägledning, en bra uppväxt, eller en "korrekt" uppväxt så har vi en person som är fucked up i samhället, samt inkompetent till att skapa värde för andra.

Så har det varit igenom alla tider, det är bara det att nu kan de sitta och skapa tråd på tråd på forum om hur misslyckade de är och vad de ska göra, fastän de inte gör det viktigaste för deras liv, faktiskt förändrar/utvecklar det genom att fokusera på sig själva och vad de kan göra bättre.

Antagligen är inte det här problemet större idag än det någonsin varit, däremot så ger internet alla en röst och även de som klagar på det här "problemet" får skrika sig hesa.
Att feminismen skulle ha roll i detta, ja antagligen eftersom feministerna skjuter sig själv i foten när man inte kan acceptera att det finns en mansvärld för män, där de måste kunna prata som män, få uttrycka sin manliga natur. Så om du kvinnliga feminist inte låter ditt barn växa upp som en man med manliga förebilder som är män och inte feminister så kan du vara stolt över din skapelse när denne gråter på internetforum om varför livet är så hårt och varför han inte kan hitta någon tjej, vid 40 års ålder.
Citera
2018-05-07, 02:37
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Du har rätt. Alla kvinnor kallar sig verkligen inte feminister. De män som skyr svenska kvinnor för att de är feminister slätar bara över att de föraktar kvinnor. De vill hitta något att skylla sitt hat på. Sen visar det sig att maj. inte ens känner några kvinnor, utom mamma kanske.

Nu är jag tillsammans med en feminist och står på andra sidan kan man säga så jag är fienden. Men jag känner många som inte gillar feminism.

Då är detta första gången på många år som jag antagligen är överens med en feminist, nämligen om att man inte bör dra alla kvinnor över en kam beträffande huruvida de är feminister eller ej.

Får jag passa på att fråga dig en sak. Hur ser du på att ideologin feminism inte lyckas adressera alla kvinnors önskemål? Borde inte en ideologi som utger sig för att representera alla kvinnor, förespråka valfriheten även att välja en icke-feministisk livsstil, exempelvis om man verkligen vill vara en "50-talshustru" eller verkligen vill vara en sexarbetare eller verkligen vill sminka sig sexigt och ha silikonbröst?
Citera
2018-05-07, 02:43
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Vad är det folk inte förstår om män och många mäns livsresa? De flesta män skulle vara helt värdelösa grottmongon om de inte fått en bra uppväxt med män som guidar dem och ger dem tips och vägledning i livet. Av kvinnor också naturligtvis, men om en man ska kunna hitta sitt fulla potential så måste den ha vägledning av andra MÄN.

Men beteendevetare brukar väl hävda motsatsen? Alltså att män som växer upp UTAN manliga förebilder anammar extrema mansideal och blir typ maffialedare. Vad kan man dra för slutsats av det? Jo att den uppfattningen om "hur en man ska vara" som sprids mellan män, är extremt nedtonad - eftersom feministnormen tabuiserat allting som kännetecknar manlighet. Istället för hjältemodig ska man vara pacifist. Istället för att vara rådig ska man vara felfri. Istället för att jaga njutning ska man jaga harmoni. Istället för att köra motorcykel eller bil ska man åka kollektivt.

En gång beordrade polisen mig att delta i en "mansgrupp", vilket jag såklart inte gjorde eftersom jag redan från början förstod att eftersom det var snutjävlarna som föreslog det så skulle det bara vara plyschpappor där.
Citera
2018-05-07, 08:10
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Men beteendevetare brukar väl hävda motsatsen? Alltså att män som växer upp UTAN manliga förebilder anammar extrema mansideal och blir typ maffialedare. Vad kan man dra för slutsats av det? Jo att den uppfattningen om "hur en man ska vara" som sprids mellan män, är extremt nedtonad - eftersom feministnormen tabuiserat allting som kännetecknar manlighet. Istället för hjältemodig ska man vara pacifist. Istället för att vara rådig ska man vara felfri. Istället för att jaga njutning ska man jaga harmoni. Istället för att köra motorcykel eller bil ska man åka kollektivt.

En gång beordrade polisen mig att delta i en "mansgrupp", vilket jag såklart inte gjorde eftersom jag redan från början förstod att eftersom det var snutjävlarna som föreslog det så skulle det bara vara plyschpappor där.
Ni får snacka ihop er lite för ni säger nästan samma sak.
Citera
2018-05-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
återigen hur får du hennes artikel eller de specifika delar av den du hör citerar att bli till:

"att "Incels" är en orsak till högerextremistiska partiers framfart i Europa o.s.v., o.s.v."
???

Incels är 1 grupp specifika kvinnohatare med sina "skäl" (kvinnor ställer inte upp på sex i tillräckligt hög grad med just dem) de har börjat ta till aktiva åtgärder via terrordåd mot kvinnor.

Högerextrema är en annan grupp...kvinnohatare med sina "skäl" samt uttryck som de för övrigt kört med mycket längre.

kan du citera där hon skriver att incels är orsaken till högerextremismens framfart?

Du läste inte ens denna gång att jag rättade mig själv och bad om ursäkt för mitt ordval?
Citera
2018-05-07, 10:39
Medlem
Pansarveckets avatar
När alla ytliga generaliseringar av dagens modernaste skällsord börjar klinga av lite, kanske vi vuxna kan ha en normal diskussion om incels.
För jag förstår faktiskt inte vad som är som kul med "haahaa, du är så kass att du får leva ensam".
Feminister som beter sig som mobbande barn förstår jag, för de tänker inte längre än så.
Empatilösa, oerhört fula omänskliga typer.

De tror att detta är en delseger i "deras kamp". Likheterna med fångvaktare i Abu Ghraib eller koncentrationsläger där kvinnorna också var värst visades även av Milgram, vars experiment jag visade så sent som igår.

Det finns en humanitär diskussion här och min uppmaning är att se denna, så kan vi ta några av poängerna där, om de behöver utvecklas.

Det här är en svår diskussion och det är därför de mest bortskämda aldrig kommer hålla den:
https://youtu.be/qepM1LF3fiE
Citera
2018-05-07, 21:58
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Då är detta första gången på många år som jag antagligen är överens med en feminist, nämligen om att man inte bör dra alla kvinnor över en kam beträffande huruvida de är feminister eller ej.
Självklart bör man inte dra alla män eller kvinnor över en kam någonsin.
Citat:
Får jag passa på att fråga dig en sak. Hur ser du på att ideologin feminism inte lyckas adressera alla kvinnors önskemål? Borde inte en ideologi som utger sig för att representera alla kvinnor, förespråka valfriheten även att välja en icke-feministisk livsstil, exempelvis om man verkligen vill vara en "50-talshustru" eller verkligen vill vara en sexarbetare eller verkligen vill sminka sig sexigt och ha silikonbröst?
Feminism är inte en enhetlig ideologi egentligen, det finns olika riktningar, men den jag stödjer är inte emot valfrihet. Vi börjar med hemmafru. Till en annan användare skrev jag om exemplet med en kvinna som är gift med en bonde. De kom överens om att hon skulle vara hemmafru. För hennes jobb kompenserar han henne väl ekonomiskt med pengar varje månad på eget konto, även så att hon klarar sig vid en skilsmässa. En rättvis överenskommelse. Problemet uppstår när kvinnan som på 50-talet blir helt beroende av mannen. Hon sköter hem, barn och honom men får inga pengar till sin pension. Det blir en snedfördelning. Kritiken rör främst när detta blir norm och det förväntade i ett samhälle, som på 50-talet. Om det i ett modernt samhälle finns enskilda kvinnor som väljer att leva så, då är det upp till dem.
Sminka sig sexigt. Det finns kanske extremfeminister som är emot att kvinnor sminkar sig men jag känner ingen sådan, framförallt inte vuxna. Min kvinna kan sminka sig mycket sexigt och många feminister är måna om sitt utseende. Kritiken rör tvånget att som kvinna sminka sig. Silikon. Visste du att Dolly Parton är en feministikon?
Sexarbetare. Inte bara feminister anser att prostitution är i grunden ojämlikt. Rubbad maktbalans. Grogrund för utnyttjande och tvång. Orkar inte lägga ut språket om det.
Ett försök till svar.
Citera
2018-05-07, 21:58
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det var inte lite nedlåtande mot sjuka det där!
Bara att inbilla sig att "ni är själsfränder pga sjukdom" är...

Naivt?

Du kan adressera mig med du och jag är inte incel.
Jag har det sociala kompetens som krävs för att kunna dissa en tjej till att bli intresserad och lägga upp sig.
De incels jag syftar på är de som inte har den sociala kompetens som krävs. De förstår inte koderna och efter att ha fått höra att de är creepy tillräckligt många gånger vågar de inte ens chansa på att tilltala en tjej av rädsla för att hon ska bita huvudet av honom eller skratta åt honom.
Som tjejer ofta gör.
Om du inte har en kronisk sjukdom som försvårar ditt liv så är ska du inte föra sjuka människors talan. Allt jag menar är att alla med sådana sjukdomar har en förståelse för varandra i hur det är att vara begränsad av en sjukdom. Du bör inte uttala dig i den saken alls. Blir man så förbittrad av sin sjukdom att man börjar hata andra har man förlorat.

Ja du. Har de inte den sociala kompetensen som krävs så är ju bästa lösningen att sätta sig framför datorn och gnälla i kör istället för att jobba med sig själv. Kan inte komma på några exempel kvinnor som sitter och skriver om att män är horor som borde våldtas. Män som misslyckas blir ofta kvinnoföraktare.
Citera
2018-05-07, 22:06
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
När alla ytliga generaliseringar av dagens modernaste skällsord börjar klinga av lite, kanske vi vuxna kan ha en normal diskussion om incels.
För jag förstår faktiskt inte vad som är som kul med "haahaa, du är så kass att du får leva ensam".
Feminister som beter sig som mobbande barn förstår jag, för de tänker inte längre än så.
Empatilösa, oerhört fula omänskliga typer.
Visa mig var feminister sitter och hejar på varandra om att män ska våldtas och tas ifrån sina rättigheter. Incels är inte kul. De är bortklemade små empatistörda pojkar. Mitt hjärta borde väl blöda för dem men nej. Lika lite som för kvinnohatande talibaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in