Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Då tror du fel. Att ha så mycket sex som möjligt javisst, men det är ju en ren biologisk instinkt och är inget fel. Men att mäns huvudsakliga mål i livet har varit att förslava kvinnor genom alla tider är helt enkelt barrockt. Även om kvinnor har behandlats illa på olika sätt så har män och kvinnor mest varit upptagna med att överleva och ta sig igenom livet bäst de kan.
Att när jag skriver att män behöver riktning och mål så är det fullständigt sjukt att du tror att det innebär att dom ska förslava kvinnor. Snacka om att ditt avgrundsdjupa förakt för män lyser igenom om du tror att det har varit mäns hela poäng i livet genom historien. Sjukt
"barrockt" ?? det är ju poängen med patriarkat..och patriarkat ha bevisligen varit den mest gångbara samhällsformen.
Att ha så mycket sex som möjligt är en sak, men att sen bygga samhällen där man skjuter ansvaret för konsekvenserna för sex på enbart kvinnor samt ägnar sig åt att slutshama kvinnor men itne män, är ju något annat.
Är knappast jag som hyser förakt för män när jag menar att poängen med att vara män inte behöver vara den som incels uppger/ står för.
Finns väl ingen ordning som hyser sånt reellt förakt för mäns kapaciteter som människor som det patriarkala. Enligt den så måste män beskyddas från rättvis konkurrens av kvinnor, dessa måste låsas in så män kan ges plats. Enligt den så klarar inte män ta hand om barn eller förhålla sig jämlikt med andra varken kvinnor som grupp eller andra män.
Enligt mig så klarar män absolut detta utan problem. De är t.o.m. helt nödvändiga för småttisar välbefinnande att de har en pappa att tillgå. Nödvändiga för kvinnors lycka samt nödvändiga för varandras.
Dags omdefiniera vad manlighet ska vara för något helt enkelt.