2018-05-03, 12:00
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Denna gupp män har inte ökat, deras åsikter är standard patriarkal praktik. Kvinnor ska finnas till för män, vare sig de vill detta eller inte, de ska "delas ut" som boskap så varje man få sin egen att bossa över. I den patriarkala manliga identiteten ingår att dominera/ nedvärdera/ stå över en kvinna, kan dessa män inte få denna kvinnliga mark att "stå på"/ spegla sin manlighet i så förlorar de fotfästet och har bara hatet att tillgå.

Män som har haft/ äger intellektuell kapacitet att förstå feminism har inte detta problem.

Det är inte kvinnors eller Ziaya eller feminismens fel att dessa män sitter där de sitter utan patriarkala idéer.
Haha du är ju skruvad. På vilket sätt är dessa extremt få förlorarmän del i ett patriarkat? Dom har ju absolut noll makt. Och du kan ju på allvar inte tro att det västerländska samhället har som norm att kvinnor ska ägas som boskap. Ge dig med dina paranoida vanföreställningar. Du blir mer psykotisk för varje dag
Citera
2018-05-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag tror det hänger ihop. Ett samhälle utan riktning och mål för män producerar frustration och vissa enstaka män som i kombination med kanske dåliga hemförhålllanden, mobbning osv brinner helt enkelt av i bitterhet och ilska.

Fast mäns "riktning och mål" kan inte längre bestå av att dominera över/ äga kvinnor/ kränka kvinnor. Detta funkar inte länge, kvinnor, samhället, andra män ställer inte upp längre. Så då får dessa män faktiskt hitta andra meningar/ mål med sina liv.
Citera
2018-05-03, 12:06
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Fast mäns "riktning och mål" kan inte längre bestå av att dominera över/ äga kvinnor/ kränka kvinnor. Detta funkar inte länge, kvinnor, samhället, andra män ställer inte upp längre. Så då får dessa män faktiskt hitta andra meningar/ mål med sina liv.
Det har inte varit mäns riktning och mål och det är inte heller det jag säger ditt våp! Hur fan kan du läsa in en sådan sak när jag pratar om riktning och mål för män? Man måste vara en synnerligen hjärntvättad person om man ska läsa in dominans och kvinnoförnedring i det. Jag är less på dina tokigheter, enough!
Citera
2018-05-03, 12:12
Medlem
Citat:
Haha du är ju skruvad. På vilket sätt är dessa extremt få förlorarmän del i ett patriarkat? Dom har ju absolut noll makt. Och du kan ju på allvar inte tro att det västerländska samhället har som norm att kvinnor ska ägas som boskap. Ge dig med dina paranoida vanföreställningar. Du blir mer psykotisk för varje dag

Som sagt, dessa åsikter är ju inte få.
I patriarkat så utgör ju de ju normen.

I vår del av världen där kvinnor just inte tvingas, "delas ut" till män, utan kan själva välja vilka män de vill ligga med, leva med, får barn med etc. så är det väl rätt självklart att kvinnor inte väljer män med åsikter av den typ incels/ mosogyner sitter med. Läs Stor-men-snabb svar till mig ovan ex.

Varför skulle någonsin en människa med valmöjligheter i sitt liv välja någon som uttrycker den typ av förakt? Män av denna typ kan ju försöka dölja dessa åsikter bäst de kan, men sorry är det något kvinnor faktiskt är bevisat bättre på "biologisk" så är det att läsa av människor.
Citera
2018-05-03, 12:19
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

I vår del av världen där kvinnor just inte tvingas, "delas ut" till män, utan kan själva välja vilka män de vill ligga med, leva med, får barn med etc. så är det väl rätt självklart att kvinnor inte väljer män med åsikter av den typ incels/ mosogyner sitter med. Läs Stor-men-snabb svar till mig ovan ex.

Varför skulle någonsin en människa med valmöjligheter i sitt liv välja någon som uttrycker den typ av förakt? Män av denna typ kan ju försöka dölja dessa åsikter bäst de kan, men sorry är det något kvinnor faktiskt är bevisat bättre på "biologisk" så är det att läsa av människor.
Vilken tur att vi inte lever i ett patriarkat då.

Det är inte kvinnors fel att några enstaka män brinner av, det är en kombination av flera saker i hur vårat samhälle ser ut där manlighet förminskas och fadersfigurer blir kastrerade av en allt mer hysterisk feministisk rörelse. Skolan är inte anpassad för pojkar, män häcklas i det offentliga, familjen har splittrats, ingen säger till pojkar och män att det finns något nobelt att ta ansvar för och kämpa mot. Med undantag för Jordan Peterson då och några andra vettiga. Det är ett recept för katastrof
Citera
2018-05-03, 12:20
Medlem
Citat:
Det har inte varit mäns riktning och mål och det är inte heller det jag säger ditt våp! Hur fan kan du läsa in en sådan sak när jag pratar om riktning och mål för män? Man måste vara en synnerligen hjärntvättad person om man ska läsa in dominans och kvinnoförnedring i det. Jag är less på dina tokigheter, enough!

Försöker du säga att mäns riktning och mål genom tiderna inte har varit att konkurrera om att skaffa så mycket sex som möjligt med så många kvinnor som möjligt? inte att aktivt hålla kvinnor utanför allt av makt och möjligheter över sina liv? Inte aktivt hålla andra män borta från kvinnor?

Det skulle jag hävda har varit själva grundpoängen med många mäns liv.
Citera
2018-05-03, 12:23
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Försöker du säga att mäns riktning och mål genom tiderna inte har varit att konkurrera om att skaffa så mycket sex som möjligt med så många kvinnor som möjligt? inte att aktivt hålla kvinnor utanför allt av makt och möjligheter över sina liv? Inte aktivt hålla andra män borta från kvinnor?

Det skulle jag hävda har varit själva grundpoängen med många mäns liv.
Då tror du fel. Att ha så mycket sex som möjligt javisst, men det är ju en ren biologisk instinkt och är inget fel. Men att mäns huvudsakliga mål i livet har varit att förslava kvinnor genom alla tider är helt enkelt barrockt. Även om kvinnor har behandlats illa på olika sätt så har män och kvinnor mest varit upptagna med att överleva och ta sig igenom livet bäst de kan.

Att när jag skriver att män behöver riktning och mål så är det fullständigt sjukt att du tror att det innebär att dom ska förslava kvinnor. Snacka om att ditt avgrundsdjupa förakt för män lyser igenom om du tror att det har varit mäns hela poäng i livet genom historien. Sjukt
Citera
2018-05-03, 12:27
Medlem
Citat:
Vilken tur att vi inte lever i ett patriarkat då.

Det är inte kvinnors fel att några enstaka män brinner av, det är en kombination av flera saker i hur vårat samhälle ser ut där manlighet förminskas och fadersfigurer blir kastrerade av en allt mer hysterisk feministisk rörelse. Skolan är inte anpassad för pojkar, män häcklas i det offentliga, familjen har splittrats, ingen säger till pojkar och män att det finns något nobelt att ta ansvar för och kämpa mot. Med undantag för Jordan Peterson då och några andra vettiga. Det är ett recept för katastrof

Jepp! jag är jävligt lyckligt lottad.

Så varför skriver du då det du skriver?

"Men jag är rätt övertygad om att sådana som dig är en stark orsak till varför denna grupp män ökar i antal. Dvs feminister som demoniserar alla män som inte dansar efter den feministiska pipan för bleka, arga, kränkta män." etc.

Det är den sidan jag nu beskrivit som "häcklas" av feminismen. Inte manlighet/ män etc. per se.
Manlighet är inte att äga patriakala åsikter. Manlighet definieras inte av att nedvärdera kvinnor/ kvinnlighet.

Att familjer splittras, eller ban växer upp utan pappa, har ju lika mycket med män att göra som med kvinnor. Absurt att anklaga feminismens kamp för att ge kvinnor samma juridisk och praktiskt möjligheter ta sig i från icke funktionella partnerskap för att splittra familjer.
Citera
2018-05-03, 12:35
Medlem
Citat:
Då tror du fel. Att ha så mycket sex som möjligt javisst, men det är ju en ren biologisk instinkt och är inget fel. Men att mäns huvudsakliga mål i livet har varit att förslava kvinnor genom alla tider är helt enkelt barrockt. Även om kvinnor har behandlats illa på olika sätt så har män och kvinnor mest varit upptagna med att överleva och ta sig igenom livet bäst de kan.

Att när jag skriver att män behöver riktning och mål så är det fullständigt sjukt att du tror att det innebär att dom ska förslava kvinnor. Snacka om att ditt avgrundsdjupa förakt för män lyser igenom om du tror att det har varit mäns hela poäng i livet genom historien. Sjukt

"barrockt" ?? det är ju poängen med patriarkat..och patriarkat ha bevisligen varit den mest gångbara samhällsformen.

Att ha så mycket sex som möjligt är en sak, men att sen bygga samhällen där man skjuter ansvaret för konsekvenserna för sex på enbart kvinnor samt ägnar sig åt att slutshama kvinnor men itne män, är ju något annat.

Är knappast jag som hyser förakt för män när jag menar att poängen med att vara män inte behöver vara den som incels uppger/ står för.
Finns väl ingen ordning som hyser sånt reellt förakt för mäns kapaciteter som människor som det patriarkala. Enligt den så måste män beskyddas från rättvis konkurrens av kvinnor, dessa måste låsas in så män kan ges plats. Enligt den så klarar inte män ta hand om barn eller förhålla sig jämlikt med andra varken kvinnor som grupp eller andra män.

Enligt mig så klarar män absolut detta utan problem. De är t.o.m. helt nödvändiga för småttisar välbefinnande att de har en pappa att tillgå. Nödvändiga för kvinnors lycka samt nödvändiga för varandras.
Dags omdefiniera vad manlighet ska vara för något helt enkelt.
Senast redigerad av Merapi 2018-05-03 kl. 12:56.
Citera
2018-05-03, 13:45
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Jepp! jag är jävligt lyckligt lottad.

Så varför skriver du då det du skriver?

"Men jag är rätt övertygad om att sådana som dig är en stark orsak till varför denna grupp män ökar i antal. Dvs feminister som demoniserar alla män som inte dansar efter den feministiska pipan för bleka, arga, kränkta män." etc.

Det är den sidan jag nu beskrivit som "häcklas" av feminismen. Inte manlighet/ män etc. per se.
Manlighet är inte att äga patriakala åsikter. Manlighet definieras inte av att nedvärdera kvinnor/ kvinnlighet.

Att familjer splittras, eller ban växer upp utan pappa, har ju lika mycket med män att göra som med kvinnor. Absurt att anklaga feminismens kamp för att ge kvinnor samma juridisk och praktiskt möjligheter ta sig i från icke funktionella partnerskap för att splittra familjer.

"Sådana som dig" behöver inte uteslutande vara kvinnor, det är mer själva åsikten och agendan jag syftar på inte könet. Dvs ett samhälle med en politisk rörelse i ryggen som avmaskuliniserar män, som ser manlighet som något "problematiskt", som anser att det kvinnliga tillvägagångssättet och psykologin ska tillämpas på män, för att omforma män.

Det är ingen som säger heller att manlighet ska eller bör innebära att förtrycka kvinnor. Jag gör det inte.

Kvinnor har inte samma juridiska möjligheter i familjefrågor, dom har långt större rättigheter och i flertalet länder så blir män berövade både barn och ekonomi till fördel för kvinnan. I latinamerika har män knappt några rättigheter alls när det kommer till barn. Det är vanligt att kvinnor förutsätter att männen ska försörja dom och barnen efter en seperation trots att kvinnan tagit barnen med sig. I Usa är mannens juridiska ställning knappast stark i familjefrågor, inte i Sverige heller egentligen. Män har absolut ingenting gott att hämta ur ett partnerskap längre, risken är alldeles för stor. Det splittrar familjer, och feminismen har varit en bidragande kraft till den utvecklingen. Många fäder kämpar hårt för att få träffa sina barn. Vilket påverkar barnen extremt negativt. Pojkar i synnerhet tar skada av att växa upp med ensamstående mammor. Visst finns rötägg till fäder som inte tar ansvar, men systemet ligger knappast till männens fördel och många ger helt enkelt upp. Kulturen i sig är även den fientlig till män och det värde som män ger till en familj och till barn.
Citera
2018-05-03, 13:47
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
"barrockt" ?? det är ju poängen med patriarkat..och patriarkat ha bevisligen varit den mest gångbara samhällsformen.

Att ha så mycket sex som möjligt är en sak, men att sen bygga samhällen där man skjuter ansvaret för konsekvenserna för sex på enbart kvinnor samt ägnar sig åt att slutshama kvinnor men itne män, är ju något annat.

Är knappast jag som hyser förakt för män när jag menar att poängen med att vara män inte behöver vara den som incels uppger/ står för.
Finns väl ingen ordning som hyser sånt reellt förakt för mäns kapaciteter som människor som det patriarkala. Enligt den så måste män beskyddas från rättvis konkurrens av kvinnor, dessa måste låsas in så män kan ges plats. Enligt den så klarar inte män ta hand om barn eller förhålla sig jämlikt med andra varken kvinnor som grupp eller andra män.

Enligt mig så klarar män absolut detta utan problem. De är t.o.m. helt nödvändiga för småttisar välbefinnande att de har en pappa att tillgå. Nödvändiga för kvinnors lycka samt nödvändiga för varandras.
Dags omdefiniera vad manlighet ska vara för något helt enkelt.

Det är ju för fasen du som antyder att meningen i livet för män har varit att förtrycka kvinnor. Det är ett barockt påstående.

Patriarkatet är inte vad feminister vill påskina. Definitionen av manlighet har feminismen kidnappat och förvrängt. Det behövs ingen omdefiniering, bara feminister vill omdefiniera män. Manligheten behöver återerövras. Att vara man i det västerländska samhället har inte varit, och är inte, att kuva kvinnor. Det är ett propagandatrick från feminister att påstå det. Manliga dygder, eller den arketypiska manliga hjälten, är något positivt, ej negativt. Och den behöver vi få tillbaka
Senast redigerad av Hexen666 2018-05-03 kl. 13:57.
Citera
2018-05-03, 13:55
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Vilken tur att Patriarkatet bara existerar i huvudet på en hop förvirrade feminister , annars hade du ju haft fakta som stödde din tes .

Citat:
I vår del av världen där kvinnor just inte tvingas, "delas ut" till män, utan kan själva välja vilka män de vill ligga med, leva med, får barn med etc. så är det väl rätt självklart att kvinnor inte väljer män med åsikter av den typ incels/ mosogyner sitter med.

I de mångkulturella enklaverna könsstympas barn och gifts bort utan straff , detta beteende hejas till och med på av feministerna , Fi-politikern Soraya Post gifte själv bort sin minderåriga dotter ...
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/inget-totalforbud-mot-barnaktenskap

De allra värsta svinen och mördarna på kåken får säckvis med kärleksbrev från kvinnor och runt ärkesvinen på krogen flockas kvinnorna .....
https://www.metro.se/artikel/kvinnorna-som-%C3%A4lskar-breivik-xr

Känns som om du inte har riktigt koll på verkligheten , lilla du .

Citat:
Sveriges kvinnojourer har dock en annan uppfattning än du om den saken .....

Sedan har vi ju alla batikhäxor som gullar med våldtäktsmän och asylbedragare , vissa offrar ju sina egna barn på mångkulturens altare , andra blir gruppvåldtagna då de följt med "barnen" hem .....
http://katerinamagasin.se/ladies-problem-om-det-ohemula-gullandet-med-en-domd-sexbrottsling/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in