Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-11, 09:03
  #2185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Spännande info. Om det stämmer är det inte förvånande att sossarna så klart gör allt dom kan (tillsammans med vänstern) för att dölja skatterna. Om folk faktiskt förstod vad arbetsgivaren betalar för dig, och vad du i slutändan får, så skulle man kanske tänka om vid nästa val.

Lite som om att man är anställd via bemanning. Om den som är anställd genom bemanning förstod vad företaget faktiskt betalar för dig, och vad du får ut av detta, så skulle du bli arg och försöka få en anställning direkt istället.

Ja, det är väldigt intressant detta. Fler borde regelbundet sprida information kring t.ex. https://www.verksamt.se/alla-e-tjans...nstalld-kostar. Jag tycker själv att våra marginalskatter (som för övrigt är de högsta i världen) borde göras något åt. En anledning till varför allt är dyrt, skuldsättningen är hög, arbetslösheten är hög o.s.v. är ju trots allt skatterelaterat! Och när man ser att över 50% av alla pengar som arbetsgivaren går till staten.
Det är i lägen som dessa som jag blir sugen på att göra en "Leif Östling" och fråga "Vad fan får jag för pengarna?". Även i den perfekt välfärdsstat kan jag tycka att skattetrycket är något högt och att enbart viktiga instanser ska prioriteras. Men i dagsläget när både vård, skola, försvar, rättsväsende o.s.v. har stora, stora problem... då är det ta mig fan underkänt till befolkningen att INTE ifrågasätta sossepolitiken!

Ett problem här är bara att få/inget parti i Sveriges riksdag är särskilt emot det höga skattetrycket, även om vissa på högerkanten ändå vill sänka skatten något.
Citera
2018-05-11, 12:03
  #2186
Medlem
Såg precis det. Lite sent men bättre sent än aldrig.

Jonas Sjöstedt pulveriserar Ulf Kristersson gällande att låg ingångslön kommer pressa ner alla andras löner också

Jan Björklund äger sedan Jonas Sjöstedt med att Sjöstedt vill ha massinvandring men att denne blundar för att göra någonting för integrationen som resultat

Jimmie Åkesson sätter punkt för bägge sidors falskhet eftersom det dem alla pratar om är samma sak som alltid fast med nya termer

SVT går in på lag och ordning, nu får man se ett reportage om metoo??

Stefan Löfven skämmer ut sig totalt och börjar prata om arbetsmarknaden vid ämnet om våldtäkter

Annie Lööf menar att värderingarna som möjliggör våldtäkter finns i samhället trots att det enligt statistiken har ökat

Jimmie Åkesson får Jonas Sjöstedt att se ut som en idiot när Sjöstedt säger att det är hög brottslighet inom SD

Nu kommer invandringsdebatten, SVT har i alla fall övergett propagandan att kalla det integrationsdebatt. Dock visar de upp en snyftvideo innan debatten vilket sviker omsvängningen

Annie Lööf slingrar sig men Åkesson lyckas ändå klämma till med att det är annies politik som lett till rådande samhällssituation

Bara Åkesson och Kristersson säger ja till minskad invandring. Dvs ingen majoritet

Härefter försöker man lägga över ansvaret på EU för det blir mer bekväm debatt då

Kristersson vill ha minskad invandring - säger han. Tycker det ligger lite i hans ton att om inte de andra partierna vill ha minskad invandring så kommer M försöka lösa det på annat håll, nämligen med SD. Frågan är om det är falsk varmluft inför valet

Övriga partier är ambivalenta. Förutom Jonas Sjöstedt som försöker attackera Stefan Löfven för att han pratar om något så hemskt som att förstöra familjer. Löfven säger att Sjöstedt inte behöver oroa sig = indirekt erkännande att sossarnas snack om minskad invandring är lögn?

Isabella Lövin säger att MP kommer kompromissa om framtida invandringspolitik. Dvs det är sossarna som bestämmer över lilla MP

Det var väl de höjdpunkterna jag fick ur den här partiledardebatten. Låter ungefär likadant som för ett år sedan - har inte följt politiken på ett tag.

= Sverige är fortsatt på väg ner i diket. Tillbaka till mitt liv igen.
Citera
2018-05-11, 14:46
  #2187
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Detta kände de sökande till och uppmanades att söka just i Sverige. Även personer som fått avslag i tex finland har sökt i Sverige.


nantale ljuger som vanligt. Personen lever på att strö en mängd lösa påståenden omkring sig, men backar aldrig upp det med källor utan hänvisar till att den h*n diskuterar med ska hitta det själv. Ytterst oseriöst, i synnerhet då personen gör stora påståenden som kräver att det finns substans bakom. Personens debatteknik går ut på att påstå något (politiskt korrekt) och när andra inte håller med uppmanas de till att belägga det med källor, men nantale belägger aldrig någonting själv.

Kolla in denna tråd från sidan 36; (FB) Rekordmånga får asyl i Sverige nu!
Det kom naturligtvis ingen källa "på måndag".
Citera
2018-05-11, 14:54
  #2188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tycker att det inte går att ställa någon prognos som sträcker sig så långt till framtiden som åtta år. Invandring till Sverige, även anhöriginvandring , är helt beroende på vad som sker i Sverige, i EU och de länder som invandrare kommit hit från.

Helt riktigt. Framförallt är invandringen vad gäller oönskade element beroende av hur relativt lätt det är att erhålla livstids arbetsfri försörjning på "någon annans" bekostnad.

Om bara viljan fanns så skulle det vara mycket enkelt att lösa alla tänkbara invandringsrelaterade problem i ett slag genom att stoppa alla bidrag samt slopa allt tillhandahållande av skattefinansierade varor och tjänster till de ekonomiska migranterna. Invandringen skulle då bli självreglerande då långt färre ekonomiska migranter skulle "investera" i den långa och dyra resan till Sverige, ty det är väl knappast klimatet som lockar?
Citera
2018-05-11, 14:59
  #2189
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Ja, det är väldigt intressant detta. Fler borde regelbundet sprida information kring t.ex. https://www.verksamt.se/alla-e-tjans...nstalld-kostar. Jag tycker själv att våra marginalskatter (som för övrigt är de högsta i världen) borde göras något åt. En anledning till varför allt är dyrt, skuldsättningen är hög, arbetslösheten är hög o.s.v. är ju trots allt skatterelaterat! Och när man ser att över 50% av alla pengar som arbetsgivaren går till staten.
Det är i lägen som dessa som jag blir sugen på att göra en "Leif Östling" och fråga "Vad fan får jag för pengarna?". Även i den perfekt välfärdsstat kan jag tycka att skattetrycket är något högt och att enbart viktiga instanser ska prioriteras. Men i dagsläget när både vård, skola, försvar, rättsväsende o.s.v. har stora, stora problem... då är det ta mig fan underkänt till befolkningen att INTE ifrågasätta sossepolitiken!

Ett problem här är bara att få/inget parti i Sveriges riksdag är särskilt emot det höga skattetrycket, även om vissa på högerkanten ändå vill sänka skatten något.
Skattetrycket är högt för att våra politiker slösar bort våra pengar på vansinne. Det går att få en bättre välfärd med lägre skattetryck. Det handlar om prioriteringar.

Löfvens svamlande ser jag som ett synnerligen uselt sätt att undvika att svara på frågeställningen från Åkesson. Löfven är en idiot helt enkelt.
Citera
2018-05-11, 17:57
  #2190
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Varför skulle folk tro att den som inte röstar på S kommer att förlora jobbet?

Därför att sossarnas propaganda nu går ut på att alliansen kommer att riva upp LAS, sänka lägsta-lönerna, etc.
Citera
2018-05-12, 11:37
  #2191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Först säger du att det är Trump- nivå att anse att det inte går att ställa så långsiktig prognos om anhöriginvandringen, sedan säger du att den ändå kan vara osäker samt att Sveriges regeringar kan påverka hur många kommer hit. Jag har svårt att förstå vad du menar. Jämförelsen med miljöhotet är riktigt dum. Även om miljöförstörelsen i många fall är en bakomliggande orsak till flyktingströmmarna så är det redan försent att rädda miljön. I bästa kan vi bromsa utvecklingen lite. Men det är en global fråga. Nu önskar jag dig trevlig helg och det utan att kommentera en prognos som aldrig kommer att slå in.

Vi kan visst prognostisera framtiden med ledning av historien.

Inom en, mycket stor, invandrargrupp i Sverige är arbetslösheten permanent 80%. Då denna situation består över tid är det sannolikt att att skattebetalarna kommer att tvingas tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning till dessa individer även i framtiden, eller hur? Något mycket intressant i sammanhanget är att samma invandrargrupp klarar sig bättre (om än dåligt) i andra länder, kan det ha något att göra med hur relativt lätt det är att uppbära arbetsfria inkomster?
http://www.regeringen.se/contentasse...nagot-att-lara
http://www.svt.se/nyheter/svtforum/v...usa-och-kanada

Nedanstående citat indikerar att problemet är hänförligt till att individerna inte ser någon anledning att bestrida sina egna levnadskostnader så länge "någon annan" betalar.

Tolken Abdulahi Mohammed använder ett exempel från nomadlivets Somalia för att belysa det svenska bidragssystemet passiviserande inverkan:
"- När det regnar och är grönt och kamelerna ger mjölk behöver nomaderna inte anstränga sig. De diskuterar och snackar och på nätterna spelar man spel. Men när torkan kommer jobbar nomaderna hårdare än någon svensk bonde och ser till att kamelerna och korna och getterna överlever i öknen. När samma människor kommer till Sverige så regnar det hela tiden - socialbidrag, barnbidrag, bostadsbidrag och alla andra bidrag. Så det blir som i nomadlivet när det regnar och är grönt, folk sitter och tar det lugnt. Och här i Sverige kan man ta det lugnt hela året, sitta på kafé och snacka. När man har det så bra, varför ska man då jobba?
- Men, säger han, placera samma människor i England eller USA, då kickar nomadsystemet in och de blir väldigt företagsamma." http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...kris-1.1179853

Som mången gång tidigare nämnt vore det mycket enkelt att lösa detta, och alla andra, invandringsrelaterade problem i ett slag genom att stoppa SAMTLIGA transfereringar av skattebetalarnas pengar till de ekonomiska migranterna samt slopa allt tillhandahållande av skattefinansierade varor och tjänster. Invandringen skulle då bli självreglerande då långt färre migranter från fjärran länder skulle "investera" i den långa (och dyra) resan till den Höga Norden, ty det är väl knappast klimatet som lockar?
Citera
2018-05-14, 08:30
  #2192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Skattetrycket är högt för att våra politiker slösar bort våra pengar på vansinne. Det går att få en bättre välfärd med lägre skattetryck. Det handlar om prioriteringar.

Löfvens svamlande ser jag som ett synnerligen uselt sätt att undvika att svara på frågeställningen från Åkesson. Löfven är en idiot helt enkelt.

Håller med dig till 100% i båda meningarna!
Citera
2018-05-14, 11:03
  #2193
Medlem
8711s avatar
Intressant med Jimmie Åkessons position vid dessa partiledardebatter i Agenda. Det började med att sossarna och vänsterpartiet bojkottade debatten och inte deltog när Sverigedemokraterna skulle vara med och stå någonstans, vilket i sig säger allt om dessa partiers omogenhet och barnslighet som dom värsta skolgårdsmobbarna.

Därefter har Jimmie Åkesson flyttats både till "oppositionen" och till "borgarblocket" och numer står Jimmie Åkesson mitt i som en programledare mitt emellan Det stör uppenbarligen många journaliste och politiskt korrekta, då man ofta ser kommentarer om just det i artiklar, att Jimmie Åkesson får "en roll som en domare" och annat som stör dessa PK-människor
Citera
2018-05-16, 11:41
  #2194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Intressant med Jimmie Åkessons position vid dessa partiledardebatter i Agenda. Det började med att sossarna och vänsterpartiet bojkottade debatten och inte deltog när Sverigedemokraterna skulle vara med och stå någonstans, vilket i sig säger allt om dessa partiers omogenhet och barnslighet som dom värsta skolgårdsmobbarna.

Därefter har Jimmie Åkesson flyttats både till "oppositionen" och till "borgarblocket" och numer står Jimmie Åkesson mitt i som en programledare mitt emellan Det stör uppenbarligen många journaliste och politiskt korrekta, då man ofta ser kommentarer om just det i artiklar, att Jimmie Åkesson får "en roll som en domare" och annat som stör dessa PK-människor

Var väl på Juholts tid som man bojkottade på det viset. Vilket långt minne du har. Minns
alltid alla gamla oförrätter. Jimmie minns å andra sidan ofta ingenting.

8 partier i riksdagen gör att uppställningen blir som den blir. Tycker den är helt OK nu.
Men med 7 eller 9 partier försvinner väl duelltänket. Och hur gör de länder som har ett
20tal partier i parlamentet ?

Sparade faktiskt ihop några minnesvärda citat från olika håll. Återkommer med dessa !
Citera
2018-05-18, 15:49
  #2195
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Han är precis som han brukar vara
Urdålig i debatter, svävande i sina svar och fullkomligt borta i diverse ämnen.
Hans svar på ökade våldtäkter från flyktingar bottnade i kvinnors anställningsskydd och me too rörelsen
Om han blir Statsminister igen kommer jag utveckla stress symptom.

Stefan "Luffarn" Lögnen klarar inte av att svara på frågor kring utländska våldtäktsmän, och försökte slingra sig ur med kvinnors anställningsskydd m.m

Han påpekar ju att ett och annat händer just på arbetsplatserna. Är det bara jag eller, men då säger väl Statsministern att kvinnor varken är säkra på jobbet såsom utomhus/hemma?

Gubben är klart förvirrad!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback