Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Jag äter 2 st i veckan. Eftersom jag äter en halv per gång så blir det 4 dagar i veckan. Just för fetterna och lite annat nyttigt. Det smakar skit men det är bara att svälja snabbt så är det helt okej.
Om du verkligen inte kan trycka det så ta i alla fall en matsked olivolja varje dag. Olivolja kan du även röra ned i vad fan som helst nästan.
Jag hade svårt för avocado i början, men har lärt mig uppskatta det, då min vegetarian till sambo har det ibland till maten. Det kan faktiskt vara rätt gott (inte minst som röra) till diverse rätter. T.ex. kan avocadoröran göra att maten smakar mindre torr, och bidrar med en smak av fett/oljighet. Jag har dock svårt att komma på rätter på rak arm där jag brukar uppskatta det, men det är väl t.ex. till rätter som vegetariska biffar med bröd, där avocadoröra (eller bitar av avocado) ingår med andra ingredienser. Du borde kolla upp recept, för det är trist om du tvingar i dig något som du tycker smakar skit. Avocado är inte riktigt något som jag tycker är gott i sig, utan jag behöver äta det tillsammans med annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Icetea101
Lägg till några ägg och andra tillbehör så har du en frukost varje dag i en månad för 500kr. Skulle inte direkt kalla det dyrt.
Ja, avokado är nyttigt. Men det är även ägg och sill. Sill är oerhört underskattat, gott, oerhört nyttigt och billigt för vad det är.
Återigen brukar min sambo vara hetare för inte bara avocado, utan även för att ha ägg på mackan till frukost. Ibland har hon gjort till mig mackor med ägg och avocado, tillsammans med salt och peppar, som faktiskt kan vara rätt goda.
Jag hade faktiskt ännu svårare för inlagd sill en gång i tiden. Jag började inte klara av att äta det förrän i 25-års åldern och även efter det tog det många år före jag verkligen började uppskatta det och kan emellanåt bli sugen på det. Jag borde faktiskt testa äta sill på bröd, en klassisk fattigmanskost en gång i tiden. Kanske går det att förena sill och avocado? Jag ska kolla upp det.