• 1
  • 2
2018-05-01, 16:24
Medlem
Jag ska inte bli långrandig. Tidigare de få gånger jag tagit tempen på dottern har hon haft termometern i munnen. Även hennes mor använder mun-metoden.

Men min bror har länge hävdat att det är en opålitlig metod. Vår mor tog alltid tempen i stjärten på oss.

Jag skulle i morse ta tempen på min dotter så vi gjorde det i munnen som alltid. Den visade dock inga konstigheter, helt normal temperatur. Detta trots att hon klagade på smärta och kändes varm.

Jag är helt övertygad om att det berodde på den opålitliga metoden, så jag bestämde att vi skulle prova att sätta den i stjärten. Hon blev dock motsträvig och ville inte alls det, jag fick verkligen krångla för att få av henne byxorna. Försökte förklara att det är för att vi ska veta säkert om hon är sjuk...

När jag till slut äntligen lyckades få in den i stjärten började hon gnälla igen väldigt oroat så jag tog snabbt ut den igen och gav upp. Hon fick vara hemma från skolan trots allt.

Men jag skulle behöva tips på hur ni gör för att lugna era barn och få dom bekväma med tempen i analen?

Eller bör man helt enkelt låta bli? Jag hade aldrig några problem som barn med det vad jag minns.
Citera
2018-05-01, 16:28
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Det finns ju andra Febertermometrar nu som funkar på IR-Teknik

https://www.24.se/hem-fritid/personv...hoCa8wQAvD_BwE
Citera
2018-05-01, 16:29
Medlem
0xmans avatar
men vem tvingar dig att ta tempen i ärslet på ungen?
Eller rättare sagt, hur kan du tvinga ungen att ta tempen i ärslet?

finns väl andra ställen?
Citera
2018-05-01, 16:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMungo
Jag ska inte bli långrandig. Tidigare de få gånger jag tagit tempen på dottern har hon haft termometern i munnen. Även hennes mor använder mun-metoden.

Men min bror har länge hävdat att det är en opålitlig metod. Vår mor tog alltid tempen i stjärten på oss.

Jag skulle i morse ta tempen på min dotter så vi gjorde det i munnen som alltid. Den visade dock inga konstigheter, helt normal temperatur. Detta trots att hon klagade på smärta och kändes varm.

Jag är helt övertygad om att det berodde på den opålitliga metoden, så jag bestämde att vi skulle prova att sätta den i stjärten. Hon blev dock motsträvig och ville inte alls det, jag fick verkligen krångla för att få av henne byxorna. Försökte förklara att det är för att vi ska veta säkert om hon är sjuk...

När jag till slut äntligen lyckades få in den i stjärten började hon gnälla igen väldigt oroat så jag tog snabbt ut den igen och gav upp. Hon fick vara hemma från skolan trots allt.

Men jag skulle behöva tips på hur ni gör för att lugna era barn och få dom bekväma med tempen i analen?

Eller bör man helt enkelt låta bli? Jag hade aldrig några problem som barn med det vad jag minns.

Det är ingen skola idag.
Låt ungen ta tempen på sig själv i skitan utan att du står och stirrar så går det säkert bättre.
Citera
2018-05-01, 16:32
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Varför har dagens barn problem med detta?
Citera
2018-05-01, 16:39
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:

Jag är helt övertygad om att det berodde på den opålitliga metoden, så jag bestämde att vi skulle prova att sätta den i stjärten. Hon blev dock motsträvig och ville inte alls det, jag fick verkligen krångla för att få av henne byxorna. Försökte förklara att det är för att vi ska veta säkert om hon är sjuk...När jag till slut äntligen lyckades få in den i stjärten började hon gnälla igen väldigt oroat så jag tog snabbt ut den igen och gav upp. Hon fick vara hemma från skolan trots allt.

Är det så noga? temperaturen i stjärten varierar med om barnet är upphetsat eller ej. Samma mätmetod är nog bäst. Vården rekommenderar speciell örontermometer som ett alternativ.
Citera
2018-05-01, 16:44
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xman
men vem tvingar dig att ta tempen i ärslet på ungen?
Eller rättare sagt, hur kan du tvinga ungen att ta tempen i ärslet?

finns väl andra ställen?

Just min tanke är det inte lite "pervo" varning på gamla tjocka anal termometrar ?

Finns ju för att mäta i öronen billigt och har ungen öroninflammation så är det det första stället som blir "varmt".

Betydligt mer hygieniskt också.. Ungar leker i sandlåda och kan få "springmask" och annat otyg.

Inte ens jag som är 55 plus och haft 3 barn sedan tidiga 20års åldern har använt anal termometer på ungarna. Munnen eller öronen var det man körde med.. På min tid fanns en annan ql sak.. En plastremsa som man tryckte mot pannan på ungen som efter en kort stund ändrade färg på flytande kristaller som angav temperaturen.. Dessa var toppen ungen kunde själv kolla i spegeln och tyckte det var kul.
Citera
2018-05-01, 16:48
Medlem
RadikalFails avatar
Ts det kanske var för att det inte fanns så många andra alternativ då du var barn.
Man ska inte heller så långt in med termometern om man ska ta på ett barn.
Samt att det kan vara bra att ha något slags glidmedel. För förr var termometrar av glas. Men nu är dom ju av någon konstig plast som är ganska sträv. Och böjbara är dom också.

Investera i en örontermometer är mitt råd. För att investera i en man använder i mun, armhåla och rectum är vara att be om trubbel. Ska man ta i armhåla måste man sitta med skiten i 15 min minst för att få en "vettig" temp som är "korrekt". Munnen så skulle man inte sitta länge med den men man skulle inte ha druckit nått på 30 min och hålla munnen stängd i minst 10 innan man tar tempen.

Ja du ser ju vad knepiga förhållningssätt till att ta en jäkla temp.
Citera
2018-05-01, 16:50
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Varför har dagens barn problem med detta?

Jag är förr-i-tidens barn och jag hade problem med att farsan skulle trycka in den jävla pipen i skitan. Han brukade svara med att han inte heller tyckte det var så jävla kul, men det gjorde det tyvärr inte ett dugg lättare.

Det finns väl inga vettiga människor nu för tiden som trycker termometrar in i röven på varandra när det finns så bra alternativ?
Citera
2018-05-01, 16:54
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Skola den första maj? Sluta fantisera om din egna dotter din sjuka jävel. Du låter henne höra på när du knullar och nu vill du peta henne i röven. Underbart, tur att du bara trollar.
Citera
2018-05-01, 17:03
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:

Man använder en mordern man tar i örat din rå idiot
Citera
2018-05-01, 17:11
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Vården rekommenderar speciell örontermometer som ett alternativ.
Tror munnen är mer pålitligare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in