Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-01, 02:04
  #1
Medlem
fibbe123s avatar
Hej! jag har skrivit i andra trådar om hur mitt gamla liv var förut. Jag förklarar hur jag började med droger och började langa i 14 års ålder. Jag kom ur det livet.

Jag har vart ifrån droger länge men för några månader sen började jag leva det livet igen. Det som har hållt mig borta ifrån drogerna och kriminaliteten är tv spel och gymmet. Jag slutade spela tv spel och gymmet gick sämre.

Jag började få kontakt med gamla vänner och har träffat nya vänner. Vi gör inbrott, säljer narkotika och gör massa skit. Jag ska vara ärlig jag lever "orten livet". Jag gör blatte saker. Jag går sista året i gymnasiet och ska snart ta studenten. Jag kommer torska deluxe efter skolan.

Jag orkar inte leva detta livet att jämnt vara nervös när någon knackar på dörren. Att vara nervös inför affärer att alltid leva med en klump i magen. Jag vill inte vara den som tar på sig handskar och maskeringen när det blir mörkt för att göra inbrott. Jag vill inte vara den som röker holk utanför porten för att dämpa ångest.

Jag vill vara en person som kan leva utan stress och ångest. Ha ett bra liv med en fin flickvän. Kanske skaffa barn i framtiden. Kunna gå ut på nattklubbar och bara ha det trevligt med bra vänner. Ni fattar nog jag vill bara slippa det här ghetto livet jag lever nu.

Ber om ursäkt om texten är luddig men är påverkad utav massa skit just nu. ska jag spola ner all skit jag har hemma?
Citera
2018-05-01, 02:27
  #2
Medlem
Japp sluta direkt med allt det där om du vill nå dina mål.
Citera
2018-05-01, 03:22
  #3
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
Hej! jag har skrivit i andra trådar om hur mitt gamla liv var förut. Jag förklarar hur jag började med droger och började langa i 14 års ålder. Jag kom ur det livet.

Jag har vart ifrån droger länge men för några månader sen började jag leva det livet igen. Det som har hållt mig borta ifrån drogerna och kriminaliteten är tv spel och gymmet. Jag slutade spela tv spel och gymmet gick sämre.

Jag började få kontakt med gamla vänner och har träffat nya vänner. Vi gör inbrott, säljer narkotika och gör massa skit. Jag ska vara ärlig jag lever "orten livet". Jag gör blatte saker. Jag går sista året i gymnasiet och ska snart ta studenten. Jag kommer torska deluxe efter skolan.

Jag orkar inte leva detta livet att jämnt vara nervös när någon knackar på dörren. Att vara nervös inför affärer att alltid leva med en klump i magen. Jag vill inte vara den som tar på sig handskar och maskeringen när det blir mörkt för att göra inbrott. Jag vill inte vara den som röker holk utanför porten för att dämpa ångest.

Jag vill vara en person som kan leva utan stress och ångest. Ha ett bra liv med en fin flickvän. Kanske skaffa barn i framtiden. Kunna gå ut på nattklubbar och bara ha det trevligt med bra vänner. Ni fattar nog jag vill bara slippa det här ghetto livet jag lever nu.

Ber om ursäkt om texten är luddig men är påverkad utav massa skit just nu. ska jag spola ner all skit jag har hemma?

Känner igen mig i dig. Tyvärr har jag inte lösningen på dina problem. Barn och familj löser inget, även om man kan tro det innan. Det blir bara värre då , för då har du ansvar över liv och framtid annat än ditt eget.

Rekommenderar att du tar tag i problemen på allvar innan du skaffar ungar. Soc, psyk eller vad fan som helst. Och det så fort som möjligt. INGET blir bättre av att skaffa barn om du redan mår piss. Snarare tvärt om.

Sen tycker jag du ska slå en lov kring kvarteret och smoka och INTE röka i/utanför trappuppgången. Ta det säkra före det osäkra alltid. Om du inte vill torska på en skitsak.

Peta i dig skiten eller sälj det. Onödigt att förlora pengar i onödan. Du kommer ångra dig om du spolar ner grejerna.
__________________
Senast redigerad av JussiB 2018-05-01 kl. 03:25.
Citera
2018-05-01, 03:43
  #4
Medlem
Zer0Shits avatar
Vill du ha en kukmätar-tråd om vem som är mest orten eller vill du sluta vara en luffare?

Väljer du det senare alternativet är det bara bryta kontakten med dina luffare till polare.

z
Citera
2018-05-01, 03:51
  #5
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Hur ser dina betyg ut?

Om de är halvdana eller om du saknar grundläggande behörigheter, råder jag dig att läsa in kurser och poäng vid en vuxenutbildning. När du sedan har gjort det tycker jag helt klart att du ska söka in till någon universitets-/högskoleutbildning.

Vad du än kan tänkas läsa på högre nivå är inte det mest väsentliga - välj något du tycker är intressant bara. Det huvudsakliga är att du söker till en skola som kräver att du flyttar bort från dina nuvarande trakter. På så vis startar du upp ett nytt och fräscht liv, kan skapa nya kontaktnät, sysselsätta huvudet med studierna, laddar upp för en fin framtid och så vidare.

Att börja studera på universitet var mitt bästa val någonsin. Förvisso använder jag fortfarande alkohol och droger, men jag har ett fantastiskt liv ur ett vardagssocialt perspektiv. Mina studier har fått mig att växa avsevärt som människa, och jag är övertygad om att du skulle kunna uppnå en likartad effekt om du också börjar studera på en nivå ovanför gymnasiet.
Citera
2018-05-01, 04:14
  #6
Medlem
fibbe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Vill du ha en kukmätar-tråd om vem som är mest orten eller vill du sluta vara en luffare?

Väljer du det senare alternativet är det bara bryta kontakten med dina luffare till polare.

z

sluta vara en luffare
Citera
2018-05-01, 05:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
Hej! jag har skrivit i andra trådar om hur mitt gamla liv var förut. Jag förklarar hur jag började med droger och började langa i 14 års ålder. Jag kom ur det livet.

Jag har vart ifrån droger länge men för några månader sen började jag leva det livet igen. Det som har hållt mig borta ifrån drogerna och kriminaliteten är tv spel och gymmet. Jag slutade spela tv spel och gymmet gick sämre.

Jag började få kontakt med gamla vänner och har träffat nya vänner. Vi gör inbrott, säljer narkotika och gör massa skit. Jag ska vara ärlig jag lever "orten livet". Jag gör blatte saker. Jag går sista året i gymnasiet och ska snart ta studenten. Jag kommer torska deluxe efter skolan.

Jag orkar inte leva detta livet att jämnt vara nervös när någon knackar på dörren. Att vara nervös inför affärer att alltid leva med en klump i magen. Jag vill inte vara den som tar på sig handskar och maskeringen när det blir mörkt för att göra inbrott. Jag vill inte vara den som röker holk utanför porten för att dämpa ångest.


Jag vill vara en person som kan leva utan stress och ångest. Ha ett bra liv med en fin flickvän. Kanske skaffa barn i framtiden. Kunna gå ut på nattklubbar och bara ha det trevligt med bra vänner. Ni fattar nog jag vill bara slippa det här ghetto livet jag lever nu.

Ber om ursäkt om texten är luddig men är påverkad utav massa skit just nu. ska jag spola ner all skit jag har hemma?
Inte lika kul att landa efter du leker blatte med din blatte vänner.självförvållat kallas det är du så jävla tragisk skylla på allt blatte ghetto M.m. Testa något nytt TÄNK INNAN
Citera
2018-05-01, 15:36
  #8
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Du verkar se det hela lite svartvitt, antingen är man en kille som bara sitter hemma och spelar TV-spel eller så är man ute och bryter typ.

Skaffa dig ett annat umgänge och en odling. En spliff innan gymmet eller TV-spelet är en sak, och leva ett ångestskapande liv som kretsar krin droger en helt annan.
Citera
2018-05-01, 16:04
  #9
Medlem
Callicless avatar
Du verkar ha en bra mentalitet, samt är tillräckligt ung (?) för att det skall gå att göra något bra av det hela. Väldigt bra att du planerar fullfölja gymnasiet, det skapar förankring till mer positiva arenor som arbete och universitet.

Om det framförallt är drogerna du har problem med så råder jag dig att kontakta en beroendemottagning, beroende på vilken stad du bor i. Samtalsterapi kan lära dig förhindra återfall o.dyl. När det gäller att bryta av kriminella kontakter och tankesätt så är det lite knepigare. Inte sällan utgör ju de som "triggar" en, en del av ens nätverk av vänner. Klipper man av det så blir det lätt att man återfaller pga. tristessen som uppstår av att bara "dra till gymmet samt gamea". Vidare, nu vet jag dock inte om detta gäller för dig, så kan även kriminalitet ge vissa en kick - liksom med narkotika.

Du kan testa ta en kontakt med socialtjänsten och förklara lite hur din situation ser ut. Beroende på stad så tenderar det finns individuella samtal för den typen av problematik med, ibland med terapeuter som tidigare själva haft bakgrund i kriminalitet. Ibland finns det även möjlighet att bevilja lägenheter på annan ort, just för att ta sig ifrån de i ditt nätverk som skapar dig problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback