• 1
  • 2
2018-04-30, 04:00
Medlem
redmoon-cats avatar
Det kan här disskuteras deras egentliga engagemang!

Jag har ringt till JM åtskilliga gånger. Det har säkert du också. Men min approach har nog varit något annorlunda!
Att låtsas och till och med ljuga. Bara för att få snacka en stund såklart! Har vänt på dygnet osv.
Men jag vet nu deras suspekta upplägg. Man skall i regel inte prata mer än 20 min.
När man gör sig jovialisk och charmig snarare än problemfylld så kan man få snacka över en timme.
De har gått någon kurs men det märks inte det minsta .
Även om de mest skall "lyssna" så tjatar de oftast på om oväsentligheter.
Citera
2018-04-30, 04:26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redmoon-cat

Jag har ringt till JM åtskilliga gånger. Det har säkert du också. Men min approach har nog varit något annorlunda!
Att låtsas och till och med ljuga. Bara för att få snacka en stund såklart! Har vänt på dygnet osv.
Men jag vet nu deras suspekta upplägg. Man skall i regel inte prata mer än 20 min.
När man gör sig jovialisk och charmig snarare än problemfylld så kan man få snacka över en timme.

Har aldrig ringt dessa, men vad jag förstår är det vanliga frivilliga "svenssons" som sitter där. Någon introduktionskurs har de säkert gått innan de börjat sin "karriär". Men det är väl som allt annat här: Beror väl på slumpen om den man kopplas fram till är bra eller dålig?
Citera
2018-04-30, 07:47
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:

Dom genomskådar dig. De vet att det finns människor som inger dit som inte behöver en JOURhavande medmänniska utan inte har något att göra. Denna jout görs av frivilliga amatörer som inte får betalt. De gör det för människor som förlorat hoppet och är förtvivlade. Du har nog gjort det också men vågar inte erkänna det på grund av rädsla för att vara en skit
Men jag tror att du skiter i det. Du tycker det är kul att göra andras liv och ditt eget till ren skit.
Klaga på andra som hjälper till gratis och sedan inte göra något själv?
Men det kommer att äta upp dig. Stackars du som.
Citera
2018-04-30, 09:06
Medlem
redmoon-cats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Dom genomskådar dig. De vet att det finns människor som inger dit som inte behöver en JOURhavande medmänniska utan inte har något att göra. Denna jout görs av frivilliga amatörer som inte får betalt. De gör det för människor som förlorat hoppet och är förtvivlade. Du har nog gjort det också men vågar inte erkänna det på grund av rädsla för att vara en skit
Men jag tror att du skiter i det. Du tycker det är kul att göra andras liv och ditt eget till ren skit.
Klaga på andra som hjälper till gratis och sedan inte göra något själv?
Men det kommer att äta upp dig. Stackars du som.

Du tror liiiiiite för mycket.

För det första så är det mycket vanligt att obekymrade ringer till JM såsom pensionärer som vill säga gonatt eller någon som vill snacka musik eller dylikt. Man får tala om vad som helst helt enkelt.
Jag tänker inte gå i försvar så jag säger bara , du tror så mycket, min vän.
Citera
2018-04-30, 10:48
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Du tror liiiiiite för mycket.

För det första så är det mycket vanligt att obekymrade ringer till JM såsom pensionärer som vill säga gonatt eller någon som vill snacka musik eller dylikt. Man får tala om vad som helst helt enkelt.
Jag tänker inte gå i försvar så jag säger bara , du tror så mycket, min vän.
Du får väl ta tag i ditt liv i stället för att göra dåliga saker.
Du klandrar andra
De är amatörer och gör vad de kan gratis av ren välvilja och du är inte det minsta tacksam.
Jag tror de skulle bli mycket ledsna om de skulle läsa detta
Du är inte ens tvivelaktig utan helt enkelt ett högmodigt svin
Citera
2018-04-30, 15:10
Medlem
Lågt att ringa till JM för att låtsas och ljuga. Kanske finns andra som behöver ett samtal bättre än du.
Citera
2018-04-30, 19:26
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Lågt att ringa till JM för att låtsas och ljuga. Kanske finns andra som behöver ett samtal bättre än du.

Instämmer helt, rent av osmakligt. Sluta upp med det.
Citera
2018-05-01, 11:52
Medlem
redmoon-cats avatar
Citat:
Du får väl ta tag i ditt liv i stället för att göra dåliga saker.
Du klandrar andra
De är amatörer och gör vad de kan gratis av ren välvilja och du är inte det minsta tacksam.
Jag tror de skulle bli mycket ledsna om de skulle läsa detta
Du är inte ens tvivelaktig utan helt enkelt ett högmodigt svin

Ok, jag får väl sluta med detta då.

bara en sak du.. sen när känner du mig bättre än jag själv? Sluta upp med dina egna issues!
Citera
2018-05-01, 13:52
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ok, jag får väl sluta med detta då.

bara en sak du.. sen när känner du mig bättre än jag själv? Sluta upp med dina egna issues!
Jag känner dig genom det du skriver.
Har jag läst rätt, det sant och jag drar någorlunda vettiga slutsatser borde du lyssna.
Annars är det väl bara att skita i vad jag skrivit.
För övrigt önskar jag dig lycka till med livet. Verkligen.

Du jag kom på en rolig grej!!!!
Du skulle kanske SJÄLV gå med i Jourhavande??
Inte bara för annans skull utan även för egen?
Att göra tvärtom är kreativt och helt nya lösningar uppenbarar sig
Citera
2018-05-01, 17:24
Medlem
redmoon-cats avatar
Citat:
Jag känner dig genom det du skriver.
Har jag läst rätt, det sant och jag drar någorlunda vettiga slutsatser borde du lyssna.
Annars är det väl bara att skita i vad jag skrivit.
För övrigt önskar jag dig lycka till med livet. Verkligen.

Du jag kom på en rolig grej!!!!
Du skulle kanske SJÄLV gå med i Jourhavande??
Inte bara för annans skull utan även för egen?
Att göra tvärtom är kreativt och helt nya lösningar uppenbarar sig

Har tänkt på det, faktiskt!
Jag tror att jag kan göra det och det vore nyttigt för min megalomani. Att få bort den vore... men det gäller ju inte den nu.
Citera
2021-09-15, 01:22
Medlem
per-olaRossles avatar
Lång kö. Dålig tid. Alldeles för pretientiöst upplägg.

Varför kopplar dom inte bara ensamma människor mot varandra så att dom kan snacka. JMs ocb JPs roll borde bara vara som moderator för telefonlinjerna. Cancersjuk mot MS. Depression mot ångest. Narkoman mot alkoholist, osv.
En viss gallring får där vara men man ska såklart kunna snacka varje natt om man så vill för ensamma människor finns det ju gott om.

Varför kan jag inte ringa ett nummer nu tex och prata med andra av olika slag! Vem som helst, under viss översyn av mods?
Citera
2021-09-24, 19:30
Medlem
Jourlinjer och journummer är nog i längden och långsiktigt inte alls något bra för vare sig dom som ringer eller dom som arbetar där. En skenbar hjälp och insats, och ett slags lock över sådana förändringar som behöver ske både individuellt och kollektivt. Lite som svenska kyrkan och liknande också är.

Det är dock väldigt dumt och patetiskt, att bete sig bedrägligt, eller förställt, mot någon som frivilligt sitter på andra sidan i syfte att vara till hjälp. Gör man det, bör man skämmas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in