• 1
  • 2
2025-04-24, 13:21
Medlem
En bekant pratade om detta och sa att det alltid är samma gubbe som sitter där och han vet ingenting om någonting, ger dåliga råd och att man mår sämre efteråt än innan. Att de inte byter ut denna okunniga gubbe? Måste väl finnas någon annan de kan ha där?

Jag menar, tänk er att vara desperat, ringa in och möta honom, det är ju så självmord står i kö.
Citera
2025-05-05, 10:08
Medlem
För mig har det varit en bra hjälp på vägen. Ett anonymt samtal med lite olika människor som ibland funkar ibland inte. Som med det mesta måste man ta det med en nypa salt annars blir man galen i denna världen. Är lite drygt att ringa och stå i kö minst en kvart till en timme (då det är lika bra att lägga på). Har aldrig gillat psykiatrin då de sen ska tolka vad man sagt i journalen och inte säger så mycket när man pratar och sen så klart lösningen på allt i form av mediciner. Nya nationella hjälplinjen, medmänniska och präst (känns konstigt att ringa 112 ändå) har varit till stor hjälp för mig för att kunna lösa mina problem själv (vilket jag vill). Har varit isolerad och ensam hela livet utan att jag riktigt har förstått det själv.

I alla fall för mig, är mer galen i perioder. Vill bara kunna sova och slippa massa mörker hela tiden. Kanske en dag bli fri från allt.
Senast redigerad av Klokasna 2025-05-05 kl. 10:11.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in