Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 16:53
  #1
Medlem
olasvenssons avatar
Hej.

På vissa hemsidor beter sig datorskärmen konstigt. Svarta fyrkanter blinkar omkring på skärmen, cirka fyra eller fem stycken i antal samtidigt. Cirka 10X10 centimeter i storlek. Bland annat på Samnytt beter sig skärmen konstigt. Jag har inga virus eller andra skadliga ting på datorn, har precis skannat datorn för sådant. Operativsystemet är uppdaterat. Virusskyddet är uppdaterat. Använder Chrome.

Varför blinkar det på skärmen?
Citera
2018-04-26, 17:08
  #2
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

På vissa hemsidor beter sig datorskärmen konstigt. Svarta fyrkanter blinkar omkring på skärmen, cirka fyra eller fem stycken i antal samtidigt. Cirka 10X10 centimeter i storlek. Bland annat på Samnytt beter sig skärmen konstigt. Jag har inga virus eller andra skadliga ting på datorn, har precis skannat datorn för sådant. Operativsystemet är uppdaterat. Virusskyddet är uppdaterat. Använder Chrome.

Varför blinkar det på skärmen?
Är det rörliga bilder så är det ditt grafikkort som inte hänger med.
Citera
2018-04-26, 17:13
  #3
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Är det rörliga bilder så är det ditt grafikkort som inte hänger med.

Bilderna är rörliga, såtillvida att fyrkanterna "hoppar" omkring på skärmen. Annars är fyrkanterna helt svarta.
Citera
2018-04-26, 17:14
  #4
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Bilderna är rörliga, såtillvida att fyrkanterna "hoppar" omkring på skärmen. Annars är bilderna helt svarta.
Testa uppdatera flash samt kolla om det samma problem med firefox.
Citera
2018-05-06, 19:38
  #5
Medlem
Jag hade samma problem på min dator trots aktuella drivrutiner och ett uppdaterat windows. Jag inaktiverade hårdvaruaccelerationen i Chrome så försvann fyrkanterna. Jag sitter inte vid datorn nu så jag kan inte ge en exakt förklaring men det finns någonstans i programmets inställningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback