Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-12-30, 00:19
  #3049
Medlem
makkelijks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catya
Men var det inte just han som tyckte att det inte var särskilt fel med fildelning?

Om han tyckte så från början hade vi inte haft dagens lagstiftning. Efter debatt och kritik tycks han nyanserat sin hållning i frågan.
Citera
2006-12-30, 00:26
  #3050
Medlem
Catyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makkelijk
Om han tyckte så från början hade vi inte haft dagens lagstiftning. Efter debatt och kritik tycks han nyanserat sin hållning i frågan.

Alla kan ju ändra sig

Själv hoppas jag se honom som Socialdemokraternas nästa partiordförande
Citera
2006-12-30, 01:29
  #3051
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makkelijk
Jag tycker nog det är starkt att inte ta skit. Mycket lättare att lomma iväg med svansen mellan benen.
Det ar inte fraga om det. Det ar fraga om om hon ar mogen nog att vara en ledande beslutsfattare. Du har redogjort for hennes laga berusningsgrad sa vi far bedoma hennes agerande som om hon i princip varit nykter och jag har personligen svart att kanna fortroende for en nykter person som inte kan hantera en avvisning samt eventuellt krankande beteende pa ett battre satt. Men du tycker kanske inte man kan krava kallt huvud, eftertanksamhet och klokhet av politiker?
Citat:
Ursprungligen postat av makkelijk
Sen att det får konsekvenser är en annan sak. Men ytterst tycker jag det var rätt av henne att säga ifrån.
Jag tycker hennes agerande var bra i sa matto att det visar att hon inte duger till ledande befattningshavare och det var battre att vi fick veta det sahar an genom att hon schabblade nagot viktigt. Hon kan uppenbarligen inte kontrollera sig tillrackligt.

Pa samma satt ar det for ovrigt med dig sjalv och den dar Skeppstrom:

Du klagade, som en annan tolvaring, pa att ni inte fick information. Om man, av varden eller dennes ombud, blir ombedd att ga sa gar man (det galler saval krogar som privata tillstallningar, eller hur?). Eventuella problem tar man efterat i lampliga fora. Inte svarare an sa och klarar man inte det sa skall man inte ha fortroendeuppdrag. Vidare fortsatter du nu att forsvara det beteende som var fel fran borjan ("Men ytterst tycker jag det var rätt av henne att säga ifrån.").

Skeppstrom blev, enligt dig, sa "chockad" att han inte kunde lata bli att dra in justitieministern i situationen. Den som inte kan gora atskillnad pa sitt privatliv och sitt politiska engagemang skall naturligtvis inte ha poster av vikt. Den som blir "chockad" av den aktuella situationen skall naturligvis inte sattas i situationer dar formagan att halla huvudet kallt och ett starkt psyke i ovrigt ar viktigt; dvs den personen skall inte ha politiska fortroendeuppdrag av vikt.

Notera att jag utgar ifran fakta du sjalv lamnat i traden.
Citera
2006-12-30, 01:32
  #3052
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catya
Själv hoppas jag se honom som Socialdemokraternas nästa partiordförande

helst inte.. han suger!! hoppas aldrig se honom på politisk maktposition någonsin mer
Citera
2006-12-30, 01:41
  #3053
Medlem
makkelijks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig
Det ar inte fraga om det. Det ar fraga om om hon ar mogen nog att vara en ledande beslutsfattare. Du har redogjort for hennes laga berusningsgrad sa vi far bedoma hennes agerande som om hon i princip varit nykter och jag har personligen svart att kanna fortroende for en nykter person som inte kan hantera en avvisning samt eventuellt krankande beteende pa ett battre satt. Men du tycker kanske inte man kan krava kallt huvud, eftertanksamhet och klokhet av politiker?

Jag tycker hennes agerande var bra i sa matto att det visar att hon inte duger till ledande befattningshavare och det var battre att vi fick veta det sahar an genom att hon schabblade nagot viktigt. Hon kan uppenbarligen inte kontrollera sig tillrackligt.

Pa samma satt ar det for ovrigt med dig sjalv och den dar Skeppstrom:

Du klagade, som en annan tolvaring, pa att ni inte fick information. Om man, av varden eller dennes ombud, blir ombedd att ga sa gar man (det galler saval krogar som privata tillstallningar, eller hur?). Eventuella problem tar man efterat i lampliga fora. Inte svarare an sa och klarar man inte det sa skall man inte ha fortroendeuppdrag. Vidare fortsatter du nu att forsvara det beteende som var fel fran borjan ("Men ytterst tycker jag det var rätt av henne att säga ifrån.").

Skeppstrom blev, enligt dig, sa "chockad" att han inte kunde lata bli att dra in justitieministern i situationen. Den som inte kan gora atskillnad pa sitt privatliv och sitt politiska engagemang skall naturligtvis inte ha poster av vikt. Den som blir "chockad" av den aktuella situationen skall naturligvis inte sattas i situationer dar formagan att halla huvudet kallt och ett starkt psyke i ovrigt ar viktigt; dvs den personen skall inte ha politiska fortroendeuppdrag av vikt.

Notera att jag utgar ifran fakta du sjalv lamnat i traden.

Nej jag klagade inte som en tolvåring. Jag tycker bara det är lättare att följa eventuella order om någon pratar med mig.

I övrigt är jag tämligen övertygad om att jag hade fått kåken för kvinnomisshandel om det varit jag som orsakat hennes skador.

Slut ögonen. Antag att det jag säger om kvällen stämmer. Tänk bort Anna och tänk dig att det händer din syster eller tjej istället. Tänk alla moment av förnedring.

Då kanske du inser att det äckel jag känner för hela situationen och den tomhet jag känner gentemot de som har så lätt att klandra faktiskt med god marginal överstiger sossehatarnas hat över sossar (inklusive undertecknad). Jag skämtar inte nu.
Citera
2006-12-30, 02:09
  #3054
Medlem
carass avatar
finns ju inte så mycket mer att tillföra debatten, sakfrågan eller juridiken kring anna "vildhästen" sjödin vs crazy horse (numera konkurs och misstänkt för bedrägerier) tills något nytt helt oväntat kommer i ljuset. tills dess förändrar ingenting vad alla tror och tycker.

makkelijk, du får nog gräva djupare...

halvvägs till Kina finner du svaret.. om varför ni hamnade på CH av alla ställen. Var det dystra ödet eller var det väl planerat.. Vem föreslog CH och vem betalade krognotan? Inte fan hade jag gått till det där skitstället för att dricka. finns betydligt bättre ställen kring Stureplan.
Citera
2006-12-30, 02:19
  #3055
Medlem
makkelijks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
finns ju inte så mycket mer att tillföra debatten, sakfrågan eller juridiken kring anna "vildhästen" sjödin vs crazy horse (numera konkurs och misstänkt för bedrägerier) tills något nytt helt oväntat kommer i ljuset. tills dess förändrar ingenting vad alla tror och tycker.

makkelijk, du får nog gräva djupare...

halvvägs till Kina finner du svaret.. om varför ni hamnade på CH av alla ställen. Var det dystra ödet eller var det väl planerat.. Vem föreslog CH och vem betalade krognotan? Inte fan hade jag gått till det där skitstället för att dricka. finns betydligt bättre ställen kring Stureplan.

Notan betalades privat av var och en som handlade. Vi visste inget om stället innan men två av våra vänner fanns där så vi skulle in och hämta dem för att dra vidare. Så blev det inte.

Nu vet jag mer och gräva tänker jag. Samt göra vad jag kan tillsammans med de som önskar för att finna en förändring.
Citera
2006-12-30, 02:27
  #3056
Medlem
flygers avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/telegr..._852__,00.html

Citat:
Den avgångna SSU-ordföranden Anna Sjödin kritiserar starkt förre justitieministern Thomas Bodström (s) för hans uttalanden om JK Göran Lambertz.

– Jag skäms. Att som socialdemokrat välja att ställa sig på juristernas sida är skrämmande, säger Sjödin till TT.

Känns som att det påminner om någonting jag nämnde tidigare här i tråden, men som förnekades hårt av "Hartmann".

Nu är det alltså inte bara fel på ordningsvakter och poliser utan också varenda jurist här i landet (inklusive Thomas Bodström).

Det finns alltså tydligen en motsättning mellan sossar och jurister/domstolsväsende.
Citera
2006-12-30, 02:28
  #3057
Medlem
Kn Kroks avatar
Hartmann för helvete...

...din och din dejts sak är så död så det finns inte.

Antingen är du ett troll och är inte Hartmann och då ser dina belackare en snygg avatar av en panikslagen SSU-politruk som vet att hans räkmacka håller på att glida honom ur händerna.

Eller så är ni ett litet härligt SSU kommando som nystar och söker rättfärdiga, helt i strid med domstolen som fällde Anna Sjödin för:

- förolämpning
- våld mot tjänsteman
- våldsamt motstånd
- egenmäktigt förfarande

She is so fucked och man undrar om du egentligen är en vänsterfalangist i SSUs kommetroika som mest vill sabba för de tänkande blande er.

Men jag kan ju ha fel, ...du kan ju faktiskt vara hr Hartmann och faktiskt tro att du gör den dömda radhusrassen Sjödin en välgärning när du håller denna tråd vid liv.

Well...

Good luck!
Citera
2006-12-30, 02:32
  #3058
Medlem
Pawelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makkelijk
Nej jag klagade inte som en tolvåring. Jag tycker bara det är lättare att följa eventuella order om någon pratar med mig.

I övrigt är jag tämligen övertygad om att jag hade fått kåken för kvinnomisshandel om det varit jag som orsakat hennes skador.

Slut ögonen. Antag att det jag säger om kvällen stämmer. Tänk bort Anna och tänk dig att det händer din syster eller tjej istället. Tänk alla moment av förnedring.

Då kanske du inser att det äckel jag känner för hela situationen och den tomhet jag känner gentemot de som har så lätt att klandra faktiskt med god marginal överstiger sossehatarnas hat över sossar (inklusive undertecknad). Jag skämtar inte nu.
Haha, du slingrar dig och slingrar dig utan att svara på en enda fråga. Istället börjar du dra irrelevanta känsloargument på typiskt vänstermanér: "Slut ögonen. Antag att det jag säger om kvällen stämmer. Tänk bort Anna och tänk dig att det händer din syster eller tjej istället. Tänk alla moment av förnedring." Visst kan jag förstå att du blir sur över att din tjej blir lite blåslagen men det är inte relevant som svar på hans fråga.

Det är lika nyanserat som att attackera förslag om skattesänkningar med "men tänk på de svaga i samhället jada jada jada"
Citera
2006-12-30, 02:32
  #3059
Medlem
pajätares avatar
...ojdå. Nu driver jag tydligen kampanj. Bäst att inte undra någonting? Bäst att lita blint till hejarklackramsor. Jag som inte tycktes förstå att det var en hejarklack jag kommit till. Än mindre "fel" hejarklack...

Ett tag kändes detta friskt och uppiggande... nu är det mest buramsor och tvärsäkerhet istället för rannsakning och nyfikenhet? Eller?



I förvåning och ledsamhet (en stund...)

P
Citera
2006-12-30, 02:58
  #3060
Medlem
makkelijks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pawelk
Haha, du slingrar dig och slingrar dig utan att svara på en enda fråga. Istället börjar du dra irrelevanta känsloargument på typiskt vänstermanér: "Slut ögonen. Antag att det jag säger om kvällen stämmer. Tänk bort Anna och tänk dig att det händer din syster eller tjej istället. Tänk alla moment av förnedring." Visst kan jag förstå att du blir sur över att din tjej blir lite blåslagen men det är inte relevant som svar på hans fråga.

Det är lika nyanserat som att attackera förslag om skattesänkningar med "men tänk på de svaga i samhället jada jada jada"


Svaren finns där. Tydligt utmejslade för dem som så önskar. För övriga finns där en spegel där du kan spegla dig.

Bli inte sur på mig över det du ser där. Ty det är dig själv. Det bekommer inte mig.

Guds frid och av varmaste hjärta (sic).
Citera
ssu

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback