Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-23, 23:55
  #13
Medlem
myts avatar
https://www.youtube.com/watch?v=olikNYqKYws

Detta fungerar jättebra för min del, luktar knappt då man slipper ha en jolle som står och brinner hela tiden
Citera
2018-04-24, 00:05
  #14
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Bara om någon annan har öppet fönstret, fungerar utmärkt
Det drar in via fönsterventiler och otäta fönster och väggar. Då är det bättre att stå under takventilen på skithuset
Citera
2018-04-24, 00:29
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobiroven
Om jag inte kan känna grannars lukt från matlagning osv inne i/utanför lägenheten borde jag väl inte oroa mig för att andra kan känna av lukt från mig heller? Är en hyresrätt så vill inte fucka upp helt heller..
Jag önskar min granne vore lika intelligent som dig. Det luktar ofta mat i mitt trapphus när någon lagar något, och givetvis också hans cannabisrökande. Har inte orkat göra något åt det ännu, men det luktar ju vedervärdigt.
Citera
2018-04-24, 00:51
  #16
Medlem
Grejen är att om någon känner igen lukten så röker dem väl förmodligen själva så... bara du inte blandar det med cigg.
Citera
2018-04-24, 14:18
  #17
Medlem
Nu blev jag lite nyfiken kring köksfläkten.

Om jag inte får in mina grannars dofter från matlagning bör de inte heller få in min cannabislukt? Eller tänker jag fel här?
Citera
2018-04-24, 18:49
  #18
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskglass
Jag önskar min granne vore lika intelligent som dig. Det luktar ofta mat i mitt trapphus när någon lagar något, och givetvis också hans cannabisrökande. Har inte orkat göra något åt det ännu, men det luktar ju vedervärdigt.

Äh låt grabben vara, ta hand om dina orkidéer istället
Citera
2018-04-24, 20:21
  #19
Medlem
Cosmouses avatar
Kan inte förstå hur du ens kan vilja fläktröka. Känner du dig inte äcklig efteråt med alla dina kläder fördärvade av rökdoften? Samt att hela lägenheten har hint av röken?

Är det inte bättre att gå på en promenad och komma tillbaka till en fräsch lägenhet i fräscha kläder? Lär känna ditt område. Där finns alltid något spot. Den som söker han finner.

Kan inte svara på din fråga mer än att min moster brukar fläktröka (dock inte cannabis) och att det alltid luktar apa i hennes lägenhet.
__________________
Senast redigerad av Cosmouse 2018-04-24 kl. 20:28.
Citera
2018-04-24, 20:26
  #20
Medlem
Livshacks avatar
Skulle inte röka en spliff inomhus om du oroar dig för att folk ska märka, däremot brukar jag röka pipa inne och det funkar hur bra som helst. Bor med föräldrar som jag är helt övertygad har 0 aning om mitt bruk.

Jag gör såhär:

1. Stänger dörren till rummet, lägger en handduk längst ner vid "springan".

2. Tar ett bloss från pipan och täcker "skålen" med en femkrona.

3. Håller inne röken så länge jag kan.

4. Blåser ut genom fönstret.

Rinse, repeat, enjoy your high!
Citera
2018-04-24, 20:41
  #21
Medlem
ProosedontObungos avatar
1 Gå in i badrummet och sätt på duschen på högsta styrka och hetaste temperatur.
2 Täck dörrspringan till badrummet med en fuktig handduk.
3 Om det finns ett fönster så öppna det.
4 Spruta ner en jävla massa duschtvål under strålen från duschen till det luktar tvål.
5 njoy ur damn goose

Funkar för mig, min teori är att kondenseringen ("imman på speglen") drar åt sig röken/lukten och att det åker ner i avloppet/ut genom fönstret.

Pro tip: Duscha innan du röker den så det hinner bli riktigt immigt och låt duschen stå på efter du är klar, dessutom är du naken så dina kläder lär ju inte lukta!


Även om någon skulle känna en doft så vet inte alla hur CB luktar, och som vi alla vet så är svenska konflikträdda åt helvete så de som känner igen lukten skulle nog inte göra något särskilt!
__________________
Senast redigerad av ProosedontObungo 2018-04-24 kl. 20:47.
Citera
2018-06-02, 06:37
  #22
Avstängd
Plaguetongues avatar
dra på fläkten och köp dej en doftgrej som man brukar ha på toa, spreja en dutt så kommer det lukta apelsin och lavendel.
Citera
2018-06-14, 09:39
  #23
Medlem
Drumedarens avatar
Eller skaffa dig en bong. Mindre rök mindre problem. Hade aldrig vågat röka en gås inomhus, får för mig att det hade satt sig direkt. Däremot så drar jag ofta i mig ett gäng bonghits, och håller för koppen när jag inte röker. Har fått för mig att lukten försvinner snabbt. Inom 20 minuter är det luktfritt iaf.
Citera
2018-06-14, 10:58
  #24
Medlem
LelleLito666s avatar
Som Drumedaren skrev ovan, skaffa en bong.

Vad jag har märkt så när jag röker joints inomhus så brukar lukten sitta i timmar och det stinker väldigt mycket men när jag röker bong så är lukten alltid borta inom 30-60 min, beroende på hur mycket jag rökt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback