Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-23, 22:49
  #1
Medlem
Hallå där!
Jag ska flytta till en ny lägenhet, detta är dock ett rökfritt hus och jag undrar lite hur illa det egentligen kan vara att röka en gås under köksfläkten då och då ändå? Kommer det märkas? Vill kunna röka men inte behöva gå långt bort för o röka en nattis då jag flyttar in i mitten av stan!
Någon som har erfarenhet?
Citera
2018-04-23, 22:55
  #2
Medlem
AceOfHazes avatar
Bör vara lugnt under köksfläkt. Rökte själv så i något åt. Något polarna tyckte var onödigt men jag insisterade. Ingen lukt inga klagomål. Vad man gör efter gåsen är fritt val.
Citera
2018-04-23, 22:59
  #3
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Sånt kan variera oerhört från hus till hus, beroende på ventilationens ålder och skick och om du har övertryck eller undertryck i lägenheten. Man sover bättre av motion med kvällsspliffen, ut och gå med dig tills du känner fastigheten bättre.

Annars kan det fundera att gå in i badrummet, slå på dushen, röka och sedan dusha.
Citera
2018-04-23, 23:01
  #4
Medlem
Jag gjorde det hela tiden förr, kör på, rökt även i sovrummet, lukten är borta på några H
Citera
2018-04-23, 23:31
  #5
Medlem
RickRozays avatar
Om det är rökfritt hus och dina grannar känner lukten kommer du få kuk.
Bränn inget, bara vejpa och se glad ut.

Du har förresten inte sagt om du ska blanda med tobak, fast det kanske är jag som är gammaldags? Hasch var dyrt på 00-talet
__________________
Senast redigerad av RickRozay 2018-04-23 kl. 23:34.
Citera
2018-04-23, 23:34
  #6
Medlem
SophieNeveus avatar
Är det radhus eller "höghus"? Kan vara problematiskt om ni har delad ventilation i ett höghus, då luktar det in hos dina grannar. Däremot om det är ett radhus har man oftast enskild ventilation och då ska det vara lugnt. Men att röka ut genom fönstret är nog det bästa.
Om det är en hyresrätt kan du bli av med kontraktet om du inte följer stadgan.
Citera
2018-04-23, 23:38
  #7
Medlem
RickRozays avatar
Och tro inte på dom som säger bör vara lugnt under köksfläkt, min köksfläkt har ett kolfilter, thats it, röret som går upp går till ett utblås - i samma rum, bara nån meter högre, hur fan tar det ut oset?
Ska man vädra får man öppna fönster.

Ta reda på om det finns utblås i lägenheten, hade bara riskerat där.
Citera
2018-04-23, 23:40
  #8
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Är det radhus eller "höghus"? Kan vara problematiskt om ni har delad ventilation i ett höghus, då luktar det in hos dina grannar. Däremot om det är ett radhus har man oftast enskild ventilation och då ska det vara lugnt. Men att röka ut genom fönstret är nog det bästa.
Om det är en hyresrätt kan du bli av med kontraktet om du inte följer stadgan.
Röka ut genom fönstet, smart lukten hamnar hos några grannar i stället.
Citera
2018-04-23, 23:42
  #9
Medlem
RickRozays avatar
Köksfläkten gör inte mycket.
Citera
2018-04-23, 23:42
  #10
Medlem
Jag kommer flytta in i ett höghus mitt i stan, första våningen över en butik. Svårt att gå ut och röka då många poliser cirkulerar runtom hela stan så är att flredra att röka inne. Självklart är det väl kanske inte det första man gör i sin nya lägenhet. Vi rökte inomhus i den förra lägenheten, både cigaretter och cannabis och fick inga klagomål någonstans förutom när vi rökte cb på balkongen ibland. Dock luktade det ut genom dörren där hahaha.
Om jag inte kan känna grannars lukt från matlagning osv inne i/utanför lägenheten borde jag väl inte oroa mig för att andra kan känna av lukt från mig heller? Är en hyresrätt så vill inte fucka upp helt heller..
Citera
2018-04-23, 23:51
  #11
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobiroven
Jag kommer flytta in i ett höghus mitt i stan, första våningen över en butik. Svårt att gå ut och röka då många poliser cirkulerar runtom hela stan så är att flredra att röka inne. Självklart är det väl kanske inte det första man gör i sin nya lägenhet. Vi rökte inomhus i den förra lägenheten, både cigaretter och cannabis och fick inga klagomål någonstans förutom när vi rökte cb på balkongen ibland. Dock luktade det ut genom dörren där hahaha.
Om jag inte kan känna grannars lukt från matlagning osv inne i/utanför lägenheten borde jag väl inte oroa mig för att andra kan känna av lukt från mig heller? Är en hyresrätt så vill inte fucka upp helt heller..
Börja med att röka vanliga cigg under fläkten under en tid för att se om du får klagomål. Det är ju isf en mer ok lukt än braj i mångas ögon.

z
Citera
2018-04-23, 23:52
  #12
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Röka ut genom fönstet, smart lukten hamnar hos några grannar i stället.
Bara om någon annan har öppet fönstret, fungerar utmärkt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback