Citat:
Ursprungligen postat av
raggare85
Jag har haft liknande problem. Tog bort tandsten med ultraljud frut men nu r min katt fr gammal. Hon skulle d av att svas ner pga hjrtat. Det finns Plaqueoff - stavas inte s nm men nt snt. Vitt pulver man blandar i maten. Har inte testat det sjlv fr jag blir utgick frn att det r skit som inte hjlper, och om det r inflammerat lr det ju vara vrdelst. Finns godis som ska vara rengrande fr tnderna nr ocks, men frmodligen samma princip. Tror du har manuell rengring hos veterinr att vlja p, kanske specialmat? Jobbig situation verkligen, du vill ju inte stressa katten. Typiskt fr ldre katter att till slut uppstr problem som r svrlsta. Rdgr med veterinren? Veterinr som gr hembesk? Lycka till!!
Hej!!
Jag var inne med min katt och det var meningen hon skulle svas ner om hennes prover godknde det. Tyvrr var hennes njurvrden p 300 nu s d skulle det bli jobbigt med nedsvningen, och veterinren trodde eftersom det kanske rrde sig om FOL - den sjukdom katter kan f i munnen hade de ftt ta bort flera tnder helt fr att bli av med allt och det kunde bli nnu jobbigare.
Men eftersom r pigg fr vrigt, inte pverkade av sina njurvrden eller lter bli att ta alls nu nr hon ftt en medecin hon fr ta var dag som r smrtstillande och inflammationhmmande i munnen s verkar hon glad o pigg. Samt ter som vanligt
Jag frgade veterinren hur ont hon kunde ha i munnen, men det kunde hon ej sga.
Det var s induvidiuellt hur de svarade p medecinen.
Men med tur s har hon inte ont om hon ter sina ml utan bekymmer och visar p aptit.
Skulle inte vilja att hon hade det ont o jobbigt, men skulle inte kunna ta beslutet att lta henne f
somna in s glad o pigg hon r nr jag ej ser att hon verkar m dligt heller.
Hon r innekatt o jag brukar se om det r ngn som ej stmmer efter 20 r.
Har din katt ftt ngt mot sin smrta?