2022-03-13, 22:15
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
User score 6.2 är pga mikrotransaktionerna.

Ja, jag glömde nämna att Metascore är 88, så överlag har det väl fått bra kritik ändå.
Citera
2022-03-13, 23:42
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Samt ryssar som gått in och gett nollor då de inte kommer åt spelet.
Citera
2022-03-14, 18:07
Medlem
sodis36s avatar
Tittade på blocket och det finns ca 170 annonser där PS5 säljs med priser mellan 7000-9000 för disc edition maskiner som inte har öppnats.

Känns som om priserna borde gå ner, då tillgången på andrahandsmarknaden är relativt hög.

Ni som nyligen har sålt en maskin - får man 8000 till 8500 för en maskin?

Till er som har tillsalu nu, när så många ligger i samma prisintervall - varför skulle jag välja just din maskin?

Avstånd för hämtning kan vara en faktor men i övrigt bord det vara priset.
Citera
2022-03-14, 18:09
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodis36
Tittade på blocket och det finns ca 170 annonser där PS5 säljs med priser mellan 7000-9000 för disc edition maskiner som inte har öppnats.

Känns som om priserna borde gå ner, då tillgången på andrahandsmarknaden är relativt hög.

Till er som har tillsalu nu, när så många ligger i samma prisintervall - varför skulle jag välja just din maskin?

Jag sålde precis en för 7.500 kr.
7.500 kronor rakt ner i fickan då butiken glömde att ta betalt för den.
Citera
2022-03-14, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag sålde precis en för 7.500 kr.
7.500 kronor rakt ner i fickan då butiken glömde att ta betalt för den.

Oroa dig inte, de kommer nog snart ifatt dig. Butiken har 3 år på sig att kräva dig på skulden.

Sitt du där och undra i upp till 3 år när fakturan kommer. Känn sedan efter riktigt ordentligt om oron var värd knappt ett barnbidrag som du gjort i vinst.
Citera
2022-03-14, 22:52
Medlem
Citat:
Helt underbart 9/10 av mig nu kör jag bara races upggraderar bilen och struntar i micro transaktions har även skitkul i multiplayer trodde inte gran turismo 7 skulle vara så mycket roligare än forza horizon 5
Citera
2022-03-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodis36

Hade jag sålt min maskin köpt i december hade jag sålt den för 5999:- precis vad jag gav för den hatar dessa råttor till scalpers.
Citera
2022-03-15, 13:37
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Oroa dig inte, de kommer nog snart ifatt dig. Butiken har 3 år på sig att kräva dig på skulden.

Sitt du där och undra i upp till 3 år när fakturan kommer. Känn sedan efter riktigt ordentligt om oron var värd knappt ett barnbidrag som du gjort i vinst.

Oroar mig inte alls. Det är vad jag har per arbetspass just nu. Mycket vill ha mer
Men jag beställde den i november 2020 och använde att betala den genom Klarna när jag fick den. Och på kvittot står det att den är betald.
Citera
2022-03-16, 16:08
Medlem
Pusts avatar
Det går nu att boka en PS5 i butik hos Mediamarkt.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-1283580.html
Citera
2022-03-17, 13:57
Medlem
tomperss avatar
Förbokade ett ps5standard idag på media markt sisjön i gbg. De sa att förväntad leverans är om 3-4 veckor.
Citera
2022-03-19, 07:42
Medlem
Köp den inte. Den är en jävla under bevakad skandal till konsol.
Stängs av mitt under matcher, ingen webbläsare, tema.
Den är inte uppgraderad. Den är överklockad ps4 som offrar sina bästa sidor för att kunna prestera och faller som ett korthus mittemellan konstant. Jag är fan besviken och det är en jävla korrupt konsol detta. De förtjänar sin undergång som Microsoft möjligtvis lär lägga.
Jag kände verkligen att det här var sista gången man kunde köpa playstation, inte sista playstation som fanns i lager, passa på denna generation, deras live service är säkert as dåliga därför behövde de Bungie som hjälp.

Sony har fått psykos
Citera
2022-03-19, 09:41
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eminalshewani
Köp den inte. Den är en jävla under bevakad skandal till konsol.
Stängs av mitt under matcher, ingen webbläsare, tema.
Den är inte uppgraderad. Den är överklockad ps4 som offrar sina bästa sidor för att kunna prestera och faller som ett korthus mittemellan konstant. Jag är fan besviken och det är en jävla korrupt konsol detta. De förtjänar sin undergång som Microsoft möjligtvis lär lägga.
Jag kände verkligen att det här var sista gången man kunde köpa playstation, inte sista playstation som fanns i lager, passa på denna generation, deras live service är säkert as dåliga därför behövde de Bungie som hjälp.

Sony har fått psykos
Verkar som att dy har fått ett rejält defekt exemplar, lol. Min PS5:a har fungerat klockrent hela tiden, har aldrig hänt att den stänger av sig själv mitt under spel eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in