2022-03-07, 20:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
En timme in på släpp finns det kvar. Känns som att trycket kanske börjar släppa. Finally.

De tog slut omedelbart - på mindre än 1 minut - men sen var det nog en del som inte checkade ut och då fylldes det på igen. Jag fick en efter typ 5 minuter av fruktlösa försök..
Citera
2022-03-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
De tog slut omedelbart - på mindre än 1 minut - men sen var det nog en del som inte checkade ut och då fylldes det på igen. Jag fick en efter typ 5 minuter av fruktlösa försök..
Ok. Jag kunde köpa en 14.44.
Citera
2022-03-07, 21:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Ok. Jag kunde köpa en 14.44.

Grattis 😄
Citera
2022-03-08, 20:43
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
En state of Play utannoserad för morgondagen. Möts normalt sett med en axelryckning från mig men då morgondagen ska ha fokus på Japanska publishers så är det av större intresse. Är dock beredd på att bli besviken. Gissningsvis är det mest Square enix och de mer kända japanska utgivarna det handlar om. Kanske något från Forspoken som plåster på såren för att spelet är 5 månader försenat. Stranger of Paradise säkert. Lite från FFXVI också kanske? Varit tyst om det ett tag nu. Kan väl tycka det börjar bli dags att presentera något om FFVIIR också. Men gissar att man väntar till en större presentation som E3 för det. Samma med nästa Persona. Sen finns ju risken att det blir en del DLC eller annat bara snarare än nya utrannonseringar

Presentationen bara på 20 minuter så speciellt mycket hinner man väl inte med heller så förväntningarna ska hållas lågt.

Ska man drömma lite hade man hoppats på någon ny utannonsering. Ett nytt RIKTIGT spel från Team Asobi kanske. Eller att man väcker en av alla sina fina gamla franchises från öst till liv. Eller att man får se något nytt från mindre mer nische Japanska utvecklare, snarare än jättarna som har gått mer åt västerländska hållet.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2022-03-08 kl. 21:01.
Citera
2022-03-08, 22:00
Bannlyst
Jag tänkte köpa ett ps5 nu, inte till mig, och då jag insett att man inte kommer att kunna få köpa den som vanligt i affär den närmsta tiden så sneglar jag på blocket.
Finns de som säljer nya, oöppnade ur förpackningen osv.
Jag ska isf köpa ett irl, är det något man ska tänka på för att inte bli scammad eller nåt?
Ockerpriserna mupparna säljer dom för är inget problem, det är bara stilen med själva företeelsen jag ogillar.
"Ny i oöppnad förpackning" från en privat säljare känns lite lurigt ändå.

Och ska man köpa digital versionen eller disc?
Jag kan inget om det där och det ska vara en gåva.
Citera
2022-03-08, 22:50
Medlem
fulvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Jag tänkte köpa ett ps5 nu, inte till mig, och då jag insett att man inte kommer att kunna få köpa den som vanligt i affär den närmsta tiden så sneglar jag på blocket.
Jag ska isf köpa ett irl, är det något man ska tänka på för att inte bli scammad eller nåt?
Ockerpriserna mupparna säljer dom för är inget problem, det är bara stilen med själva företeelsen jag ogillar.

Det behöver inte vara så konstigt egentligen.

Jag fick precis tag på en PS5 och jag är inte ett dugg intresserad av att ha kvar den. Är student och behöver tjäna 1000-1500 kr så den kommer åka ut på Blocket, oöppnad och med kvitto.
Citera
2022-03-08, 23:32
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty

Köp disc, det blir lättare ifall föräldrar/släktingar ska köpa spel. Om du ska köpa konsol via blocket, så skulle jag köpa i närområdet så man kan hämta upp konsolen personligen. Det är många säljare som är kassa på att slå in tv-spel ordentligt. Annars finns det ett par Facebook-grupper för köp/sälj inom tv-spel som kanske är att föredra.
Citera
2022-03-09, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Köp disc, det blir lättare ifall föräldrar/släktingar ska köpa spel. Om du ska köpa konsol via blocket, så skulle jag köpa i närområdet så man kan hämta upp konsolen personligen. Det är många säljare som är kassa på att slå in tv-spel ordentligt. Annars finns det ett par Facebook-grupper för köp/sälj inom tv-spel som kanske är att föredra.

Tack för råden!
Citera
2022-03-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart

Köpte o sålde en ps5 vid släpp, till en vinst på 3000kr då jag helt plötsligt fick en kallelse till tandläkaren o klarade det inte ekonomiskt. Är själv en hängiven gamer och hatar innerligt vad jag gjorde. Ser dock ut som att jag själv måste köpa en ps5 till ockerpris nu när jag klarar det ekonomiskt. Alla är inte oärliga, men jag håller med den andra trådkommentaren att du bör möta upp säljaren, tänk på att kolla plomberingen och även kolla underifrån... Ta också med dig någon och berätta för någon annan vad du tänker göra, det handlar om mycket pengar så var försiktig.... Betala aldrig cash om du köper via tradera. Köpet måste gå igenom tradera för att du ska vara skyddad genom transaktionen.... Betala inte i förskott och gör du det genom blocket så har jag inget tips... Tradera har olika betalskydd, har ingen vetskap om sådant erbjuds av blocket.. Hoppas du får en bra deal och en helt oöppnad playstation 5..Men som sagt. Var försiktig, en person med 8000kr eller vad det nu kostar, är en måltavla för många "problem personer"... Lycka till.ps... Köper du av en person som lagt upp bilder, bilder med användarens namn eller tag på en papperslapp bredvid produkten är alltid betydligt säkrare än en googlad bild på produkten.
Senast redigerad av DjursholmsLatrinen 2022-03-10 kl. 17:26. Anledning: Tillägg
Citera
2022-03-13, 21:20
Medlem
Pusts avatar
PS5-exklusiva Gran Turismo 7 har fått lite kritik tydligen. Det sägs se ut som ett uppskalat PS3-spel från 2009.

https://www.youtube.com/watch?v=Rce2iZwiZMs

User Score 6.2 på Metacritic:

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/gran-turismo-7
Citera
2022-03-13, 21:52
Medlem
Dobbelss avatar
DF har gått igenom GT7 i detalj och det verkar i överlag vara ett rätt väl balanserat spel rent grafiskt.
https://www.youtube.com/watch?v=KwpdmSKgMkY

Trist bara att man inte kan få Raytracing vid gameplay då det annars såg riktigt snyggt ut.
Citera
2022-03-13, 21:55
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
PS5-exklusiva Gran Turismo 7 har fått lite kritik tydligen. Det sägs se ut som ett uppskalat PS3-spel från 2009.

https://www.youtube.com/watch?v=Rce2iZwiZMs

User Score 6.2 på Metacritic:

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/gran-turismo-7

User score 6.2 är pga mikrotransaktionerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in