Citat:
Ursprungligen postat av
Elementart
Köp disc, det blir lättare ifall föräldrar/släktingar ska köpa spel. Om du ska köpa konsol via blocket, så skulle jag köpa i närområdet så man kan hämta upp konsolen personligen. Det är många säljare som är kassa på att slå in tv-spel ordentligt. Annars finns det ett par Facebook-grupper för köp/sälj inom tv-spel som kanske är att föredra.
Köpte o sålde en ps5 vid släpp, till en vinst på 3000kr då jag helt plötsligt fick en kallelse till tandläkaren o klarade det inte ekonomiskt. Är själv en hängiven gamer och hatar innerligt vad jag gjorde. Ser dock ut som att jag själv måste köpa en ps5 till ockerpris nu när jag klarar det ekonomiskt. Alla är inte oärliga, men jag håller med den andra trådkommentaren att du bör möta upp säljaren, tänk på att kolla plomberingen och även kolla underifrån... Ta också med dig någon och berätta för någon annan vad du tänker göra, det handlar om mycket pengar så var försiktig.... Betala aldrig cash om du köper via tradera. Köpet måste gå igenom tradera för att du ska vara skyddad genom transaktionen.... Betala inte i förskott och gör du det genom blocket så har jag inget tips... Tradera har olika betalskydd, har ingen vetskap om sådant erbjuds av blocket.. Hoppas du får en bra deal och en helt oöppnad playstation 5..Men som sagt. Var försiktig, en person med 8000kr eller vad det nu kostar, är en måltavla för många "problem personer"... Lycka till.ps... Köper du av en person som lagt upp bilder, bilder med användarens namn eller tag på en papperslapp bredvid produkten är alltid betydligt säkrare än en googlad bild på produkten.