2021-06-16, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Webhallen har fått in tillräckligt med PS5 konsoler så de kunnat täcka förbokningar och har fått över att sälja. Det är tre paket, ett paket innehåller basenheten samt Ratchet & Clank Rift Apart, ett paket innehåller basenhet och en svart kontroll och tredje paktetet innehåller basenheten med en röd kontroll.

Man måste vara medlem för att kunna se/köpa dessa bundlingar.

Redan fullbokat Jag var för sen. Faaaaaan!
Citera
2021-06-16, 11:30
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokath
Redan fullbokat Jag var för sen. Faaaaaan!
Tråkigt, jag hoppas att du lyckas få tag i en enhet snart. Dessa försvann snabbare än jag trodde.
Citera
2021-06-16, 16:37
Medlem
Fjantors avatar
Tycker verkligen synd om er som ej får tag i konsoler.
Själv hade jag turen på Media Markts utlottning.
Citera
2021-06-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Tycker verkligen synd om er som ej får tag i konsoler.
Själv hade jag turen på Media Markts utlottning.

Ja men det är sjukt att man har max en kvart på sig att beställa från att det lagerförs på någon sida och detta ska man göra under arbetstid....

Blir att gå å på toa en gång i timman och hoppas man prickar in nått under toapausen.

Stör mig också något enormt på folk som baxat 4-5 maskiner vare sig de är scalpers eller ej.

Det verkar dock som att andrahandsmarknaden snart börjar krypa under 8k. Tror allt färre orkar hålla på att scalpa för mindre än 2k vinst
Citera
2021-06-16, 19:09
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Webhallen har fått in tillräckligt med PS5 konsoler så de kunnat täcka förbokningar och har fått över att sälja. Det är tre paket, ett paket innehåller basenheten samt Ratchet & Clank Rift Apart, ett paket innehåller basenhet och en svart kontroll och tredje paktetet innehåller basenheten med en röd kontroll.

Man måste vara medlem för att kunna se/köpa dessa bundlingar.
Förstår att dessa säkert redan sålt slut men nu kan man inte ens hitta en produktsida för PS5 längre. Känns lite konstigt. Sidan kraschade eller något kanske. Eller så la dom ned sidan tillfälligt till dom har mer information eller något kring när nästa leverans kommer om dom nu sålt klart med alla förbokningar. Då skulle man väl kanske snart kunna lägga in sig på en lista där igen då dom stängde ned förbokningarna efter ett tag då det var så mycket.
Citera
2021-06-18, 01:20
Medlem
Kickexs avatar
Alltså hur kan man ha felberäknat begäran av produkten så in i helvete?

Även med covid åt sidan så verkar de inte ha haft några större förväntningar av försäljningen.
Det verkar inte som de hade kunnat leverera efterfrågan i vilket fall.

Hade de så pass lågt hopp över sin konsol?
Citera
2021-06-18, 16:53
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Alltså hur kan man ha felberäknat begäran av produkten så in i helvete?

Även med covid åt sidan så verkar de inte ha haft några större förväntningar av försäljningen.
Det verkar inte som de hade kunnat leverera efterfrågan i vilket fall.

Hade de så pass lågt hopp över sin konsol?

De har inte felberäknat nåt, vid slutet av mars hade de sålt nästan 8 miljoner ex så nu är siffran förmodligen runt 9: https://nordic.ign.com/news/45774/ps5-has-outsold-ps4-in-its-first-fiscal-year-on-sale

Det är mera än PS4 vid samma tid. De producerar så många de kan.
Citera
2021-06-18, 20:39
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
De har inte felberäknat nåt, vid slutet av mars hade de sålt nästan 8 miljoner ex så nu är siffran förmodligen runt 9: https://nordic.ign.com/news/45774/ps5-has-outsold-ps4-in-its-first-fiscal-year-on-sale

Det är mera än PS4 vid samma tid. De producerar så många de kan.

Är andra gången i tråden han frågar exakt samma och fått samma svar tror inte han begriper varför och hur och hur det verkligen ligger till.
Citera
2021-06-18, 22:16
Medlem
Neroxxs avatar
Varit en hel del drops idag på MM och Webhallen (hade tydligen två olika bundles). MM har haft lite sporadiska drop under dagen .Dessvärre missat samtliga, drygt att jobba natt när de flesta stora drops sker typ 09-10 och försvinner på typ 5 minuter.
Citera
2021-06-23, 17:30
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Är andra gången i tråden han frågar exakt samma och fått samma svar tror inte han begriper varför och hur och hur det verkligen ligger till.
?
Jag tror du förväxlar mig med någon annan.
Citera
2021-06-30, 00:16
Medlem
Jag vill bara hinna få tag i ett ps5 innan fifa22 kommer. Kan jag inte bara lägga en beställning hos tex mediamark? Fattar inte detta med utlottningar och släpp. Jag är beredd på betala direkt!
Citera
2021-06-30, 00:56
Medlem
Har dem tagit ned hela Playstation.com?... Så man tvingas logga in på sin konsol eller mobilen för att chatta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in