Citat:
Ursprungligen postat av
Burken89
Ni som har ett ps4 och köper ps5. Hur tänkte ni där? Det finns ju inga exklusiva spel till ps5 än. Allt finns mer eller mindre på ps4 också. Förutom nån enstaka titel som dessutom inte är värd att köpa ps5 för. Så vad var er anledning?
Har påtalat samma sak i flera månader. Finns ju inga spel som är grafiskt så mycket bättre så det är värt köpa en new gen konsol. Och för den delen finns det inga intressanta spel ute. Skulle väl vara re village och far cry 6 men dom kommer inte för ens maj. Skulle jag fått tag på en konsol hade jag väntat med att packa upp den tills det finns något vettigt att spela.
Eftersom det är början på New gen är skillnaderna så små mellan ps5 vs ps4 pro speciellt när det gäller spelen, standard ps4 slim börjar bli föråldrad dock. Att dom få spel som släpps nu går att spela på ps4 säger ju bara att det är onödigt köpa new konsol just nu. Det kommer dröja tills spelen är så avancerade så att ps4 fasas ut helt.
Men visst hade jag viljat ha en konsol mest för att den ska få samla damm oöppnad tills det kommer fräscha spel framöver. Dröjer som sagt och när det väl finns ett bättre spelutbud så lär det vara hyfsat enkelt få tag på en new gen konsol för ett normalt pris. När spelutbudet växer så förlorar de annars kunder om inte kunderna kan köpa en ps5.
Verkar mest som någon löjlig status grej. Titta jag har en ps5 som jag kan glo på men jag har inget vettigt att spela. Fattar inte hypen så sätt. Bra konsol men pinsamt dåligt spelutbud.