2021-03-14, 19:29
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timecop1983
Apex Legends i 60 FPS men också snabbare laddningstider i spel som i dagsläget nästintill är ospelbara på en vanlig ps4.

Vilka spel är det som nästintill är ospelbara på PS4? Har aldrig stött på ett själv så därför undrar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Demon's Souls Remake var nog för att jag skulle köpa en PS5. Originalet är ett av mina absoluta favoritspel.
Att många PS4-epel sedan fungerar bättre har varit en stor bonus, så jag rensar för närvarande min PS4-backlogg i högre fps och med en skönare handkontroll.

Det verkar vara ett bra spel Demon Souls. Jag har aldrig spelat det men det ska det nog bli en ändring på snart.
Citera
2021-03-14, 19:41
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Det är ju inte alls samma sak. Inte ens i närheten. Skillnaden mellan spelen som finns på både 4 och 5 är väldigt liten. Det handlar om upplösning och lite extra effekter som Ray tracing osv. Medans skillnaden på ps2 och ps4 var dag och natt. Spelen på ps4 hade inte ens fungerat på ps2 utan att förändra spelet helt och hållet.

Ok, det var en kass jämförelse, men PS3 och PS4 då? när de första spelen kom till bägge format sa folk samma som du säger nu. Men nog var det skillnad, på samma sätt som det gör skillnad att köpa ett nytt grafikkort till sin gamingdator mellan varven.

Sedan tror jag att jag knappast är ensam om att inte ha kunnat spela PS4-spel på åratal pga jetmotorljudet den avger. Så det finns fler vinster med att ha en PS5.
Citera
2021-03-14, 19:55
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Ok, det var en kass jämförelse, men PS3 och PS4 då? när de första spelen kom till bägge format sa folk samma som du säger nu. Men nog var det skillnad, på samma sätt som det gör skillnad att köpa ett nytt grafikkort till sin gamingdator mellan varven.

Sedan tror jag att jag knappast är ensam om att inte ha kunnat spela PS4-spel på åratal pga jetmotorljudet den avger. Så det finns fler vinster med att ha en PS5.

Mm nu lät det lite bättre
Citera
2021-03-14, 20:30
Avslutad
Citat:
Ni som har ett ps4 och köper ps5. Hur tänkte ni där? Det finns ju inga exklusiva spel till ps5 än. Allt finns mer eller mindre på ps4 också. Förutom nån enstaka titel som dessutom inte är värd att köpa ps5 för. Så vad var er anledning?

Är det inte skillnad på grafik överlags?
Citera
2021-03-14, 21:51
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Är det inte skillnad på grafik överlags?

Jo det är skillnad men inte något som är värt att lägga 6-7000 på om man har en ps4. Det finns inget extra i ps5 versionerna som det gjorde på ps4 versionerna av ps3 spel.

Ps3 vs ps4 kunde man se fler grejer i spelen och mycket bättre grafik samt andra funktioner. Men ps4 vs ps5 är mest fps och upplösning. Ungefär som att dra upp alla mätarna till ultra på pc. Ftf samma spel men bättre grafik osv.

Väntar hellre tills det kommer titlar som är exklusiva för ps5. Då jävlsr kommer vi få se på grejer.
Citera
2021-03-14, 21:57
Avslutad
Citat:
Jo det är skillnad men inte något som är värt att lägga 6-7000 på om man har en ps4. Det finns inget extra i ps5 versionerna som det gjorde på ps4 versionerna av ps3 spel.

Ps3 vs ps4 kunde man se fler grejer i spelen och mycket bättre grafik samt andra funktioner. Men ps4 vs ps5 är mest fps och upplösning. Ungefär som att dra upp alla mätarna till ultra på pc. Ftf samma spel men bättre grafik osv.

Väntar hellre tills det kommer titlar som är exklusiva för ps5. Då jävlsr kommer vi få se på grejer.

Min vän har fyran o tänkte ungefär i din stil så därför så tvekade jag också. (Är egentligen ingen PS människa då jag alltid har kört xbox)

Jag funderar på nya xbox för där kommer det exklusiva spel på beställning.
Citera
2021-03-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ni som har ett ps4 och köper ps5. Hur tänkte ni där? Det finns ju inga exklusiva spel till ps5 än. Allt finns mer eller mindre på ps4 också. Förutom nån enstaka titel som dessutom inte är värd att köpa ps5 för. Så vad var er anledning?

Har påtalat samma sak i flera månader. Finns ju inga spel som är grafiskt så mycket bättre så det är värt köpa en new gen konsol. Och för den delen finns det inga intressanta spel ute. Skulle väl vara re village och far cry 6 men dom kommer inte för ens maj. Skulle jag fått tag på en konsol hade jag väntat med att packa upp den tills det finns något vettigt att spela.

Eftersom det är början på New gen är skillnaderna så små mellan ps5 vs ps4 pro speciellt när det gäller spelen, standard ps4 slim börjar bli föråldrad dock. Att dom få spel som släpps nu går att spela på ps4 säger ju bara att det är onödigt köpa new konsol just nu. Det kommer dröja tills spelen är så avancerade så att ps4 fasas ut helt.

Men visst hade jag viljat ha en konsol mest för att den ska få samla damm oöppnad tills det kommer fräscha spel framöver. Dröjer som sagt och när det väl finns ett bättre spelutbud så lär det vara hyfsat enkelt få tag på en new gen konsol för ett normalt pris. När spelutbudet växer så förlorar de annars kunder om inte kunderna kan köpa en ps5.

Verkar mest som någon löjlig status grej. Titta jag har en ps5 som jag kan glo på men jag har inget vettigt att spela. Fattar inte hypen så sätt. Bra konsol men pinsamt dåligt spelutbud.
Citera
2021-03-15, 08:11
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo
Står att det går att boka PS5 på iphonehome.se. Men låter som ett så extremt oseriöst företag så jag vågar inte boka. Någon annan som har något tips på företag som kommer få en PS5 på ingång?
Känner samma...
Citera
2021-03-15, 08:41
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo
Står att det går att boka PS5 på iphonehome.se. Men låter som ett så extremt oseriöst företag så jag vågar inte boka. Någon annan som har något tips på företag som kommer få en PS5 på ingång?

Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Känner samma...

Nej, köp inte därifrån. Ägaren har blivit polisanmäld X antal gånger. Bluffsida är vad det är.
Citera
2021-03-15, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Ja, de fick in i intervaller mellan ca 17-19 igår kväll. Det behöver ju inte vara nåt fel, eftersom det troligen rörde sig om väldigt få konsoler åt gången. Men i och med att man börjar bli härdad av det här nu så känns det för bra för att vara sant. Jaja, det är bara att ringa på måndag och dubbelkolla så att allt stämmer.

Jag fick ett meddelande om att min är behandlat och har fått ett spårningsnummer! Så en PS5 verkar vara påväg
Citera
2021-03-15, 09:00
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Nej, köp inte därifrån. Ägaren har blivit polisanmäld X antal gånger. Bluffsida är vad det är.
Jo. Det är bara väntan som får fingrarna att klia.
Citera
2021-03-15, 09:44
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pabloescobar08
Jag fick ett meddelande om att min är behandlat och har fått ett spårningsnummer! Så en PS5 verkar vara påväg

Min är skickad nu på morgonen också. Vilken underbar känsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in