Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-20, 16:31
  #1
Avstängd
Dagens politiker vägrar att lyssna på de ur folket som t ex är kritiska/starkt kritiska mot invälleriet.

Jag börjar bli riktigt orolig för vad detta kommer att få för konsekvenser för landet sverige (detta handlar om invälleriet/berikarfrågan, men tråden handlar om vad detta med dagens politikers arbetssätt kan/kommer att få för konsekvenser för landet sverige och därför är inte tråden placerad i I&I, utan i politik inrikes).

Sjuklövern och MSM ser tillsammans till att så många som möjligt hålls i PK-schack genom att de fortfarande går på bluffen om att invälleriet är något bra/något som berikar sverige.

Och hittills så lyckas de tyvärr mycket väl med detta, eftersom de skrämt tillräckligt många så att de löpande ska känna att röstar vi på SD (eller t ex AFS, som det kommer att handla mkt om framgent) så röstar vi på ett rasistiskt parti.

Allt medan fler och fler känner en enorm frustration, och en hel del även ett stort hat mot hur det egna landet sköts.

Detta kan inte sluta väl.

Detta handlar inte om: vad göra?

Utan om: vad kommer vi få för samhälle om detta vansinne tillåts fortsätta i, säg, 5-10 år till utan att något radikalt händer inom politiken?


Vad ser ni för samhälle framför er? Skeenden, strömningar och allehanda scenarier?

Vad gör det med ett land, där hela det politiska PK-etablissemanget vägrar att lyssna på alla de som vägrar att låta sig indoktrineras? En skara som växer mer och mer och i snabb takt, men som ÄNDÅ inte får sin röst hörd via någon som helst radikal kursändring på sverige? (och kanske inte ens inom de närmaste 2-3 riksdagsvalen. Dvs, detta vansinnet kommer sannolikt att fortsätta ända till dess att det totala kaoset är ett faktum, troligen först då kommer det finnas tillräckligt många som hoppar av det indoktrinerade tåget).

Resurserna finns hos etablissemanget, och de kan därför hålla en väldigt stor del av folket fångna i icke samhällsmedvetna - icke upplysta tankar. Jag är skakad i grunden av det sverige som nu tillåts råda, därav trådstarten.
__________________
Senast redigerad av Muttmousse 2018-04-20 kl. 16:42.
Citera
2018-04-20, 16:48
  #2
Avstängd
Jag börjar bli väldigt orolig för vad dagens politik kan medföra när det t ex gäller samarbete och stämning på arbetsplatser, och inte minst är jag mkt orolig för hur det kommer att se ut på skolorna. Kommer t ex en massa kids rekryteras till nynazismen inom bara 5-10 år? Det känns tyvärr inte helt otänkbart som det ser ut nu.

Kommer det att bli ett fullständigt kaos på gator och torg, så att folks vardagliga liv berörs så pass negativt att samhället inom några år är i total gungning?

Vägen tillbaka till ett hyfsat harmoniskt samhälle känns idag i stort sett helt omöjlig.
__________________
Senast redigerad av Muttmousse 2018-04-20 kl. 16:51.
Citera
2018-04-20, 16:49
  #3
Awaiting Email Confirmation
Såklart blir följden inbördeskrig.
De redan otacksamma och hatiska invällarna försöker redan ta över, och kommer göra det såfort dom är fler i antal. Ny fyller dom upp via bb och Migverket, svensken kommer börja känna sig trängda av allt hat dom fått mottaga av enda anledningen att dom delat med sig
Citera
2018-04-20, 16:57
  #4
Medlem
Torsuss avatar
Jag skulle vilja svara lite allmänt och säga så här:

Tanken med förtroendevalda(ett system alltså som Sverige har) är ju att
vissa utvalda på heltid ska hinna sätta sig in i komplexa samhällsfrågor eftersom
gemene man inte hinner med det. de har alltså fått förtroende av folket för att
titta djupare på vissa frågeställningar.

Problemet uppstår när politikerna saknar den pedagogiska förmågan att förklara
för folket VARFÖR dom gör vissa beslut - beslut som gemene man tycker känns konstiga.

Ännu värre blir det förstås när politiker lägger sig till med maktarrogans och vägrar att överhuvudtaget lyssna - då är det naturligt att gapet mellan folket och politikerna blir större.

Så det är självklart ingen bra situation
Citera
2018-04-20, 16:59
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Såklart blir följden inbördeskrig.
De redan otacksamma och hatiska invällarna försöker redan ta över, och kommer göra det såfort dom är fler i antal. Ny fyller dom upp via bb och Migverket, svensken kommer börja känna sig trängda av allt hat dom fått mottaga av enda anledningen att dom delat med sig
Tack för ett bra inlägg. Känner likadant. Under ett antal år har jag sett till att i princip inte ha med invällare att göra överhuvudtaget, men det blir svårare och svårare, och kräver mer och mer energi.

Frågan är hur många år det återstår innan inbördeskriget är ett faktum?

Och jag blir helt rasande på dagens sjuklöverpolitiker, som ta mig fan MÅSTE se detta komma inom max 5-10 (möjligen ca 15 år, men jag tror att det blir tidigare än så).

Hur i helvete kan de isf fortsätta som de gör? Jag fattar inte detta. Kan de vara så totalt blinda/inne i en falsk trygghetsbubbla, att de inte ser det totala kaoset komma?
Citera
2018-04-20, 17:08
  #6
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Tack för ett bra inlägg. Känner likadant. Under ett antal år har jag sett till att i princip inte ha med invällare att göra överhuvudtaget, men det blir svårare och svårare, och kräver mer och mer energi.

Frågan är hur många år det återstår innan inbördeskriget är ett faktum?

Och jag blir helt rasande på dagens sjuklöverpolitiker, som ta mig fan MÅSTE se detta komma inom max 5-10 (möjligen ca 15 år, men jag tror att det blir tidigare än så).

Hur i helvete kan de isf fortsätta som de gör? Jag fattar inte detta. Kan de vara så totalt blinda/inne i en falsk trygghetsbubbla, att de inte ser det totala kaoset komma?
Så länge ekonomin fungerar någorlunda så kommer inget farligt att hända men tänk nu den dagen(och det kan komma fort) då ekonomin blir totalt ansträngd, arbetslösheten stiger kraftigt, höjda räntor med personliga katastrofer för de som har dyra lån, de som har kvar arbetet måste jobba skiten av sig och ändå inte får ekonomin att gå ihop - ja då kommer det att bli farligt...många kanske börja tänka:"jag är redan totalt förnedrad så värre kan det inte bli...nu jävlar smäller det!"
Citera
2018-04-20, 17:11
  #7
Medlem
rostigamazons avatar
Det låter ungefär som en sektledare, som enbart talar till dom som är hjärntvättade. Det är därför sekter aldrig blir riktigt stora, det är bara några få fanatiker som fastnar för såna ledare.
Citera
2018-04-20, 17:23
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag skulle vilja svara lite allmänt och säga så här:

Tanken med förtroendevalda(ett system alltså som Sverige har) är ju att
vissa utvalda på heltid ska hinna sätta sig in i komplexa samhällsfrågor eftersom
gemene man inte hinner med det. de har alltså fått förtroende av folket för att
titta djupare på vissa frågeställningar.

Problemet uppstår när politikerna saknar den pedagogiska förmågan att förklara
för folket VARFÖR dom gör vissa beslut - beslut som gemene man tycker känns konstiga.

Ännu värre blir det förstås när politiker lägger sig till med maktarrogans och vägrar att överhuvudtaget lyssna - då är det naturligt att gapet mellan folket och politikerna blir större.

Så det är självklart ingen bra situation
Mkt bra inlägg. Lämnar tråden ett par timmar, med förhoppningen att diskussionen kommer igång ordentligt - för den behövs.

För mig är det givet att det absolut borde ha varit folkomröstning i invällarfrågan. Och att vi, vid behov, borde fått folkomrösta på nytt t ex var 5:e år, eftersom frågan är så enormt betydelsefull för vårat sverige.

Ja, dels maktarrogansen och vägran att överhuvudtaget lyssna - som skapar nämnda gapet, och sedan dels detta med att förklara för folket varför de fattar det och det beslutet.

Säg att de skulle vara - 10000% - ärliga med de verkliga anledningarna till invälleriet hit till sverige: Det skulle ju inte gå, eftersom då skulle alla få klart för sig vad de håller på med. Att de t ex är ute efter röstboskap, se bra ut inför EU, och allt vad det kan vara - då skulle ju t ex frågan resas om en ny folkomröstning om EU.

Så även om vi ponerar att de är pedagogiska osv, så skulle de ju i just invällarfrågan bli så enormt avslöjade att det för dem skulle vara fullständigt ohållbart.

Inte en chans att de på allvar tror på det de säger - om att invälleriet är bra/berikar sverige - utan de måste LJUGA sig fram genom den politiska tillvaron, och detta är nu GENOMSKÅDAT av fler och fler, och då uppstår frustration och till slut ett enda stort hat mot hur det egna landet tillåts skötas (misskötas).

Jag är livrädd för hur detta kommer att sluta. När fler och fler ser hur etablissemanget tillåts indoktrinera och ljuga för att hålla tillräckligt många ur folket i schack. Val efter val efter val efter val, och allt medan sveriges samhälle går alltmer mot ett totalt kaos. Och det känns som att politikerna även bestämt sig för att även om de har haft fel, så fortsätter de till varje pris, för nu har de ju sagt till folket att det och det partiet är rasister, och då kan de ju inte helt plötsligt ge efter.

Skulle de i första hand bry sig om sveriges väl och ve, och inte bara om hur det går i valet i höst, så skulle de ju kunna erkänna att de med facit i handen faktiskt har fattat helt fel beslut, men det enda som betyder något för dem är makt och pengar - inte sveriges bästa.

Inget direkt nytt, men allt detta pga min stora oro kring att samhället nu sakta men lika säkert rasar samman mitt framför våra ögon.
__________________
Senast redigerad av Muttmousse 2018-04-20 kl. 17:27.
Citera
2018-04-20, 17:29
  #9
Medlem
Vi behöver inte den här typen av trådar. Ta bort den bara. Jag har idag besökt två av Stockholm förorter. Allt var lugnt och harmoniskt. Muttmousse försöker med organiserad uppvigling. Tänk på blodtrycket och sköt ditt jobb. Det räcker. Vi är gladare utan dina trådar.
Citera
2018-04-20, 17:30
  #10
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkonomiskKrasch
livrädd för hur det här kommer sluta...

ja det är bäst att ni är livrädda era jävla dekadenta vidriga människor..

knulla män i röven och byta könsdelar...är det det ni kallar för utveckling?


ni har något annat som väntar på er....vänta bara tills kraschen kommer, då blir det inte så roligt längre...jävla demoraliserade vidriga människor...
Ehhhh. vad menar du....? Vad har det med denna diskussion att göra?
Citera
2018-04-20, 17:31
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Det låter ungefär som en sektledare, som enbart talar till dom som är hjärntvättade. Det är därför sekter aldrig blir riktigt stora, det är bara några få fanatiker som fastnar för såna ledare.
Problemet är att staten agerar mkt likt en sekt, och lyckas hittills hålla ca 60-70% av folket i PK-schack.

Detta är fullständigt ohållbart.
Citera
2018-04-20, 17:33
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Vi behöver inte den här typen av trådar. Ta bort den bara. Jag har idag besökt två av Stockholm förorter. Allt var lugnt och harmoniskt. Muttmousse försöker med organiserad uppvigling. Tänk på blodtrycket och sköt ditt jobb. Det räcker. Vi är gladare utan dina trådar.
Och alla mord?

Alla våldtäkter?

Alla bilbränder?

All otrygghet som sprider sig till fler och fler områden?

Hur blind är du egentligen?
__________________
Senast redigerad av Muttmousse 2018-04-20 kl. 17:55.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback