• 1
  • 2
2018-04-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Dessutom stämmer inte det du skriver. Statliga skulder preskriberas efter 5 år. Jag har 11 månader kvar.
Så du menar att du inte fått någon form av påminnelse eller skriftligt krav för dessa skulder på 4 år?
Citera
2018-04-20, 22:27
Medlem
godboys avatar
Citat:
Varför jag inte betalade har du inte med att göra. Men jag har min skäl
Har kollat upp spanien och vet att jag inte kommer få lån. Men det är iofs bara idiotiskt att köpa boende i spanien ändå. Bättre att hyra.
Jaha-ja. Du tror att DU har en gräddfil till att inte betala. Det kan du bara glömma och förr eller senare lär du bli varse.

Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Du verkar inte ha kollat upp detta särskilt noga, du kommer inte undan ens i spanien. Det billigaste alternativet är att sluta muppa och betala.
Han kommer inte undan. TS tillhör ju helt klart inte de smartaste 99 procenten av befolkningen.
Citera
2018-04-21, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jaha-ja. Du tror att DU har en gräddfil till att inte betala. Det kan du bara glömma och förr eller senare lär du bli varse.

Han kommer inte undan. TS tillhör ju helt klart inte de smartaste 99 procenten av befolkningen.

Men din utvecklingsstörda råtta!!!!!!! Det preskriberas om 11 månader. Så jag tillhör nog den smarta procenten.

Lilleman januari drog jag in 186.000:- februari 78.000:- mars 0 :- april 46.000:-

Hur mycket har du dragit in i år på ditt slavaktiga jobb?

Har råd att köpa hela din familj och sälja dom kvinnliga som sexslavar nere i Albanien.
Citera
2018-04-21, 00:19
Medlem
Citat:
Dessutom stämmer inte det du skriver. Statliga skulder preskriberas efter 5 år. Jag har 11 månader kvar.

Det beror på. Är det ett CSN-lån du har så gratulerar jag dig till 25 års preskriptionstid
Citera
2018-04-21, 00:59
Medlem
Citat:
Men din utvecklingsstörda råtta!!!!!!! Det preskriberas om 11 månader. Så jag tillhör nog den smarta procenten.

Lilleman januari drog jag in 186.000:- februari 78.000:- mars 0 :- april 46.000:-

Har råd att köpa hela din familj och sälja dom kvinnliga som sexslavar nere i Albanien.

Jag råder dig att läsa på angående preskriptionstid och lån. Preskriptionstiden nollställs när borgenären skickar ut nya kravbrev. Bara för att du fullständigt skiter i varenda brev i 5 års tid innebär inte att du på något magiskt sätt är skuldfri, givetvis funkar systemet överjävligt mycket bättre än så.

Givetvis är det fullständigt skitsamma om du hävdar att du minsann aldrig har sett röken av några krav. Det är nog försvinnande få borgenärer som bara lägger ner och slutar skicka kravbrev. Det vanliga är ju givetvis att de skickar kraven till Kronofogdemyndigheten = tiden nollställs aldrig...någonsin.

Gör som du vill men det är ju fenomenalt fånigt att grina över att ha slarvat med sina räkningar. Du skryter om att ha tjänat ca 250tkr under årets första månader, hade du använt skallen hade du betalat de där skitskulderna. Jag förstår inte ens din retorik om jag ska vara helt ärlig...du betalar inte räkningarna (och det tar LÅNG TID innan de kräver en jävla massa utgifter, i ditt fall rör det sig ju om ganska många räkningar du totalt har skitit i...inte bar en enstaka) och sliter ditt hår när kraven kommer. Totalt ologiskt i mina ögon.

Som sagt, betala skulden så slipper du bry dig.

Nej, jag fattar det fan inte...hur fan har du lyckats med att skita i att överhuvudtaget betala såna strunträkningar? Ok om du nu missar 1-3st, men sen är det fan bisarrt. Jag undrar ju hur tusan det ser ut med resten av dina räkningar om du inte ens pallar att betala en avgift på 22kr? Det tar som sagt jävligt lång tid innan det går till kronofogden, och du har tydligen lyckats att göra det på 20st räkningar?!?!?

Näe, flytta du till Spanien. Med den lustiga inkomsten du redovisar handlar det knappast om vita pengar- alternativt spel...som ALDRIG lönar sig i längden.
Citera
2018-04-21, 09:04
Medlem
1Partys avatar
Kommer inte att gå.

För det första kommer banken där nere i Spanien fråga om du har några andra öppna bank kontor (i ett annat land..) Därpå kommer du svara "Ja".. Och de kommer att fråga i vilket land.. Då är du kört.

https://www.kronofogden.se/Europeisk...elaggande.html

Senast redigerad av 1Party 2018-04-21 kl. 09:13.
Citera
2018-04-21, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Kommer inte att gå.

För det första kommer banken där nere i Spanien fråga om du har några andra öppna bank kontor (i ett annat land..) Därpå kommer du svara "Ja".. Och de kommer att fråga i vilket land.. Då är du kört.

https://www.kronofogden.se/Europeisk...elaggande.html

Första personen som fokuserade på frågan och svarade på vad jag ville veta. Tack

Fick dock reda på svaret på egen väg.
Citera
2018-04-21, 09:27
Medlem
godboys avatar
Citat:

This-->

Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Jag råder dig att läsa på angående preskriptionstid och lån. Preskriptionstiden nollställs när borgenären skickar ut nya kravbrev. Bara för att du fullständigt skiter i varenda brev i 5 års tid innebär inte att du på något magiskt sätt är skuldfri, givetvis funkar systemet överjävligt mycket bättre än så.

Givetvis är det fullständigt skitsamma om du hävdar att du minsann aldrig har sett röken av några krav. Det är nog försvinnande få borgenärer som bara lägger ner och slutar skicka kravbrev. Det vanliga är ju givetvis att de skickar kraven till Kronofogdemyndigheten = tiden nollställs aldrig...någonsin.

Gör som du vill men det är ju fenomenalt fånigt att grina över att ha slarvat med sina räkningar. Du skryter om att ha tjänat ca 250tkr under årets första månader, hade du använt skallen hade du betalat de där skitskulderna. Jag förstår inte ens din retorik om jag ska vara helt ärlig...du betalar inte räkningarna (och det tar LÅNG TID innan de kräver en jävla massa utgifter, i ditt fall rör det sig ju om ganska många räkningar du totalt har skitit i...inte bar en enstaka) och sliter ditt hår när kraven kommer. Totalt ologiskt i mina ögon.

Som sagt, betala skulden så slipper du bry dig.

Nej, jag fattar det fan inte...hur fan har du lyckats med att skita i att överhuvudtaget betala såna strunträkningar? Ok om du nu missar 1-3st, men sen är det fan bisarrt. Jag undrar ju hur tusan det ser ut med resten av dina räkningar om du inte ens pallar att betala en avgift på 22kr? Det tar som sagt jävligt lång tid innan det går till kronofogden, och du har tydligen lyckats att göra det på 20st räkningar?!?!?

Näe, flytta du till Spanien. Med den lustiga inkomsten du redovisar handlar det knappast om vita pengar- alternativt spel...som ALDRIG lönar sig i längden.
Eftersom TS går igång något så enormt och i princip påstår sig vara mångmiljonär så tror jag det kan se ut så här i verkligheten:
TS bor i en smutsig etta i Hjulsta eller liknande, är outbildad, har sannolikt betydligt mer skulder än det han påstår ovan, gällande sparkapital så har han på sin höjd någon hundralapp.

Troligen har han fått jobb på ett callcenter i Spanien och tror att han kommer bli århundradets säljare och bli rik.

På sin höjd har han råd med biljetten till flygbussen till Arlanda.

De som bassunerar ut att de är såååå rika och samtidigt har KFM skulder brukar just bara ha skulder och inga tillgångar.
Citera
2018-04-21, 15:11
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Första personen som fokuserade på frågan och svarade på vad jag ville veta. Tack

Fick dock reda på svaret på egen väg.

Bra att du ha koll på det!
Citera
2018-04-21, 18:08
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Har kronofogden/inkasso i sketna Sverige.

Kommer flytta till Spanien i vinter. Hur ser det ut när man jobbar osv där? Sköter sin ekonomi där, och har spansk bankkonto osv?

Kommer Sverige jaga mig i spanien med? Kommer jag bli nekad av spansk bank pga dåligt skött ekonomi i Sverige?

Har ca 500.000:- ( annans konto) Som kommer hamna på den spanska banken också.

Flyttar inte från Sverige pga skulderna utan andra skäl.

Undra vad som er skit i detta fallet? Du eller sverige. Bra att drägg som du sticker. Bara man kan få mer fart i emigreringen så att allt pack drar iväg. Det värsta är tamigfan WT folk med skulder som sen skyller på samhället för att de själva är värdelösa personer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in