Citat:
Ursprungligen postat av
darkman74
Nu vet jag att det här inte är det du vill ha svar på, men du får det ändå...
Jag fattar fan inte poängen med det här alls? Du får ursäkta mig, men det där lät ju totalt hjärndött. Du har alltså skulder, samtidigt påstår du att du utan vidare kan betala dessa. Så varför i helvete då inte göra det istället, och sen flytta till Spanien ändå? Sen undrar du över banklån där? Som sagt varför ens fundera, betala av skulderna om du nu kan det sen kan du ta ett nytt lån.
Om vi nu bortser från det ovan så kvarstår faktumet att du bara flyttar till Spanien, jävligt lätt att hitta rätt på dig precis som andra uppger. Kul att få indrivning på sig i ditt "nya" land, vad fan ska du göra när det väl skiter sig även där? Sen ska du ha klart för dig att dina skulder givetvis ökar iom. ränta. Du bränner dina skepp totalt när det gäller Sverige, du kommer att fastna i tullen om du någon gång vill återvända (även om det bara är för någon dag eller så). Ok om du hade valt Burundi och tänkt stanna där hela livet, men Spanien?
Obegripligt resonerat...om du nu ska göra någon form av bedrägeri så är ju det här typ den sämsta tänkbara idén. Även om du har lånat ihop t ex. 500000 så är ju det absolut ingenting. De pengarna kan du ju lätt bränna utan att ens märka av det. Du sätter ditt "liv" i Sverige på spel för vad jag antar är en skitsumma med pengar. Visst, hade du blåst någon på typ 20 miljoner hade jag kunnat förstå tankarna, men inte nu.
Väldigt enkelt svar på frågan. JAG tänker INTE betala räkningar som har över 30.000% i ränta.
20 stycken trängselskatt på 22:- ligger på ca 1300:- STYCK
440:- = 26.000:- endast pga påminnelse på 500 sen kronofogden 600 sen ränta.
Väldigt väldigt enkelt svar. Betalar gärna 440:- men inte deras påhittade avgifter. Gör inte ens det under pistolhot eller om jag haft 200 miljarder $. Det är en princip sak.
Dessutom stämmer inte det du skriver. Statliga skulder preskriberas efter 5 år. Jag har 11 månader kvar. Kronofogdskulden ligger totalt på 26.000:- så det är egentligen inga problem
Men det spelar ingen roll för har ändå anmälningarna i 3 år. Så även om jag betalar av allt så får jag kurac ändå.