Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Det kommer självklart komma kombibilar som går på el. Om fem år kan man antagligen pendla lika långt med en elbil kombi som med en dieselbil.
Om man bor i en småort är chansen stor att man själv bor i ett hus, villa eller radhus och då kan man själv dra en elsladd från huset. Problem solved.
Jasså? Det märks att du inte är ofta utanför Sthlm om du tror att chansen är stor att man bor i eget hus på småorter.
Jag har testat att bo i hus på en annan småort.
Här hade det blivit problem.
Vet du vad ett hus kostar? Om inte så kan jag berätta att det är dyrt. Ytterst få personer med familj o hus har ens råd med en ny bil i dag. Hur ska de då ha råd med en elbil? O nästa fråga är då vad de ska ha en liten bil till?
Nej, ska man sälja in nya bilar hos privatpersoner så är det människor som mig man ska sikta in sig på. Dvs, människor med vuxna barn som gått igenom stålbadet av begränsad ekonomi.
Jag har råd att köpa en ny bil. Men jag tänker inte betala samma summa till bostadsbolaget för att kunna tanka min bil.
Men åter till de där batterierna.
Du säger fem år. Jahadu.
Nu är inte detta nedvärderande. Men du kör taxi medan jag arbetat med konstruktion.
Jag däremot kan inte köra taxi medan du inte kan konstruktion.
Du har läst, fem år medan jag vet att det är en målsättning som kanske ta 50 år.
Hört talas om nästa generations kärnkraft? Den som ska vara säker o som kommer vilket år som helst?
Jodå, redan när folkomrösningen på 80-talet så pratade man om att den kom vilken dag som helst o vi väntar fortfarande.
Vi kan inte lagstifta eller styra vårt leverna efter vad som KAN hända om fem år. Sovjet försökte o det gick åt helvete.