Citat:
Ursprungligen postat av
Valtyr
Skönt att du tror på random nolla på forumet med noll koll. Men det brukar vara så, maka dras till kaka.
Nästa gång kanske du borde faktakontrollera, men du kollar aldrig sånt som går emot din världsbild, din gamle oljeälskare.
Varför hatar du vår värld och vill förstöra den? Kan inte du förklara det för alla?
Jag antar och hoppas att du inte har barn du vill förstöra för. Det vore tragiskt om dina gener spred sig vidare.
Du vet att klimat "hotet" är en ny religion skapad av globalister för att kunna pusha deras agenda va?
sätter du skriver på bevisar att jag har rätt, du är smått manipulerad, likt kristna var förr när vi brände "häxor" på bål, så ta och chilla ner lite grabben, du skämmer ut dig själv.
sen kan du inte med gott samvete säga att elen vi förbrukar idag är speciellt vänlig emot miljön...
en mindre är batterier speciellt bra för miljön att tillverka, än mindre är miljoner eller miljarder el bilar att tillverka.
Skulle inte förvåna mig ifall el bilarna idag är sämre för miljön än vad bensinarna är.
men i framtiden går det nog att få el bilarna och deras el mycket mera miljö vänlig, men att påstå att en gammal bensinare som är väl skött är speciellt mycket sämre för miljön än el bilar är humbug, det som är värst för miljön är dessa små bilar som knappt håller 20 tusen mil utan att hela bilen är kapput, bättre är dom gammla 240-740 som ganska lätt håller i 40-50 tusen mil om man sköter om dom, att tillverka nya saker är sämre för miljön än att ta hand om dom gamla sakerna, därav är det inte speciellt miljö vänligt att tillverka nya el bilar och skrota den gamla flottan med bilar vi har.
Sen släpper bilar ifrån sig c02 vilket är bra för växtligheten på jorden.
till tråden: Ja ts bil tilverkare ljuger, det har dom alltid gjort, och majoriteten av jordens befolkning gör det då sanningen inte är speciellt underhållande eller säljande.
Tror dock el bilar är relativt bra för stads bor, då dom kör oftast korta sträckor och pga av den stora mängden bilar som kör i innerstaden, blir bättre luft.