2018-04-16, 17:17
Medlem
spoilers avatar
"Två tonåringar döms för att ha våldtagit och sexuellt ofredat en kvinna vid ett boende i kommunen. Nattpersonalen på boendet märkte inte av att övergreppen skedde i ett av rummen.

Det var i slutet av december 2017 som kvinnan följde med de båda 18-åriga männen till ett boende i kommunen, där en av männen hade ett rum.

Det var inte tillåtet att ta emot besök på boendet under nätterna och för att ta sig in krävdes en dörrblipp.

När de tre kommit in i rummet där en av männen bodde hindrades kvinnan att gå tillbaka ut. Männen sa att de inte ville att hon skulle gå ut i korridoren eftersom nattpersonalen på boendet då kunde upptäcka att de hade sällskap.

En av männen ska därefter ha tvingat sig på kvinnan. Han höll fast hennes armar och våldtog henne. Kvinnan uppger att hon vid flera tillfällen sa nej och bad honom sluta."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...ende-i-ljungby

"Den ene mannen som ofredade kvinnan sexuellt har erkänt brott och på kvinnans kläder hittades sperma som kan knytas till mannen. Han döms till villkorlig dom för sexuellt ofredande. Han ska även betala 23 990 kronor i skadestånd till brottsoffret.

Den andre mannen, som våldtog kvinnan, nekar till brott och hävdar att han inte befann sig i lägenheten när våldtäkten begicks. Tingsrätten menar däremot att det finns omständigheter som gör att att kvinnans berättelse ska godtas framför mannens. Kvinnans uppgifter får, enligt tingsrättens bedömning, sådant stöd av övrig utredning att de bör läggas till grund för bedömningen.

Mannen döms därför till ett år och tre månaders fängelse för våldtäkt. Han ska också betala 134 990 kronor i skadestånd till brottsoffret. Tingsrätten beslutade därtill att mannen ska utvisas ur landet och förbjudas att återvända på tio år."

https://www.smalanningen.se/article/...-har-de-domts/

Någon som vet mer?
Citera
2018-04-19, 22:08
Medlem
Gärningsmän:

Anw*r Hass*ni, 19991020
Medborgare i Afghanistan

F*rdin Hes*ri, 19991002-5379
Medborgare i Afghanistan

* = A

https://minfil.org/J83dh7eab3/V_xj__...4-16_3785_.pdf

Citat:
Efter att de hade stängt träffade hon de båda killarna utanför. Hon började prata med dem. De berättade att de var från Afghanistan. Hon började fråga lite omkring det. Hon var med i en grupp på Facebook, hon minns inte vad den hette men det var något om att Sverige inte skulle skicka hem de som kommer hit. Hon har alltid tyckt synd om dem som flytt på grund av kriget. Andra har däremot tyckt att de ska åka hem igen och det har hon opponerat sig emot. Hon tyckte det var ganska intressant att prata med dem. Det var många som hade sagt till henne innan att man skulle akta sig för de killar som kommer som flyktingar. När hon gick med i gruppen fick hon flera vänförfrågningar så hon gick ur gruppen.

Vittnesförhör med närstående till bo:
Citat:
Målsäganden är mycket mån om ungdomar som kommit hit från andra länder. Så han förstår att hon ville prata med dem.

Med de citaten gjorda är det viktigt att poängtera att det bo fick utstå var riktigt riktigt vidrigt och mardrömslikt. Att killen som låg och runkade och tafsade på henne medan den andre våldtog henne analt bara döms till villkorlig dom och inget annat måste vara våldtäkt nr 2.
Citera
2018-04-21, 08:30
Medlem
spoilers avatar
"När Anwar Hassani, 18 år, från Afghanistan stod utan bostad tyckte Ingegärd Johansson, 86 år, att det var självklart att erbjuda sitt hem.
Hon vill uppmuntra andra att göra detsamma."

https://www.smalanningen.se/article/...t-hjalpa-till/
Citera
2018-04-21, 09:42
Medlem
Känner mig inte så empatisk i det här fallet.

Anwar Hassani, 19991020
Frihetsberövande: Häktad
c/o Ingerd Johanson
Tegelbruksgatan 7
341 31 Ljungby
Medborgare i Afghanistan

Fardin Hesari, 19991002-5379
c/o Hvb Ljungberga
Kungshögsgatan 20 Lgh 1235
341 35 Ljungby
Medborgare i Afghanistan
Citera
2018-04-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"När Anwar Hassani, 18 år, från Afghanistan stod utan bostad tyckte Ingegärd Johansson, 86 år, att det var självklart att erbjuda sitt hem.
Hon vill uppmuntra andra att göra detsamma."

https://www.smalanningen.se/article/...t-hjalpa-till/

Man trodde ju att lustarna skulle lagt sig vid 86, men det kanske bara är de svenska mansdjuren som inte längre vill?
Citera
2018-04-21, 18:13
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Så orchen som runkade på våldtäktsoffret tycker alltså tingsrätten att vi ska behålla?!?
Dessutom inget straff (”vilkorligt”).

Nej, fram för obligatorisk utvisning vid brott med fängelse i straffskalan.
Om man avstår ska det motiveras tydligt.
Citera
2018-04-21, 18:50
Medlem
Naturligtvis förtjänar ingen att bli våldtagen, och man bör inte skuldbelägga brottsoffer för att de betett sig tanklöst och omdömeslöst. Men med detta sagt, hur j-a korkad får man lov att vara som kvinna i dagens Sverige?

BO hade t.o.m. blivit varnad för att umgås med "flyktingar", men valde trots detta att sent på natten, som ensam tjej, följa med två skäggbarn på efterfest... Kanske är jag hjärtlös, men jag har svårt att känna någon medkänsla med henne.

För övrigt håller jag med dem som påpekat att båda de dömda naturligtvis borde ha utvisats.
Citera
2018-04-22, 19:09
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Men med detta sagt, hur j-a korkad får man lov att vara som kvinna i dagens Sverige?

BO hade t.o.m. blivit varnad för att umgås med "flyktingar", men valde trots detta att sent på natten, som ensam tjej, följa med två skäggbarn på efterfest... Kanske är jag hjärtlös, men jag har svårt att känna någon medkänsla med henne.

Man får hoppas att hon ändrat sin inställning nu.
Citera
2018-04-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Man får hoppas att hon ändrat sin inställning nu.

Jo det får man verkligen hoppas
Citera
2018-04-23, 23:11
Medlem
spoilers avatar
"Två flyktingbarn från Afghanistan döms för våldtäkt respektive sexuellt ofredande mot en medelålders kvinna som de bjudit in till sitt HVB-hem i Ljungby. Kvinnan, som är engagerad på Facebook mot utvisningar, ville bevisa att de främlingsfientliga har fel om att afghaner är farliga.
– Ska inte du vara med och våldta? frågade det ena flyktingbarnet sin kompis i samband med våldtäkten, enligt domen."

http://www.friatider.se/medel-lders-...ta-fr-gade-ena
Citera
2018-04-24, 00:05
Medlem
JustZlatans avatar
Är man så naiv får man skylla sig själv. Jag känner ingen som helst sympati för henne. Dessutom har hon barn och ändå är hon ute och super och följer med hazarer hem till deras HVB-boende. Dumma naiva batikhäxa. Koppla in Soc och ta ifrån henne barnen!
Citera
2018-04-24, 01:11
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Två flyktingbarn från Afghanistan döms för våldtäkt respektive sexuellt ofredande mot en medelålders kvinna som de bjudit in till sitt HVB-hem i Ljungby. Kvinnan, som är engagerad på Facebook mot utvisningar, ville bevisa att de främlingsfientliga har fel om att afghaner är farliga.
– Ska inte du vara med och våldta? frågade det ena flyktingbarnet sin kompis i samband med våldtäkten, enligt domen."

http://www.friatider.se/medel-lders-...ta-fr-gade-ena

Citat:
– Jag tyckte det var ganska intressant att prata med dem. Det var många som hade sagt till mig innan att man skulle akta sig för de killar som kommer som flyktingar, fortsatte hon.

Man ska inte leka med ormar och förvänta sig att inte bli biten.

Polisen, BRÅ (Brottsförebyggande rådet), Alternativa Medier, Sverigevänliga politiker, privatpersoner etc. har ju förvarnat och berättat om överrepresenterade statistik och siffror att utrikesfödda (utomeuropéer) samt även personer med invandrarbakgrund är helt klart mer benägna att begå sexualbrott jämfört med etniska svenskar.

Trots det väljer hon att följa med 'helt okända' på fyllan till 'okänd' miljö.

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är man så naiv får man skylla sig själv. Jag känner ingen som helst sympati för henne. Dessutom har hon barn och ändå är hon ute och super och följer med hazarer hem till deras HVB-boende. Dumma naiva batikhäxa. Koppla in Soc och ta ifrån henne barnen!

Jag väljer, oavsett omständigheter, att aldrig peka och skylla på brottsoffer.
Senast redigerad av SveaBunkern 2018-04-24 kl. 01:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in