2018-11-25, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumsregler
Det fanns även andra ligor så som Begemot, Salmosalar osv. De var väldigt aktiva tidigare men har inte sett någon kommentar från de på länge.

Det har varit väldigt tyst från deras sida sedan 1 år tillbaka eller så.
Citera
2018-11-25, 22:54
Medlem
Till Quick och rumsregler: Jag är också villig att prata om själva ligan. Men väntar på något intressant skall dyka upp. Jag är intresserad fortfarande på om ligor finns kvar (vilket jag inte tror, men vill gärna veta vad andra vet).
Citera
2018-11-25, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Det har varit väldigt tyst från deras sida sedan 1 år tillbaka eller så.

Jag vet. Frågan är då om det var endast HP-hjälpen som var aktiv? Är alla andra ligor utplånade?
Citera
2018-11-25, 22:57
Medlem
Citat:
Jag vet. Frågan är då om det var endast HP-hjälpen som var aktiv? Är alla andra ligor utplånade?

Salmosar är HP-hjälpen. Det är samma liga!
Citera
2018-11-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Till Quick och rumsregler: Jag är också villig att prata om själva ligan. Men väntar på något intressant skall dyka upp. Jag är intresserad fortfarande på om ligor finns kvar (vilket jag inte tror, men vill gärna veta vad andra vet).

Kolla några äldre inlägg från idag! Finns lite mer information om andra ligor där. Ligan hade samlat information om deras konkurrenter och det fanns med i FUP.
Citera
2018-11-25, 22:59
Medlem
Citat:
Salmosar är HP-hjälpen. Det är samma liga!

Whaat?! Vilka var det som åkte dit år 2016? Varför valde de att byta namn isåfall?
Citera
2018-11-25, 23:02
Medlem
Citat:
Whaat?! Vilka var det som åkte dit år 2016? Varför valde de att byta namn isåfall?

Enligt FUP (fick höra från en kunnig och trogen FB:are) minns ej aktbilaga. Så stod det "Introduktion till salmosar" (de hade också kontot "fifflaren"). Ska se om jag hittar vilken bilaga det var. Men jag tror att de gjorde så för att stärka bilden om HP-fusk.

Edit: Hittade det!
Aktbilaga:238 s.65
"Beslagsprotokoll och fotografi BG384 p1, dator som togs i beslag från
Victor Gustafsson i samband med att han greps den 14 april 2018, vilken
innehåller mappar med innehåll som rör HP-hjälpens verksamhet under
tidsperioden 2015-12-02 - 2018-04-08 bl.a. ej godkända HT 2015, HPbrev,
inför testomgång, information under provdagen, introduktion HPguden,
introduktion HP-hjälpen, introduktion Salmosalar, kundlista
krypterad, prislista, säljbrev, skickat utrustning, skulder, starta om
mobiltelefonen, adresslista läkare tandläkare utomlands, allmänna
instruktioner för provpaketet, beslut från UHR angående utlämnande av
allmänna handlingar samt överklagan på beslutet etc (bilaga A s. 973-
1108)."

Därför var han också "hp-guden". Det gör att jag tror att fusket i princip är över.
Senast redigerad av Nagayumi12 2018-11-25 kl. 23:07.
Citera
2018-11-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSGuy
Nej men att hänga ut människor. Jag anser inte att fusk är okej.
Fusk är inte okej enligt dej....??? Du verkar faktisk ändå fuskat även under din tidigare utbildning:
(FB) Fråga angående urkund
Eller.....???
Citera
2018-11-25, 23:11
Medlem
Som Tullius skrev är det viktigt att vi attackerar på bred front, mot både fuskarna och fuskligorna. Dessa verkar i symbios och den ena kan inte leva utan den andra.

Jag läste i FUPen att det tidigare skall ha funnits fyra aktörer; HP-ängeln, HP-guden, HP-hjälpen och Begemot. Dessutom nämndes även stockholmsligan i UG:s reportage.

Så HP-hjälpen är den ligan som har sprängts nu med bröderna Victor och Oscar Gustafsson och Lucas Gardebrand i spetsen.

HP Ängeln är enligt användare Tullius "Deniz Sam Alizadeh Amirbeygi" och San.

Vad vet vi om HP-guden?

Begemot har jag tolkat det som var de som klantade sig i samband med UHR:s fälla med att blanda proven. Har han varit uträknad sedan dess?

Hur är det med stockholmsligan? Är det samma som någon av ovan aktörer?

Vilka mer ligor finns det? Är det någon liga som kan ha gått under radarn eller som har etablerat sig på marknaden nu i samband med andras fall? Alla fuskbidragare skall synas i ljuset!
Citera
2018-11-25, 23:11
Medlem
Citat:
Enligt FUP (fick höra från en kunnig och trogen FB:are) minns ej aktbilaga. Så stod det "Introduktion till salmosar" (de hade också kontot "fifflaren"). Ska se om jag hittar vilken bilaga det var. Men jag tror att de gjorde så för att stärka bilden om HP-fusk.

Edit: Hittade det!
Aktbilaga:238 s.65
"Beslagsprotokoll och fotografi BG384 p1, dator som togs i beslag från
Victor Gustafsson i samband med att han greps den 14 april 2018, vilken
innehåller mappar med innehåll som rör HP-hjälpens verksamhet under
tidsperioden 2015-12-02 - 2018-04-08 bl.a. ej godkända HT 2015, HPbrev,
inför testomgång, information under provdagen, introduktion HPguden,
introduktion HP-hjälpen, introduktion Salmosalar, kundlista
krypterad, prislista, säljbrev, skickat utrustning, skulder, starta om
mobiltelefonen, adresslista läkare tandläkare utomlands, allmänna
instruktioner för provpaketet, beslut från UHR angående utlämnande av
allmänna handlingar samt överklagan på beslutet etc (bilaga A s. 973-
1108)."

Därför var han också "hp-guden". Det gör att jag tror att fusket i princip är över.

Helvete, tack! Det förklarar en hel del. Då kan jag hålla med dig om att fusket i form av ligor är nog borta. Men sedan kommer fusk att förekomma hur som helst i olika former, överallt i samhället men det är en annan fråga.
Citera
2018-11-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revealeroftruths
Som Tullius skrev är det viktigt att vi attackerar på bred front, mot både fuskarna och fuskligorna. Dessa verkar i symbios och den ena kan inte leva utan den andra.

Jag läste i FUPen att det tidigare skall ha funnits fyra aktörer; HP-ängeln, HP-guden, HP-hjälpen och Begemot. Dessutom nämndes även stockholmsligan i UG:s reportage.

Så HP-hjälpen är den ligan som har sprängts nu med bröderna Victor och Oscar Gustafsson och Lucas Gardebrand i spetsen.

HP Ängeln är enligt användare Tullius "Deniz Sam Alizadeh Amirbeygi" och San.

Vad vet vi om HP-guden?

Begemot har jag tolkat det som var de som klantade sig i samband med UHR:s fälla med att blanda proven. Har han varit uträknad sedan dess?

Hur är det med stockholmsligan? Är det samma som någon av ovan aktörer?

Vilka mer ligor finns det? Är det någon liga som kan ha gått under radarn eller som har etablerat sig på marknaden nu i samband med andras fall? Alla fuskbidragare skall synas i ljuset!

Se mitt tidigare inlägg!

Man kan nog säga att det fanns 2-3 aktörer. Begemot (som är dött nu?) Stck-ligan (borta har jag för mig). Hp-hjälpen (ja vi vet ju)
Citera
2018-11-25, 23:21
Medlem
Jinglers avatar
Varför har dem inte bara metalldetektorer vid ingången och störsändare i salarna samt fingeravtrycksregistrering? Då blir det lite svårare att fuska/använda hörsnäckor/mobil/spökskrivare. Finns hur mkt teknik som helst att tillgå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in