• 1
  • 2
2018-04-16, 00:55
Medlem
Tänkte kolla om ni tror det är någon fara med mig eller om jag är illa ute? Har varit på en drogbench i ca 3 år där jag experiementerat lite med amf. kokain & E.. Har kanske sammanlagt testat amf. 3ggr kokain 5ggr och E 2 ggr. Linorna har kanske varit totalt 2-3g, amf. och kokain sammanräknat.. Ända drogen som hängt med genom åren är egentligt CB som brukats sporadiskt och i snitt kanske 0.5G i veckan.. Ser ni detta som ett riskbruk eller ett kontrollerat bruk? Ska tilläggas att jag inte är särskilt sugen på varken amf. eller kokain. Men MDMA skulle jag gärna köra i gång i halvåret kanske..
Citera
2018-04-16, 01:01
Medlem
På 3 år har du dragit amf 3 ggr o kokain 5? Eller vad som var vad, du snittar alltså 1 gång per år tjack, knappast att det påverkar din hälsa någonting nämnvärt. Och 0.5gram i veckan av cannabis är ju typ bara 1 gång i veckan då?
Citera
2018-04-16, 01:12
Medlem
Zer0Shits avatar
Tänker du i dom banorna brukar det vara tecken på missbruk.

z
Citera
2018-04-16, 01:13
Bench? Menar du binge?
Citera
2018-04-16, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Bench? Menar du binge?

Hehe ja binge kallas det kanske. ja som ovan skrev så kanske det är tecken på missbruk. Därför jag är osäker kring det hela. Har spontant känt att det är ett kontrollerat bruk men jag kanske underskattar risken.
Citera
2018-04-16, 01:19
Medlem
bör tilläggas att jag har ett ordnat liv i övrigt med mkt vänner, bra familj och ett bra jobb.
Citera
2018-04-16, 01:35
Medlem
EchoesOfSilences avatar
I mitt tycke är din drogkonsumtion synnerligen långt i väg från ens potentiellt riskbruk. Ditt bruk av dessa substanser placerar dig långt ner i den lägsta skalan i fråga om konsumtion så som det i den bästa av världar möjligen skulle kunna se ut om dessa droger hade sålts i affären.

Var inte orolig. Ditt bruk kommer inte att skada dig alls med den omfattning du uppger.
Citera
2018-04-16, 01:36
Medlem
Jango-fetts avatar
Jag skulle inte säga att det är ett riskbruk. Så länge det inte går ut äver livet i övrigt såsom jobb, vänner och familj eller andra intressen så bör det vara lugnt.
Citera
2018-04-16, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
I mitt tycke är din drogkonsumtion synnerligen långt i väg från ens potentiellt riskbruk. Du använder substanserna nere i den lägsta skalan så som det i den bästa av världar möjligen skulle kunna se ut om dessa droger hade sålts i affären.

Var inte orolig. Ditt bruk kommer inte att skada dig alls med den omfattning du uppger.

Skönt att höra ! Jag har ett påfrestande socialt arbete så jag vill inte pajja hjärnan :P
Citera
2018-04-16, 01:39
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234ost
Skönt att höra ! Jag har ett påfrestande socialt arbete så jag vill inte pajja hjärnan :P

Är du bara försiktig med doserna när du väl nyttjar drogerna (och därutöver inte blandar olika substansgrupper hejvilt) så har du inget att oroa dig för.

Regelbunden alkoholkonsumtion är en större riskfaktor för hälsan än vad din drogkonsumtion är.
Citera
2018-04-19, 05:01
Medlem
Bluepants avatar
Känns mer som att du vill ha bekräftelse än något verkligt svar? Tror du själv att man är missbrukare för att man använder något någon enstaka gång om året?

"Är jag missbrukare om jag tar några öl på nyår? Alltså endast 1-2 öl på nyår jag dricker aldrig annars. Är detta riskbruk?"

EDIT:
Kanske missförstod, menade du riskbruk som i "finns det några risker med en sån här konsumtion", eller menade du riskbruk som i missbruk?
Citera
2018-04-20, 17:03
Medlem
Stressoraklets avatar
Du har tagit stimulanter 10 gånger de senaste 3 åren? Du kanske skulle slagit upp ordet "binge"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in