• 1
  • 2
2018-05-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Känns mer som att du vill ha bekräftelse än något verkligt svar? Tror du själv att man är missbrukare för att man använder något någon enstaka gång om året?

"Är jag missbrukare om jag tar några öl på nyår? Alltså endast 1-2 öl på nyår jag dricker aldrig annars. Är detta riskbruk?"

EDIT:
Kanske missförstod, menade du riskbruk som i "finns det några risker med en sån här konsumtion", eller menade du riskbruk som i missbruk?

Snarare finns det några hälsovådliga risker med mitt bruk av droger? Glömde tillägga att jag även käkat svamp vid tre tillfällen under dessa tre år. Jag börjar känna mig ganska färdig med kokain, amfetamin vill jag aldrig se igen. Däremot så kan jag tänka mig att använda svamp och Mdma någon gång i kvartalet/halvår. Och cannabis vill jag nog begränsa till ett par ggr i månaden max. Alkoholen är väl det största problemet som jag kan se det. Nu dricks det ju inte hejvilt, men blir av naturliga skäl mer under sommaren.. skulle tro att jag snittar iaf 4-5 bärs per helg och ett par fyllor i månaden.
Citera
2018-05-19, 22:36
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234ost
Snarare finns det några hälsovådliga risker med mitt bruk av droger? Glömde tillägga att jag även käkat svamp vid tre tillfällen under dessa tre år. Jag börjar känna mig ganska färdig med kokain, amfetamin vill jag aldrig se igen. Däremot så kan jag tänka mig att använda svamp och Mdma någon gång i kvartalet/halvår. Och cannabis vill jag nog begränsa till ett par ggr i månaden max. Alkoholen är väl det största problemet som jag kan se det. Nu dricks det ju inte hejvilt, men blir av naturliga skäl mer under sommaren.. skulle tro att jag snittar iaf 4-5 bärs per helg och ett par fyllor i månaden.

Finns inga risker med att använda mdma några gånger om året så länge du inte har hjärtproblem eller nåt. Mdma:n i sig kommer dock inte att ge dig några problem varesig fysiskt eller psykiskt om du använder det så pass sporadiskt.

Svamp är ju helt ofarligt egentligen men de psykiska "riskerna" är ju en annan femma, har du en tillräckligt dålig tripp så kan du ju i värsta fall få trauma, PTSD och liknande. Ett bra sätt att undvika snetrippar med svamp är att käka litegrann då och då, nån svamp i halvtimmen kanske. Fortsätt käka tills du känner dig nöjd. Lite slöseri med svamp men man slipper comeup så det är värt det enligt mig om man bara tänkt ha kul och inte är ute efter några riktigt skruvade upplevelser. Annars har vi väl HPPD (hallucinationer som kvarstår efter ruset) men det är endast vid mycket frekvent användning och det bör gå över med tiden, inget att oroa sig över. Har det själv från regelbunden LSD användning men inget som stör mig direkt, snarare tvärtom

Ha det så skoj!
Senast redigerad av Bluepant 2018-05-19 kl. 22:39.
Citera
2018-05-20, 11:01
Moderator
kvm3s avatar
Centralstimulantia --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2018-05-20, 19:47
Medlem
JohnnyRottweilers avatar
Haha har varit på allt du kan stoppa i pumpen och slå binge sedan 14 års ålder 31 nu tror ni jag vet illa ute? :P
Citera
2018-05-27, 14:01
Medlem
-charliesheens avatar
Skulle inte räkna det där som ett bruk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto