2011-08-20, 22:19
Medlem
2006.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Men double jeopardy existerar inte i Sverige, så jag förstår inte vad du vill ha sagt med din parallelldragning.
Vad är det du inte fattar?

WM3 är inte utsatta för double jeopardy för att de får en ny rättegång på samma sätt som de som får resning i Sverige inte är utsatta för double jeopardy.

Och jodå, double jeopardy är förbjudet i Sverige också, ne bis in idem som den latinska termen heter. I Sverige finns ett fåtal undantag mot ne bis in idem, vilka de är orkar jag inte gå in på.

Jag kan inte förklara det tydligare än så. Förstår du inte föreslår jag att du tar kontakt med en specialpedagog.
Citera
2011-08-20, 23:17
Medlem
eternussermos avatar
Hittade en post som jag tyckte var rätt matnyttig och som menar att de faktiskt är skyldiga.
Kanske intressant, även om jag tror det mesta redan finns i tråden, om än utspritt.

Citat:
Anyone wanting an unbiased source of information here is a link to the evidence, trial transcripts and relevant facts and information about the case. http://callahan.8k.com/. No opinion is presented other than case files.

ANY other source you will find has inaccurate, slanted and nonobjective information or opinions. This goes for both side of whats called the "non" side and the "supporter" side. "nons" represent the belief in guilt and "supporters" believe in the innocence.

With that said the first few pages of a internet search results in a proven inaccurate and clearly biased site called WM3.org. This site is ran by the family of Damien Echols and its main purpose was to raise capital for his defense.

Some interesting things that get overlooked when "supporters" argue their case.

These are facts:

Misskelly confessed no less than six times.

His initial two confessions were on the same day.

He maintained his guilt to his lawyers for a four month period before his trial.

He confessed again after his trial in a private meeting with his lawyer, commonly called the "bible confession"

He later confessed again to transport officers while being transported back to jail after his guilty verdict.

He later confessed to prosecutors of which a deal was made that this confession could not be used against him. During this confession he admitted to lying to police during his initial confession in order to mislead them.

Misskellys confession are filled with inaccurate information, which is not uncommon for confessed murders.

Damien Echols bragged about the killing as reported by two witness at a soft ball field.

Jason Baldwin confessed to a jail house snitch.

While very little physical evidence directly links them to the crime scene no matter what you've heard or read. DNA evidence has neither conclusively linked them to the site, nor excluded them from it.

This is a very complicated case made even muddier by 18 years and enormous legal wrangling over that time. These are only a few of the details of the case.
Citera
2011-08-20, 23:19
Medlem
eternussermos avatar
Fortsättning:

Citat:
For those that assume Echols was not capable or did not seem like the type.

I strongly urge you to read whats called the Echols 500:

http://callahan.8k.com/wm3/img/exh500.html

Its 500 pages of his medical history. And he has a significant mental health history.

This has all been extracted form the 500 pages (its disturbing):

Citera
2011-08-21, 01:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hittade en post som jag tyckte var rätt matnyttig och som menar att de faktiskt är skyldiga.
Kanske intressant, även om jag tror det mesta redan finns i tråden, om än utspritt.

Att postaren påstår att all annan information är felaktig eller biased är ju rent skitsnack. Det där visas och talas det om hur mycket som helst i dokumentärerna om the west memphis tree. Så han tycker att det är "bevis" för att en förståndshandikappad pojke "erkänner" morden och att de har haft psykiska problem?
Intressant sätt att se på rättvisa.
Citera
2011-08-21, 01:30
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Att postaren påstår att all annan information är felaktig eller biased är ju rent skitsnack. Det där visas och talas det om hur mycket som helst i dokumentärerna om the west memphis tree. Så han tycker att det är "bevis" för att en förståndshandikappad pojke "erkänner" morden och att de har haft psykiska problem?
Intressant sätt att se på rättvisa.
Ja, jag är inte tillräckligt insatt och det är inte mina åsikter. Det mesta som skrivs är ju för wm3, eller hur, så det kan vara intressant att läsa vad som talar för att de faktiskt är skyldiga.
Citera
2011-08-21, 01:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, jag är inte tillräckligt insatt och det är inte mina åsikter. Det mesta som skrivs är ju för wm3, eller hur, så det kan vara intressant att läsa vad som talar för att de faktiskt är skyldiga.

Jag vet att det inte var dina åsikter men det han skriver om och tydligen tror sig ha kommit på något som ingen har är som sagt genomgånget till förbannelse i dokumentärerna om dem.
Faktum kvarstår: det finns ingen bevisning emot dem annat än att det var "djävulsdyrkare", klädde sig i svart och lyssnade på hårdrock och att en av dem, Jessie Misskelley, med så låg IQ att han klassas som förståndshandikappad "erkände" morden utan närvaro av sin advokat eller annat biträde.
Citera
2011-08-24, 15:54
Bannlyst
Citat:
Anyone wanting an unbiased source of information here is a link to the evidence, trial transcripts and relevant facts and information about the case. http://callahan.8k.com/. No opinion is presented other than case files.

ANY other source you will find has inaccurate, slanted and nonobjective information or opinions. This goes for both side of whats called the "non" side and the "supporter" side. "nons" represent the belief in guilt and "supporters" believe in the innocence.

With that said the first few pages of a internet search results in a proven inaccurate and clearly biased site called WM3.org. This site is ran by the family of Damien Echols and its main purpose was to raise capital for his defense.

Some interesting things that get overlooked when "supporters" argue their case.

These are facts:

Misskelly confessed no less than six times.

His initial two confessions were on the same day.

He maintained his guilt to his lawyers for a four month period before his trial.

He confessed again after his trial in a private meeting with his lawyer, commonly called the "bible confession"

He later confessed again to transport officers while being transported back to jail after his guilty verdict.

He later confessed to prosecutors of which a deal was made that this confession could not be used against him. During this confession he admitted to lying to police during his initial confession in order to mislead them.

Misskellys confession are filled with inaccurate information, which is not uncommon for confessed murders.

Damien Echols bragged about the killing as reported by two witness at a soft ball field.

Jason Baldwin confessed to a jail house snitch.

While very little physical evidence directly links them to the crime scene no matter what you've heard or read. DNA evidence has neither conclusively linked them to the site, nor excluded them from it.

This is a very complicated case made even muddier by 18 years and enormous legal wrangling over that time. These are only a few of the details of the case.
Jessie Misskelley Jr, har samma mentalitet som en 8-åring (2nd grader), så man ska nog ta allt han sa vid det tillfället med en stor nypa salt. De tre gärningsmännen har erkänt nu också, men det bevisar ju inte att de har utfört morden. Ett erkännande betyder egentligen inte ett jävla skit.

Det var en liten tjej som har kopplingar till en av de mördades anhöriga som påstår att hon har hört Damien Echols säga det här. Hon vet inte vad han hade pratat om före eller efter han hade påstått att han hade mördat dessa barn. Vittnet vet heller inte hur långt Damien stod från henne, eller i vilket sammanhang hon påstår sig ha hört Damien säga att han mördade barnen. Väldigt luddigt, och bevisar heller ingenting.

Jason Baldwin erkände aldrig någonting till en "tjallare" inne på kåken. Tjallaren i fråga var en inbrottstjuv som hade fått reda på detaljer om mordet från någon som jobbade inne på fängelset. Tjallaren bestämde sig för att ge sig in i leken och berätta vad "Jason" hade sagt till honom, men i själva verket så berättade han bara vad som redan har kommit fram. Han påstod sig ha ett "mjukt hjärta, och han kunde inte stå ut med att se de anhöriga gråta och vara förkrossade", därför bestämde han sig för att berätta. Men han ljög i stort sett. Jag tror själv att han gjorde det endast för att få ett förkortat straff. Att framstå sig själv i renare kläder så att säga.
Citera
2011-09-18, 10:20
Medlem
LeonBlanks avatar
Gårdagens CBS 48 Hours Mystery om West Memphis 3 efter att de blivit släppta.

http://www.cbsnews.com/video/watch/?...dStoriesArea.0
Citera
2011-09-18, 11:09
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonBlank
Gårdagens CBS 48 Hours Mystery om West Memphis 3 efter att de blivit släppta.

http://www.cbsnews.com/video/watch/?...dStoriesArea.0
Inte en dag försent då.

Men kan någon juridikkunnig förklara mekanismerna i en Alford plea?
Citera
2011-09-19, 07:57
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Inte en dag försent då.

Men kan någon juridikkunnig förklara mekanismerna i en Alford plea?
Här kanske finns något.

http://www.youtube.com/watch?v=d0zXTM0lOFg

http://definitions.uslegal.com/a/alford-plea/
Citera
2011-11-17, 18:21
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Inte en dag försent då.

För tidigt menar du väl?
Citera
2012-01-14, 02:18
Medlem
LeonBlanks avatar
Paradise Lost 3 hade premiär på HBO här om dagen och finns nu tillgänglig från din favorit-tracker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in