2006-01-28, 12:33
www.wm3.org

Jag sg ingen trd om detta trots idogt skande. Damien Echols, Jason Baldwin och Jessie Misskelley sitter (som kanske bekant) inlsta p death row (Echols) eller p livstid, dmda p minst sagt lsa grunder fr morden p tre ttaringar 1993.

Den av ttaringarna som drog sig mest skador var Christopher Byers (eventuellt biten i ansiktet, kastrerad, mer blmrken och ansiktsskador n de andra).

Byers styvfar, John Mark Byers, gav HBOs filmteam (under produktionen av dokumentren Paradise Lost) en kniv, som han sade sig aldrig ha anvnt. D filmteamet upptckte blodflckar vid hjaltet lmnade de genast in kniven till testning. D, 1993-94, var det enda man kunde faststlla av dessa flckar DNA-typ. Det visade sig att John Mark Byers och hans styvson, den mrdade Christopher, hade samma DNAtyp.

S lngt allt otillfredsstllande- men just nu testas kniven igen, med mer sofistikerade metoder. Hur lng tid tar dylika tester? Ingenting har hrts sedan i mars 2005, se, och p ovan lnkade hemsida finns inga uppgifter om nr detta DNAtest berknas vara klart.

Ngon som vet?

Andra tankar om West Memphis Three i allmnhet?
Citera
2006-01-29, 09:48
Medlem
maddalos avatar
Ja, frst hade han ALDRIG anvnt kniven, och nr han fick reda p att det var blodflckar p den sade han sig ha styckat en hjort med den. Nr han sedan fick reda p att det var mnniskoblod s hade han ju sklart skurit sig i tummen med den!

Hittade gammal information om en spelfilm som skulle gras (fr att svara p din frga i en annan trd ):

: Plot Outline: The true story of the West Memphis Three. Three teen-agers; Damien Echols, Jessie Misskelley and Jason Baldwin who were unfairly tried in a triple murder case. Echols is now on deathrow and the other two are in prison for life.

: Production Notes/Status:
: Status: Pre-production
: Comments: This movie will begin filming in summer/fall 2003
: Status Updated: 3 April 2003
: Note: Since this project is categorized as being in production, the data is subject to change or could be removed completely.
:

:
: For expanded in production information on over 1,500 film and television projects, including contact details and studio profiles, visit IMDbPro.com.
: Click here for a free trial!

:
: Credited cast:
: Michael Pitt .... Damien Echols
: Jacob Reynolds .... Jessie Misskelley, Jr
: Doug Hutchison .... Brent Davis
: rest of cast listed alphabetically
: Drea de Matteo .... Vicki Hutcheson
: Gina Gershon
: Ricki Lake .... Pam Echols
: Jason Lee
: Donal Logue .... John Mark Byers
: Michael Madsen
Citera
2006-01-29, 09:52
Medlem
maddalos avatar
För att återknyta till ämnet. Jag hittade följande rätt matnyttiga sammanfattning av andra möjliga gärningsmän:

On 1993-MAY-5, at 8:42 PM (a few hours after the boys were last seen alive), Marty King, the manager of a Bojangles restaurant near Robin Hood Hills, phoned the police. He reported that an African-American male, who seemed dazed and was apparently covered in blood had been in the women's washroom for about an hour. A police officer came to the restaurant but did not leave her vehicle. The man subsequently left. After the boys' bodies were discovered, a detective came to the restaurant, and collected blood scrapings. These samples were subsequently lost.
A few months after the killing, a similar murder of a single boy took place in Missouri, about 650 km (400 miles) away. The suspects in the Robin Hood Hills case were in jail at the time.
Some people consider John Mark Byers, step-father of victim Christopher Byers to be another possible suspect. As Damien stated: "He had the knife with his son's blood on it, not to mention the fact that he could never keep his alibi straight. It was also proven in court that whoever killed those children had the skill of a surgeon and Byers was a jewel cutter. There was also testimony that his knife could have made the wounds on the children because the blade was consistent with the cut pattern." Byers gave a knife to the makers of the Paradise Lost film. It was found to have human blood on it, but the police only checked the blood type. It matched both Byers and one of the child victims. Unfortunately, the forensic check made a DNA test impossible. In a HBO documentary movie, a psychologist for the defense suggested that Byers might be sufficiently deranged to be a suspect. In 1994-JUL, Mr. Byers was charged with contributing to the delinquency of a minor. He had allegedly instigated a knife fight between two minors. In 1994-JUL, he was arrested for burglary. Also during that summer, neighbors filed restraining orders against the Byers' for allegedly whipping a 5 year old neighbor boy and firing shots at a nearby home. In 1996-MAR, Melissa Byers died mysteriously. An autopsy found drugs in her system, but not in concentrations high enough to cause death. 2 Her death has never been proven to be either of natural causes or a homicide. However, one of our readers noted that during the HBO movie "Paradise Lost 2: Revelation." Mark Byers referred to getting a DWI after his wife was "murdered." Could this be a confession of guilt? The only person who knows for certain that Melissa Byers was murdered would be her murderer! Finally, after learning about the bite-mark evidence described below, Byers lost all of his teeth. At various times, he has claimed that the dentist removed them, that they all fell out because of medication that he was taking, or that they were knocked out during a fist fight

Edit: En intervju med Mara Leveritt, som skrivit Devil's Knot (den bästa boken om morden, än så länge): http://www.southernscribe.com/zine/a...eritt_Mara.htm
Citera
2006-01-29, 10:32
Medlem
maddalos avatar
Hittade ett diskussionsforum som faktiskt handlar om att de tre r skyldiga (annars r det ju vanligast med Support the WM3), s jag postar den lnken ocks, fr jmviktens skull: http://p082.ezboard.com/fmurderincor...opicID=1.topic
Citera
2006-01-29, 12:14
Jag visste vl att man kunde lita p dig!

Med tanke p att blodet var 12 r gammalt (och s lite finns kvar) r det kanske inte s konstigt om testen drar ut p tiden.
Citera
2006-01-29, 13:16
Medlem
Azraels avatar
Los lnkos est kaputta.

Jag har ocks funderat ver WM3. Det har hllits massiva manifestationer till deras std. Jag frstr att de dmts p lsa grunder men vad finns det som talar fr att de r oskydliga? Talar inte det mesta fr att de faktiskt r skyldiga?
Citera
2006-01-29, 13:25
Medlem
maddalos avatar
Sorry. Här är en länk som verkar fungera bättre: http://p082.ezboard.com/bmurderincorporated
Här tas många fakta upp som talar för deras skuld. Läs gärna där.
Citera
2006-01-29, 13:51
Forumet dr innehll ven en point-by-point rebuttal- de bevis som finns r fibrer och hr, samt lite blod. Som jag frstr det r mnga av bevisen inne p nytestning (inte bara Byers' kniv).

Angende fibrerna s r de "liknande" en del fibrer frn frvarnas hem. Hrstrna r, ven de, "liknande" Echols', men kunde lika grna kommit frn offren. Blodet (ett par droppar p ngot halsband samt Misskelleys trja) kunde lika grna kommit frn offren som braren av plagget/smyckena. Med andra ord, den enda "hrda" bevisning som finns r i bsta fall 50-50.

Att frhra en individ med IQ 72 i 12 timmar, fr att banda de sista 45 minuterna d man fr ett erknnande, borde i sig gra erknnandet totalt bortkastat.

Men dessa r de bevis som finns, och vad ungarna blev dmda fr.

De flesta vittnesml var otroligt konstruerade/ovidkommande.

Vad som n r sanningen i fallet rcker bevisen inte till fr att avrtta ngon eller lsa in folk p livstid. S vad testresultaten n visar kommer det hjlpa fallet- nu tror jag inte att de r skyldiga, men ven om de skulle vara det kan man inte utdela dylika domar p s lsa grunder.
Citera
2006-01-29, 14:53
Medlem
maddalos avatar
Det stämmer tydligen inte att han blev förhörd i tolv timmar - den rätta tiden tycks vara strax över fyra timmar.

Edit: Fyra timmar och tjugo minuter, för att vara exakt.
Citera
2006-01-29, 15:05
Medlem
maddalos avatar
Jag undrar vad som skulle hnda om det faktiskt visar sig att de r skyldiga. Hela jvla hollywood har ju p gammalt beprvat maner mangrannt slutit upp bakom dom, som de gjorde fr den dr Tookie Williams. Men det tjnar ingenting till att bara sna in p p "free the WM3"-spret s till den milda grad att man (som Henry Rollins har gjort) hittar p saker fr att belysa hur korrupt polisen och rttsvsendet r. Det rcker s vl med misstagen som faktiskt gjordes i utredningen. Som nr de slarvade bort blodet och glasgonen som Bojangles-mannen lmnade efter sig p resturangen. Verkligen ett hett spr som bara gick upp i intet.

Frmodligen r det vl trashvarulven (!) Byers eller just Bojangles-negern som r den skyldige.
Citera
2006-01-29, 22:02
Oh, jag hller med. Jag avskyr verdrifter fr sakens skull- precis som du sger s rcker sanningen gott och vl.
Citera
2006-01-30, 06:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Los lnkos est kaputta.

Jag har ocks funderat ver WM3. Det har hllits massiva manifestationer till deras std. Jag frstr att de dmts p lsa grunder men vad finns det som talar fr att de r oskydliga? Talar inte det mesta fr att de faktiskt r skyldiga?
Jag tycker att du ska lsa "Devil's Knot: The True Story of the West Memphis Three" av Mara Leveritt, en av de bsta true crime-bcker som jag lst. Frn baksidestexten:
Citat:
For weeks in 1993, after the murders of three eight-year-old boys, police in West Memphis, Arkansas, seemed stymied. The suddenly, detectives charged three teenagers - alleged members of a satanic cult - with the killings. Despite stunning investigative blunders, a confession riddled with errors, and an absence of physical evidence linking any of the accused to the crime, the teenagers were tried and convicted. Jurors sentenced Jason Baldwin and Jessie Misskelley to life in prison. They sentenced Damien Echols, the accused ringleader, to death. Ten years later, all three remain in prison.
Det fanns som sagt inga som helst fysiska bevis, "erknnandet" innehller en mngd klara fel och en massa oklarheter, som att han som "erknde" sger att de tog pojkarna till skogen mitt p dagen - men d var alla de tre mrdade pojkarna fortfarande i skolan!

Jag r vertygad om att det var Byers sjlv som gjorde det. Han har en lng, lng historia av vldsamt beteende och drogmissbruk. Sen r det ju smsaker som att han hade en jaktkniv med blod frn sin son p i huset, och nr han fick reda p att det fanns bitmrken p kropparna (som inte matchade ngon av de tre dmda) s kte Mark Byers till en tandlkare och drog ut alla sina tnder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in